Íme, a legegészségesebb sportok listája
Elhatároztad, hogy tavasztól igenis sportolni fogsz, csak azt nem tudod még, milyen mozgásformát válassz? Segítünk.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Ezek az alapszínek legyenek ott a szekrényedben! Mindent egyszerűbbé tesznek »

Széles a csípője, és mer öltözködni: szuper divattippek egy plus size modelltől »

Ez a minta még a kockásnál is divatosabb lesz tavasszal: így viseld! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mozgás és az egészség szavak közé akár egyenlőségjelet is tehetnénk, hiszen szinte mindegy, milyen sportot választasz, jót teszel a testeddel. Ha azonban nem éred be ennyivel, bemutatunk négy remek mozgásformát, mellyel a lehető leghatékonyabban őrizheted meg az egészségedet.

Futás - a hatékony fogyásért

A futás a legjobb választás, ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól. Az egyik legegyszerűbb sport izmaid 70%-át átmozgatja. Aerob mozgás révén futás közben az oxigén eljut az izomsejtekhez, és a test viszonylag gyorsan átáll arra, hogy a zsírokat használja energiaforrásnak.

gy harminc perc kocogás után vércukorszinted lecsökken, és szervezeted már nem a vérben lévő cukrokat, illetve a májban és az izmokban raktározott glikogént mozgósítja, hanem a zsírraktárakat.

Agyserkentő

A Cambridge University tudósai bizonyították, hogy a futás nem csupán a testnek, hanem az agyi képességeknek is jót tesz. Heti három alkalommal végzett kocogás már mérhetően serkenti az agyműködést. Az Amerikai Tudományos Akadémia lapja - Proceedings of the National Academy of Sciences - arról számolt be, hogy a rendszeres futás javítja az emlékek felidézésének képességét, így pozitív hatással van a tanulási és más kognitív tevékenységekre.

Válaszd a futást!

Ha már maga a gondolat is riaszt, hogy egy izzadságszagú konditeremben sportolj, viszont nem zavar, ha az időjárás beleszól a programba, válaszd a futást.

Edzés közben a szabad levegőn lehetsz, gyönyörködhetsz a táj szépségében, ha pedig rosszul viseled a monotonitást, hallgathatsz zenét is. Ha azonban problémád van a boka- vagy térdízületeddel, inkább keress olyan sportot, ami kevésbé terheli meg tested ezen részeit.

Biciklizés - a jó kondícióért

Már napi félórányi kerékpározás is jelentősen fokozza az állóképességedet - és közben kíméli az ízületeidet. Reflexműködésedet tréningben tartja, mivel összehangolja az egyensúlyérzéket, a térlátást és a mozgáskoordinációt. Javítja a láb vérkeringését, így elkerülheted a visszér kialakulását. Jobb kondíciót biztosít, a kormányra hajolás közben pedig erősödnek a gerinc menti izmok. Ha nem a szobabiciklit vagy a spinninget választod, az egyensúlyérzéked is jelentősen javulhat. Nem mellékesen pedig a rendszeres kerékpározással óránként 250-300 kalóriát égethetsz el.

Válaszd a biciklizést!

Ha nem csupán a saját egészséged foglalkoztat, hanem szeretnél tenni valamit a környezetedért is, válaszd a kerékpározást. Gurulj munkába két keréken, ezzel két legyet ütsz egy csapásra: nem szennyezed a környezeted, és a napi edzést is letudtad.

Úszás - az alakformálásért

Az úszás egyik legnagyobb előnye, hogy kortól és egészségi állapottól csaknem függetlenül szinte bárki űzheti. A futással - illetve bármilyen szárazföldi sporttal - szembeni előnye, hogy az ízületek terhelése szinte elenyésző.

A sérülések kockázata más sportágakhoz viszonyítva nagyon kicsi. Ha az a célod, hogy alakod formásabb legyen, kitűnő választás. Úszás közben az izmok igénybevétele egyenletes - szinte mindegyik izomcsoportot átmozgathatod vele, fejleszti az állóképességedet, a rugalmasságodat.

Ráadásul nem csupán kondíciódat, de a testtartásodat is javíthatod az úszással. Mivel úszás közben az oxigénfelvétel és annak felhasználása egyensúlyban van, javul a tüdő, a szív és a keringési rendszer teljesítőképessége.

A hosszú életért

A University of South Carolina kutatóinak vizsgálatai szerint a rendszeresen úszóknak messze jobbak az életkilátásaik, mint más sportot űző társaiknak. A kutatást vezető Dr. Blair szerint az úszók esetében a szív- és a keringési betegségek kialakulásának valószínűsége jelentősen kisebb, mint azoknál, akik rendszeresen futnak vagy gyalogolnak.

Válaszd az úszást!

Ha nincs semmilyen bőrbetegséged - például gombás fertőzés, ekcéma -, illetve nem vagy asztmás, az úszással csak jót teszel a testednek. Ha rosszul viseled a csapatjátékokat, mert mások jelenléte inkább idegesít, mint motivál, válaszd az úszást!

Jóga - a testi-lelki harmóniáért

Az évezredes múltra visszatekintő indiai egészségmegőrzési és gyógyítási módszer valójában sokkal inkább életforma, mint sport. A jóga nem tekinthető egy légzőgyakorlatokkal tarkított speciális gimnasztikának. Bár használhatod csupán testedzésre, idővel talán feltűnik alapvető tanítása, miszerint a mozgás, illetve a test nem választható el a szellemi törekvésektől.
Ennek felismerése pedig egészségügyi szempontból sem elhanyagolható: a jóga segít a stressz levezetésében, valamint számos pszichoszomatikus betegség kialakulását megelőzheted vele. A gyakorlatok során nyújtod tested izmait, növeled állóképességedet, a jóga emellett segít a légzőszervrendszeri problémákon, az emésztőszervi rendellenességeken, valamint a hát- és gerincproblémákon.

Válaszd a jógát!

Bármilyen mozgásforma segít a stresszlevezetésben, de a jóga különösen alkalmas arra, hogy megtanítson uralmad alá vonni a feszültséget. Segítségével elkerülheted a nyugtatók, altatók, fájdalomcsillapítók és egyéb stimulálószerek használatát.

Ha szeretnéd erősíteni az immunrendszeredet, formásabb alakra és testi-szellemi egészségre, harmóniára vágysz, a jógát kimondottan neked találták ki.

OLVASD EL EZT IS!

talaj
  • fitnesz
  • edzésterv hasra

2 hét, 1 nadrágméret

laptop no
  • cukorbetegség
  • magas vérnyomás

Ülőmunkát végzel?

Blog.hu ajánló