Tényleg fizetős lesz a Youtube? Már az idén kérhetnek pénzt
Több funkció és csatorna elérése is pénzbe kerül majd, és ezt már idén bevezethetik.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A világ legnagyobb ingyenes videómegosztó oldala már nem sokáig boldogítja azzal a felhasználókat, hogy teljesen ingyenesen fogyaszthatják a tartalmát.

A fontos változás nagy valószínűséggel még a 2013-as évben életbe lép majd.

Ennyibe fog kerülni

A Google úgy döntött, a Youtube bizonyos csatornáinak elérését fizetőssé teszi, és olyan új csatornákat is indít majd, amelyeket már eleve csak pénzért lehet követni. Ez valószínűleg leginkább a legnagyobb lemezcégek zenés videóit érinti majd, és havidíjas formában lehet előfizetni. 

Több lap értesülései szerint a fizetős csatornák havidíja 1-5 dollár között mozog majd, és először, próbaképpen 25 ilyet fog üzemeltetni a Youtube. A videómegosztón már most is vannak olyan tartalmak, amikért pénzt kérnek, de a mostani megoldással ellentétben ezeket egyenként, nem havidíjas rendszerben lehet megvásárolni.

Az előfizetési díjakból származó bevételt a Google 45-55 arányban tervezi elosztani a cég és a csatorna üzemeltetője, vagy - ha ez nem egy és ugyanaz - a fizetős tartalom előállítója között.

Az ár olcsónak számít a hasonló kategóriák között, mert a nagy online videókölcsönzők körülbelül 8 dolláros havidíjat kérnek a tartalmukért, a Youtube 1-5 dollárjával szemben.

Fizetős tartalmak

Nemcsak néhány csatorna, hanem bizonyos tartalmak elérése is fizetőssé válik. Ilyenek lesznek a rendszeresen jelentkező websorozatok, illetve az élő közvetítések, mint például a sportesemények, koncertek és konferenciák. Arról még nincs hír, hogy a havidíjért cserébe csak a tartalmat kapod majd, vagy esetleg eltűnnek a reklámok, hirdetések is az oldalról.

Mivel - így, hogy ingyenes az oldal - a legsikeresebb csatornának milliónyi feliratkozója van, tavaly egy 200 milliós alapot is létrehozott a Google, amiből az amatőr Youtube-celebeket támogatják videóik elkészítésében, hollywoodi profik segítségével.

A Youtube mára akkorára nőtte ki magát, hogy bizonyos tartalmak finanszírozásához már nem elég a hirdetésből befolyó bevétel. Egy konferencián még az is elhangzott, hogy a cég fontolgatja az együttműködést néhány televíziós kábelcsatornával az online megjelenés ügyében.

Ezt is szeretjük