Megtudhatod a barátaid titkait a facebookos újítással

A Facebook bemutatta új keresőjét, a Graph Search-öt. Az oldal sokak szerint saját Google-t épít.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Facebook nemrégiben titokzatos sajtótájékoztatóra hívta az amerikai médiumok képviselőit. Nagy találgatás előzte meg az eseményt, sokan várták az ingyenes telefonálás vagy a Facebook-telefon bejelentését.

A legnagyobb közösségi oldal végül egy új keresőről rántotta le a leplet, amelyet Graph Search-nek hívnak, és egy teljes új keresési formát hoz a Facebook rendszerébe.

Graph Search

A Facebook már hosszú ideje dolgozik új fejlesztésén, ami mostanra került olyan állapotba, hogy azt Mark Zuckerberg bemutathassa a nagyközönségnek. A közösségi oldal keresőjét sokan kritizálták alapvető hibái, lassúsága, pontatlan találatai miatt, azonban a Graph Search egy teljesen új világ lesz a régi formához képest.

Az új kereső a barátaidat, facebookos kapcsolati hálódat aknázza ki, és annak adatait helyezi a középpontba, így sokkal személyesebb keresést eredményez, mint például a Google, ami mindehhez nem fér hozzá.

Amit pedig a Facebookon belül nem talál meg, azt a Bingen keresztül mutatja meg az interneten. Úgy tűnik, a Facebook saját Google-t épít, ami a keresőóriás kihívója lehet.

10 lépés a jól működő számítógépért

Nézegess képeket!

Elolvasom

Teljes mondatokra kereshetsz

Lényege, hogy a webes kereséstől eltérően nem kulcsszavakra kereshetsz, hanem teljes mondatokat, kifejezéseket is értelmez, és az alapján hoz ki találatokat. Beírhatod például azt, hogy azok a barátaim, akik Budapesten élnek, és szeretik a Metallicát, és a Graph Search listázza a releváns ismerősöket, de ugyanez működik fotókra, helyekre és más témakörökre is.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Minden olyan dolgot megmutathat a keresési kifejezés alapján, amit a Facebook felhasználói megosztanak veled. Tehát, ha csak annyit írsz be, hogy emberek, akik szeretik a pizzát, akkor listázza azokat a felhasználókat, akik publikussá tették azt, hogy ők kedvelik ezt az ételt.

Ha még több érdekességre vagy hasznos tippre vagy kíváncsi a közösségi oldalakkal kapcsolatban, látogass el a Social Times honlapjára!

Egyelőre várólistára iratkozhatsz fel ezen az oldalon, ahol látványos prezentáció formájában megismerheted a kereső tulajdonságait. 

Ezt is szeretjük