4 sosem hallott tény a kávéról
Diabétesz, rák és szívbetegség ellen
Sokáig károsnak hitték, napjainkban azonban egyre több érv szól amellett, hogy a kávé igenis egészséges.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Ezt a trendet a fázósak is imádni fogják: meglepő, mennyire feldobja a szettet a hatalmas sál, és jó beleburkolózni »

Nyújtja a lábakat és nőiessé tesz minden szettet: így viseld a térd fölé érő csizmát »

Ultranőies frizurák, melyek kihozzák a maximumot a vékony szálú, lelapuló hajból: pofonegyszerűen elkészülnek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Arról eddig is tudtál, hogy a kávé tágítja az ereket, javítja a vérkeringést és gyorsítja az anyagcserét. Azt is tudod, hogy hozzájárul a fogak elszíneződéséhez, de kevésbé ismert tény, hogy segít a cukorbetegség és a rák megelőzésében. Bár a szakemberek között még mindig nem teljes az egyetértés, egyre több érv szól a mérsékelt kávéfogyasztás mellett.

Előzd meg a diabéteszt!

Egy ausztrál kutatás bizonyította, hogy a kávét rendszeresen fogyasztóknál kisebb eséllyel alakul ki cukorbetegség, sőt, ha többször is iszol feketét naponta - mondjuk két-három alkalommal -, akár 25%-kal csökkentheted a diabétesz esélyét. Nem befolyásoló tényező, hogy a koffeines vagy koffeinmentes változat mellett voksolsz, a kulcs ugyanis nem ebben, hanem az antioxidánsokban rejtőzik. Ha már a cukorbetegség megelőzéséről van szó, arra azért nem árt odafigyelned, hogy mivel és milyen mértékben édesíted a kávédat.

Szívvédő kávé

A kávét pár éve még a szív ellenségeként, ma már a barátjaként tartják számon. Ha mérsékelten fogyasztod, a kávé védi a szívedet. Napi két fekete esetén 20%-kal kisebb az esélyed szív- és érrendszeri problémák kialakulására. A kávéban található antioxidánsok csökkentik a szervezetben fellelhető gyulladásokat, amelyek egyébként sok probléma okozói lehetnek, köztük akár szívbetegségeké is. További jó hír, hogy a vérnyomást sem növeli olyan mértékben, mint ahogy azt régebben gondolták.

Rákellenes hatás

Több kutatás is bizonyította, hogy a rendszeres kávéfogyasztás csökkenti jó néhány rákfajta kialakulásának kockázatát. Ilyen többek között a garat, a nyelőcső és a száj rákos megbetegedése, a nem melanoma jellegű bőrrák, valamint a méhnyálkahártyarák. Szakemberek szerint a nyakon és fejen kialakuló rákfajták kockázata 12%-kal csökkenthető napi egy csésze feketével.

A stockholmi Karolinska Institutet kutatásai rávilágítottak, hogy napi két csésze kávé jelentősen csökkentheti a méhnyálkahártyarák kialakulásának kockázatát. A vizsgálatokat végző dr. Emilie Friberg szerint mindez elsősorban a túlsúllyal küzdő nők esetében figyelhető meg.

MINDEN ÍZÉBEN MESTERMŰ

Fedezze fel az érzékien finom ízek és gazdag aromák világát, mely ott rejlik minden egyes L'OR Espresso alumínium kapszulában.

Élje át a kávézás tökéletes élményét a L'Or kompatibilis kapszuláival, Nespresso®* gépekhez fejlesztve.

*Harmadik fél védjegyei nem kapcsolódnak a JACOBS DOUWE EGBERTS-hez.

A kompatibilis kávégépek listájához látogasson el a weboldalra: www.lorkavekapszula.hu

Promóció

Tényleg élénkít?

Egy, a Bristoli Egyetemen végzett kutatás szerint tévedés, hogy a kávé élénkít. A szakemberek szerint a koffeint nem fogyasztók semmivel sem lassúbbak azoknál, akik napi több csésze feketét megisznak. A 379 fős kutatás alátámasztotta, hogy a kávéfogyasztók esetében a reggeli órákban koffein iránti hiányérzet lép fel, melyet megszüntet az első csésze kávé. Nekik tehát a megfelelő éberségi szint eléréshez külső segítségre van szükségük.

Milyet iszol?

Egy Svájcban végzett kutatás során annak is utánajártak, vajon befolyásolja-e a kávé egészségmegőrző mivoltát az, hogy milyen formában kerül fogyasztásra. A kutatók arra jutottak, hogy teljesen mindegy, öntesz-e hozzá tejet vagy nem, illetve eszpresszót vagy hosszú kávét iszol, ugyanúgy hasznosulnak az értékes anyagok, egyedül a nem tejből készült tejpor csökkenti a kedvező antioxidáns hatást.

Az azonban fontos, hogy figyelj a minőségre: a drágább arabica kávébabból készült termékek ízben, aromában felülmúlják a robustából előállítottat. Ráadásul koffeintartalmuk is alacsonyabb - 1-2%. Ugyanakkor, ha zacskó feliratán azt látod: 100% arabica, még nem lehetsz teljesen biztos a minőségben. A legjobb, ha ismert márkát választasz, vagy kávészakboltból szerezd be.

Ezt is szeretjük