Az 5 legjobb természetes vérnyomáscsökkentő

Előfordul, hogy felmegy benned a pumpa, de nem akarsz rögtön gyógyszereket szedni? Íme néhány dolog, ami majd megnyugtat!

Nyereményjáték

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című, szórakoztató történelmi könyvet!

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Szebbet nem is álmodhatnál: lélegzetelállító csipkés esküvői ruhák »

Van egy fehér pólód? Így variáld, hogy stílusos legyen! - Tippek a videón »

Hány éves vagy? Ebből kell a legtöbbet enned, hogy fiatal maradj »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Különösen a városokra jellemző, hogy az állandó stressz és a mozgásszegény életmód következtében egyre többen szenvednek magas vérnyomástól. Ez a probléma korai előfutára lehet az érelmeszesedésnek, a szívinfarktusnak, vagy akár a szélütésnek, úgyhogy semmiképpen nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Természetes ételekkel azonban könnyen szabályozhatod a vérnyomásod: az egyes gyümölcsök és zöldségek értágító hatásuk, vagy éppen káliumtartalmuk segítségével szabaddá teszik a vér áramlását. Rendszeres alkalmazásukkal elkerülhető az érelmeszesedés, és a súlyosabb betegségekhez vezető érszűkület is.

Étcsokoládé

Lesd el az indiánok titkát! Egyes bennszülött kultúrákban teljesen ismeretlen a magas vérnyomás jelensége. Az indiánoknál a csokoládé és a kakaó rendszeres fogyasztása eredményezi, hogy a magas vérnyomás, és az ebből eredő betegségek szinte egyáltalán nem fordulnak elő. A flavonokban gazdag édesség értágítóként működik, aminek hatására a vérnyomás csökken. A 70%-os kakaótartalmú csokoládé hatékonyságát tudományos kísérletek is bizonyították, magas vérnyomás ellen tehát szokj rá a csokira! Egyél étcsokit, vagy készíts magadnak forrócsokit: stimuláló hatása révén kávé helyett is hatásos, egy tábla csoki felér egy átlagos presszókávé hatásával.

Omega-3 zsírsav

A telítetlen zsírsavak hihetetlenül fontosak szervezetünk egészségének megőrzése érdekében. Megfigyelték, hogy az eszkimók körében, a tengeri étrendnek köszönhetően alig fordulnak elő szív- és érrendszeri megbetegedések. A magyarok halfogyasztása azonban a nemzetközi átlaghoz mérten rendkívül alacsony, ezért különösen veszélyeztetettek vagyunk. A telítetlen zsírsavak megakadályozzák az érelmeszesedést, és vérnyomáscsökkentő hatásuk is van, úgyhogy valamilyen formában mindenképpen ajánlatos beépítened étrendedbe.

Az Omega-3 zsírsav azonban nem csak a tested egészségéért felel. A depresszió valószínűségét is csökkenti, serkentve a sejtek közötti kommunikációt, úgyhogy antidepresszánsként is ehetsz halat. Azonban nemcsak tengeri csemege, hanem egyéb étrendkiegészítő formájában is hozzájuthatsz: keresd az Omega-3 vagy halolaj-kapszulát.

Fokhagyma

A fokhagyma szíverősítő hatása már az ősi kultúrákban is ismert volt, ma azonban már azt is tudni lehet, mitől olyan hatásosak az intenzív illatú gerezdek. A fokhagyma titka éppen a szagában rejlik. Erőteljes ízét és illatát bizonyos aminosavak adják, amik a szervezetben kénes vegyületekre bomlanak. Ezek a vérbe jutva lazítják a véredényeket, felfrissítve ezáltal a vérkeringést. Fogyassz minél több fokhagymát, használd bátran sütéshez, főzéshez. Ételeidbe keverve agresszív szaga és íze megszelídül, nem kell tartanod tőle, hogy még a bőröd is fokhagymaillatot fog árasztani. Ha nyers salátákhoz vagy sült húsok páclevéhez szeretnéd felhasználni, vad, tolakodó ízét mérsékelheted citrommal.

Míg a fokhagyma természetes állapotában rendkívül jótékony, a mesterséges készítményeknek mellékhatásai is lehetnek. Ha tehát irtózol az ízétől és szagától, akkor se vegyél fokhagymakapszulát, inkább alaposan főzd szét.

Zöldség, gyümölcs

A zöldségek és gyümölcsök szervezeted legfontosabb káliumforrásai. Különösen a piros bogyósgyümölcsök hatékonyak a magas vérnyomás elleni harcban. Egészségmegőrző zöld salátákon kívül egyél minél több fekete áfonyát, málnát, meggyet, feketeribiszkét és szedret.

A fekete áfonya nemcsak húgyúti fertőzések ellen remek, hanem mirtillin-tartalma révén javítja a vénák rugalmasságát, csökkentve ezáltal a magas vérnyomás és az érelmeszesedés kockázatát.

A nátriumban, tehát sóban szegény, de káliumban gazdag étrend ajánlott minden magas vérnyomástól szenvedőnek, amit praktikus teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérrel kiegészíteni.

A vértisztító gyümölcssavak általában remek vérnyomás-csökkentőnek bizonyulnak, de kisebb mértékben, mint a fokhagyma vagy a csokoládé. Ha tehát sokszor „felmegy benned a pumpa”, nem elég gyümölcsökkel védekezned, inkább csokival és fokhagymával kúráld magad. Ezek a szerek azonban főként a megelőzésben hatékonyak. Ha állandó jelleggel kórosan magas vérnyomásod van, elengedhetetlen, hogy szakemberhez fordulj, aki orvosi felügyelet mellett állítja be a számodra megfelelő vérnyomáscsökkentő gyógyszer napi adagját.