Ilyen volt a 76-os troli régen: nagyon más volt, de ugyanott jár ma is
Csodálatos, archív felvételeken a főváros mindennapjai a múlt századból.

Budapest a 19. századtól kezdve rohamosan fejlődött a közlekedés terén is. Míg 1832-ben egy lovakkal vontatott omnibuszjárat vitte az utasokat a Duna-part és a Városliget között, 1870-ben már megépült a ma Budavári Siklóként ismert járat.
1887. november 28-án üzembe helyezték az első villamosvasút-vonalat, ami a Nyugati pályaudvartól a Király utcáig szállított utasokat, rá néhány évre pedig már több szerelvény is közlekedett a városban.
Budapest közlekedése régen
Manapság a fővárosi közlekedést sokan átkozzák, pedig nincs nagy gond vele, sok más világvárosban sokkal rosszabb a helyzet. Régen természetesen teljesen más atmoszférája volt a pesti utcáknak: kevesebb autó és több járókelő volt az utakon. És másféle járművek is.
(Képek: Fortepan.)

Lehet-e boldog, aki intelligens? - A tudás hatása a lelki egészségre
Kepes András író, újságíró a Femina Klub júniusi előadásán arra keresi a választ, hogyan találhatunk boldogságot egy folyamatosan változó, kihívásokkal teli világban. Hogyan formálhatjuk úgy az életünket, hogy az ne csak sikeres, de valóban örömteli is legyen?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. június 5. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
OLVASD EL EZT IS!

- magyarország
- nosztalgia