Hogy ülsz most a székeden? Ha így, az nagyon nagy baj

Akár maradandó károsodásokat is okozhat, ha helytelenül ülsz fél napokat a széken.

nagykep?cikkid=167899&kep=gerinc-fajdalom-lead

Nyereményjáték

Nyerd meg Sákovics Diana Hol rontom el? című pszichológiai könyvének dedikált példányát!

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Lakást hónapokig, hitelt csak napokig keresnek, pedig életre szóló döntés (x)

Mi mulasztja el hatékonyan a hasmenést? - Ezek a leggyakoribb módszerek (x)

Imádni fogja a sportot és a mozgást, ha így foglalkoznak vele - Egyetlen dolog kell, hogy megszeresse (x)

Így jutott munkanélküliségtől a menő vállalkozásig két fiatal: csak 3 dolog kellett hozzá - Így csinálták (x)

A Válótársak sármos színésze új kihívások elé került – Interjú Lengyel Tamással (x)

beauty and style

A virágos ruhával nem lőhetsz mellé – Így fogjuk viselni idén! - Ihletadó képek »

Gyönyörű és látványos ásványszínek a körmökön - Nem olyan macerás »

Meseszép, szalagos szandál házilag - Lépésről lépésre »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egész test tartópillére a gerinc, ezért egészségének megőrzése nagyon fontos. Sok ember azonban folyton fájdalmat és feszülést érez gerincének háti, deréktáji vagy nyaki szakaszán, ami  megnehezíti mindennapi teendőket. Ennek oka elsősorban a túl sok és helytelen pozícióban történő ülés, a napi több óra számítógép előtt végzett munka.

Dr. Arnold Dénes Arnold, a Fájdalomközpont fájdalomspecialistája szerint életmódbeli változtatásokkal sokat lehet tenni a fájdalom csökkentéséért. Emellett pedig az aktív fájdalomcsillapító terápia az, amely hatékony segítséget nyújt a gerincproblémák megszüntetésében.

Miért olyan káros az ülés?

Kutatások szerint a sok ülés az életet akár évekkel is megrövidítheti, hiszen számos egészségügyi probléma legfőbb okozója ez. Ilyen az elhízás, a szív- és érrendszeri problémák, trombózis, cukorbetegség. Sose ülj keresztbe tett lábbal, görnyedt háttal vagy az egyik oldalra nehezedve, elferdítve a gerincedet.

Az ülés jócskán megterheli az egész szervezetet. Rossz hatással van az erek, a hasüregi szervek, az emésztés, de legfőképpen a gerinc egészségére nézve. A gerinc mozgékonysága csökken, tartó- és mozgatóizmai túlterheltekké válnak, és nem tudnak kellően ellazulni. Emiatt a többi izomhoz képest aránytalanul gyengébbekké válhatnak.

A keresztcsont és a farkcsont ülés közben folyamatos nyomás alatt van, továbbá merev és passzív helyzetű a combnyak is. Az onnan eredő izmok és az alatta futó idegek, vér- és nyirokerek is merevek, amelyek a nyomódás miatt nem tudják ellátni a feladataikat.

A hosszú ideig tartó merev tartás miatt megfeszülnek a nyak és a váll izmai is. A gerinc görbületeinek egyensúlya is felbomlik, és a sok és helytelen terhelés miatt porckorong-elváltozások jöhetnek létre. Súlyosabb esetben gerincsérv is kialakulhat, a nyaki izmok feszülése pedig fejfájást okozhat.

Kiket érint leginkább?

Akik számítógép előtt ülve dolgoznak, legtöbben nyak-, hát- és derékfájásra panaszkodnak. Sokan töltik az egész munkanapot az irodai széken ülve, a monitort nézve. Sajnos ez a helyzet a munkaidő után sem változik, amikor beülnek az autóba vagy felszállnak a tömegközlekedési eszközre, majd hazaérve beülnek a karosszékbe, és bekapcsolják a televíziót. A mozgásszervi betegségek egyik fő ellensége a túl sok ülés és a kevés mozgás.

Hogyan kell helyesen ülni?

Ülő helyzetben az a legoptimálisabb, ha a térd és a csípő körülbelül 110 fokos szöget zár be. Az ülőfelületed elegendő hosszú legyen, és a széken hátracsúszva ne vágja az ülés a térdhajlatodat. Ülj jó minőségű irodai széken vagy labdán, mert ezzel nagymértékben csökkentheted a terhelést és kíméled a gerincedet.

A szék, az asztal és a billentyűzet magasságát és a monitor dőlésszögét helyesen beállítva a nyakadat és a válladat kímélheted a folyamatos feszüléstől. Munka közben óránként tíz percre állj fel, mozgasd át a tagjaidat. Relaxálj, tanuld meg kezelni a mindennapi feszültséget, hiszen a stressz a mozgásszerveid egészségére is káros hatás gyakorol. A legjobb, ha ülés közben is próbálsz minél többet izegni-mozogni, a legrosszabb ugyanis a mozdulatlanság.

Végezz heti háromszor életkorodnak és egészségi állapotodnak megfelelő testedzést. Kedvező hatású a jóga, az úszás, a pilates is, amely erősíti az izmokat, és lelki stabilitásodra is kedvezően hat.

Az aktív fájdalomcsillapító terápia is hat

A gerincfájdalom típusának és hátterének megállapítása után első lépés az aktív fájdalomcsillapítás, amelynek során kúraszerűen speciális hatóanyag-kombinációt juttat az orvos a problémás területre.

Ez a fájdalom- és gyulladáscsökkentő hatású, célzott injekciós terápia közvetlenül a fájdalom forrásánál hat, így intenzíven támogatja a gyógyulást. Miután megszűnt a fájdalom, gyógytornával visszaállítható a csigolyák, kisízületek, porckorongok egészsége és az izomzat egyensúlya.