4 pofonegyszerű ötlet, ha úgy érzed, leszakad a lábad

Tegnap éjjel kitettél magadért a táncparketten, és most sajog a lábad? Íme, néhány egyszerű módszer.

Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ha a szilveszteri parti után úgy érzed, legszívesebben fel sem kelnél az ágyból, mert a lábad olyan, mintha ólomból volna, ne keseredj el. Bármennyit táncoltál is, van néhány módszer, mellyel könnyedén múlt időbe teheted a fájdalmat, és akár egy újabb éjszakát is végigtáncolhatsz.

A fejfájás legjobb természetes ellenszerei

Nézegess képeket!

Elolvasom

Fürdőt a fájós lábnak

Ha a tíz centis tűsarkak a te lábadnak sem tesznek jót, a legjobb megoldás, ha egy lábfürdővel fejezed be a napot - esetleg tehetsz bele gyógynövényeket is, ezek csak fokozzák a hatást. A tökéletes lábfürdőhöz tölts meg egy lavórt hideg vízzel, egy másikat pedig olyan meleggel, ami még jólesik.

Ülj egy kényelmes székre, és tedd a lábadat a hideg vízbe. Öt perc múlva helyezd át a melegbe, és ismételd ezt a műveletet. Ez tágítja és összehúzza a véredényeket a lábfejedben, így serkenti a vérkeringést.

Illóolajos kényeztetéshez tölts meg egy edényt forró vízzel. Tegyél bele két csepp borsmentaolajat és négy-négy csepp eukaliptusz- és rozmaringolajat, majd ebben áztasd a lábadat tíz percig. Az is eredményre vezethet, ha főzöl egy csésze erős borsmentateát, és ezt öntöd a lábvízbe. Ha gyors megoldásra vágysz, akkor áztasd a lábad 15 gramm árnikatinktúrát tartalmazó meleg vízbe, ez ugyanis fokozza a vérkeringést, aminek hatására szinte azonnal enyhül a fájdalom.

Élénkítő lábmasszázs

Próbáld meg rávenni a párodat, hogy enyhítse lábad fájdalmát egy kis masszázzsal. Ne fogadj el kifogást: a lábmasszázshoz elég egy kis elszántság a részéről, és persze az sem árt, ha van otthon egy kis szegfűszegolaj és szezámolaj. Ha ugyanis összekeversz három csepp vérkeringést serkentő szegfűszegolajat és három evőkanál szezámolajat, azok a lábba masszírozva enyhítik a fájdalmat. Ugyanilyen hatékony, ha három csepp levendula-, egy csepp kamilla-, egy csepp muskátli- és két teáskanál olívaolajat vegyítesz egymással.


Ha viszont nincs senki, aki megmasszírozhatna, akkor se keseredj el: gyógynövényboltokban vásárolhatsz olyan hengert, melyet kifejezetten a talp masszírozására fejlesztettek ki, és magad is használhatod. Az is jó megoldás, ha néhány percig mezítelen talpad alatt görgetsz egy tenisz- vagy golflabdát, esetleg egy sodrófát.

A lábfejnek is jót tesz a torna

Egy kis tornával a lábadat is formába hozhatod. Ehhez nincs szükséged drága gépekre, csupán néhány ceruzára: ezeket szórd szét a padlón, és szedd össze a lábujjaiddal. Ez az egyszerű mozdulatsor megtornáztatja a lábadat, erősíti a lábfejed izmait, egyúttal enyhíti a fájdalmat is.

Egy másik remek lábtornagyakorlat, melyet egy egyszerű, fárasztó hétköznap után is érdemes kipróbálnod, szintén a lábujjaidat teszi próbára. Bújtasd a lábujjaidat vastag - például befőttes - gumiba. Nyisd szét a lábujjaidat, és tartsd kifeszítve a gumit öt másodpercig. Ismételd a gyakorlatot tízszer, hogy kilazítsd a nap során a cipőben összeszorított
lábfejedet.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist, médiaszemélyiség lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal? Hogyan lehet feldolgozni az életünkben felmerülő elakadásokat? Miért káros, ha mindig arra fókuszálunk, hogy mindenki szeressen bennünket? Hogyan békéljünk meg saját tökéletlenségünkkel? 

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Sarokbajok ellen

A sarokfájás, különösen, ha reggel jelentkezik, a lábujjaktól a sarokig húzódó rostos kötőszövet gyulladásának a jele is lehet. A fájdalmat az Achilles-ín nyújtásával csillapíthatod. Állj körülbelül egy méterre a faltól. A kezeddel támaszkodj neki, és a jobb lábaddal lépj előre.

A bal lábad maradjon egyenes, a sarkadat nyomd a padlóra. Enyhe feszülést kell érezned a sarkadnál és a bokádnál. Maradj így körülbelül tíz másodpercig, majd válts lábat, és ismételd meg a gyakorlatot. Ha a fájdalom nem szűnik, akkor naponta háromszor tegyél jégtömlőt húsz percig a fájós sarkadra. Az is segíthet, ha a gyógyszertárban vásárolsz egy saroktartót, mely a cipődbe helyezve megfelelő alátámasztást biztosít. Ez az ügyes kis segédeszköz megóvja a sarkadat az ütődésektől is.

Cikkünk a Reader's Digest 1001 otthoni gyógyír című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

narancssarga no
  • aranyér
  • házi gyógymódok

Az aranyér tünetei és kezelése

tukor no
  • természetes csodaszer
  • házi gyógymódok

Gombás fertőzés, csípés és horzsolás ellen

Ezt is szeretjük