7 hétköznapi bűnös a gyakori puffadás mögött
Óriás galériával!
Nem biztos, hogy betegség okozza a fokozott gázképződést, lehet, hogy a táplálkozásodban van a hiba.

Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

Zavarba ejtő fotókon pózol a 16 éves modell: az arca egy kislányé, de nőként néz a kamerába »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A puffadás egyik leggyakoribb oka, hogy az emésztőrendszer bizonyos szénhidrátokat nem képes lebontani. Ilyenkor a hasfal feszül, és kellemetlen, luftballonszerű érzés lesz úrrá rajtad.

Ismerd meg azokat az élelmiszereket, melyek fogyasztása - különösen az arra érzékenyeknél - fokozott gázképződést okoz. Ugyanakkor légy tisztában vele, milyen kórképek okozhatják még a tünetet.

Komoly betegség is állhat a háttérben

Ha gyakran szenvedsz puffadástól, érdemes bejelentkezned átfogó laborvizsgálatra. Bizonyos emésztőrendszeri betegségeknek ugyanis vezető tünete lehet a felfúvódás és a feszülés hastájékon.

Betegségek a puffadás mögött

Mindennapi, puffadást okozó táplálékok

Ha kizárhatóak a felsorolt emésztőrendszeri problémák, a táplálkozásodban kell keresni az okokat. Bizonyos élelmiszerek nagyobb valószínűséggel vezetnek gázképződéshez. Képgalériánkból megtudhatod, mely táplálékokat érdemes kerülnöd, ha hajlamos vagy a puffadásra.

Mit tehetsz a puffadás ellen?

Amennyiben nincs szervi oka a fokozott gázképződésnek, érdemes tudatosabban táplálkoznod. Kerüld a hüvelyesekből készült főzeléket - különösen tejfölös habarással -, és ne fogyassz tejet, ha puffadsz tőle.

Széntabletta

Ezen kívül kipróbálhatod még az orvosi szenet is. Az aktív szén megköti a fölös gázokat, így megszünteti a puffadást. Mivel azonban a széntabletta zavarhatja más gyógyszerek felszívódását, beleértve a fogamzásgátlókat, kérd ki orvosod tanácsát.

Ezt is szeretjük