A leggyakoribb női hiánybetegség ellen! Képeken 7 biztos vasforrás
A cékla és a máj fogyasztása melegen ajánlott, ha vashiányos vagy.

Ez is érdekelhet

Sasszemklinika - Magyarország vezető szemészeti lézerklinikája túl a 100 000. látásjavító műtéten (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Leesett az internetezők álla a fiatal nő fotójától: mitől néz ki így a bőre? »

Így teheted még különlegesebbé a fekete rúzst: csodálatos, ezüstös smink »

Az éjszaka királynőjeként pózol Gisele Bündchen: a 38 éves modell ilyen gyönyörű »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A nők körében jóval gyakrabban alakul ki vashiányos vérszegénység, mint a férfiaknál: a termékeny korban lévő nők körülbelül 20%-át érinti a hiánybetegség világszerte - szemben a férfiak 3%-ával. Ennek oka, hogy a menstruáció során a szebbik nem rendszeresen vért veszít, melynek következtében a hemoglobin nem tud elegendő oxigént szállítani. Nők esetében a napi ajánlott vasbevitel 15 mg - terhesség alatt 30 mg -, férfiaknál pedig 12 mg - az RDA szerint. Amennyiben a vérvizsgálat szerint vasszinted a referenciatartomány - 37-145 µg/dl, illetve 6,6-29,5 µmol/l - alá esik, vashiányos vagy. Ha szeretnéd elkerülni a vashiányos vérszegénységgel együtt járó tüneteket - a fáradtságot, a sápadt bőrt, a töredező körmöket -, iktasd be az étrendedbe az alábbi vasban gazdag élelmiszereket!

2 vitamin, ami tavaszra kifogy a szervezetedből

A gyakori fáradtság nemcsak a vas, hanem egyes vitaminok hiányára is utalhat. Lapozd át az alábbi galériát, és megtudhatod, milyen forrásokból pótolhatod a D- és a C-vitamint.

Ezt is szeretjük