A 4 legerősebb öregedésgátló táplálék
Szabadgyökgyilkos ízek
A szója és az étcsokoládé nemcsak lassítják a sejtek öregedési folyamatát, de rákellenes hatásúak is.

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Túlsúlyos, de megtalálta a nőies oldalát: Tess Holliday imád öltözködni »

Szoknya és kabát nőiesen: így lehetsz csinos a téli rétegekben »

Szétálló hajjal, pattanásokkal ébredt, 10 perc múlva csodásan festett: gyors trükkök fáradt napokra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szabadgyökök kémiai részecskék, melyek a test ép sejtjeiből vesznek el elektront, felborítva ezzel addigi működésüket. Ténykedésükkel gyorsítják az öregedést, valamint a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos betegségek kialakulásáért is felelősek.

Bár jelenlétük a szervezetben normális, csak akkor nem okoznak bajt, ha elegendő mennyiségű antioxidáns is védi sejtjeidet. Ismerj meg néhány tejesen hétköznapi, antioxidánsban gazdag táplálékot, mely sakkban tartja a szabadgyököket, és lassítja az idő kerekét.

Étcsokoládé

A legalább 70%-os kakaótartalmú étcsokoládé egy sor antioxidánst, proantocianidot és polifenolt tartalmaz. Egy kocka étcsokiban kétszer annyi ilyen molekula lelhető fel, mint egy pohár vörösborban, és majdnem ugyanannyi, mint egy csésze, megfelelően kiáztatott zöld teában. E molekulák késleltetik az öregedést, lassítják a rákos sejtek növekedését. Az LDL-koleszterin szintjét is csökkentik a vérben, így az étcsokoládé a szív- és érrendszeri betegségek ellen is bizonyos fokú védelmet nyújt.

A tejcsoki miért nem?

Ha a csokoládé tejtermékkel keveredik, a kakaómolekulák jótékony hatása nem érvényesül, a tejcsokoládé ezért nem rendelkezik antioxidáns tulajdonságokkal. Étkezés végén édesség helyett egyél néhány kocka étcsokit. Napi 20 gramm - egyötöd tábla - csokoládé elfogyasztása elfogadható kalóriamennyiséget jelent, akkor is, ha diétázol.

Bogyósgyümölcsök

A málna, a kék áfonya, a szeder és a vörös áfonya ellágsavat és nagy mennyiségű polifenolt tartalmaz. Serkentik a szervezetben azokat a mechanizmusokat, melyek megsemmisítik a szabadgyökök működését. A kék színű bogyósgyümölcsök - mint az áfonya és a szeder - olyan növényi festékanyagokat - antocianidokat - tartalmaznak, melyek talán a jelenleg ismert leghatékonyabb természetes antioxidánsok.

Felfázás ellen is!

A vörös és a kék áfonyában lévő tanninok kimondottan hasznos vegyületek az őszi felfázásos szezonban. Megakadályozzák a baktériumok megtelepedését a húgyutakban, megelőzve ezzel a hólyaghurut kialakulását.

Zsíros húsú halak

A zsíros halakban található hosszú omega-3 láncok csökkentik a szervezetben kialakult gyulladásokat. Fogyasztásukkal széppé teheted a bőrödet, valamint bizonyított agyserkentő hatásuknak köszönhetően is lassítják az öregedés folyamatát. Embereken végzett vizsgálatok sora bizonyítja, hogy azoknál, akik legalább hetente kétszer esznek halat, kisebb valószínűséggel alakul ki daganatos betegség.

Így táplálkozz egészségesen!

Többet akarsz tenni az egészségedért? Dietetikus szakértőnkkel készült videónkból kaphatsz néhány hasznos tanácsot.

Előnyben a kicsik!

Minél nagyobb a hal, annál magasabban helyezkedik el a táplálékláncban, és annál több benne az óceán mélyét szennyező higany, PCB és dioxin. Ha zsíros halat akarsz fogyasztani, válasz inkább kisebbeket, például szardellát, kisebb makrélát és szardíniát vagy lazacot. Bár a fagyasztott hal is jó, a tárolás során fokozatosan csökken az omega-3 zsírsavak mennyisége.

Szója

A szója izoflavonjai - például a genisztein, glicitein - megakadályozzák az olyan hormonfüggő daganatok kialakulását, mint a mellrák. Vizsgálatok szerint a kamaszkoruk óta szóját fogyasztó ázsiai nők körében sokkal ritkábban fordul elő ez a fajta rákos megbetegedés. A szójában lévő növényi ösztrogének ráadásul megelőzhetik a csontritkulás kialakulását is. Mivel a változókorú nők döntő többségét érinti a betegség, érdemes már most tenned ellene.

Válassz biót!

A szóját ma a világ számos pontján génkezelt magokból termesztik. Mivel a génkezelt növények szervezetre gyakorolt hatásáról egyelőre kevés az információ, jobban teszed, ha bioszóját vásárolsz. Az üzletekben a csomagoláson keresd a Biokontroll Kht. tanúsítványát.

Cikkünk David Seran-Schreiber A rák ellen - Egy új életmód című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

mosoly doktor
  • megelőzés
  • antioxidáns

Így maradj fiatal!

vorosbor
  • genetika
  • táplálkozás

Mit tudnak a százévesek?

Ezt is szeretjük