Sok magyar nem figyel eléggé, ha használtan vásárol: te melyik tábort erősíted?
Sokan nem próbálják ki a használt termékeket vásárlás előtt: felmérés készült a vásárlói tudatosságról.
Mi mindent szoktunk a leggyakrabban használtan vásárolni? Tájékozódunk az újkori árakról? Ha lehet, ki szoktuk próbálni vásárlás előtt a használt termékeket? A Jófogás kiderítette, a piacvezető apróhirdetési oldal online felmérésében csaknem 6000 felhasználó vett részt.
A márciusban végzett online felmérés szerint a vásárlók 45%-a mindig, 45%-a pedig időnként szokott ráadásinformációt kérni a kiszemelt termékről. Vagyis az eladók hiába érzik azt, hogy elegendő lehet a szöveges tartalom, vásárlói oldalról mégis nagy igény van a minél több részletre kiterjedő leírásra, aminek különösen nagyobb értékű termékek - műszaki cikkek, bútorok - esetében lehet jelentősége.
Ám minden tizedik vásárló soha nem szokott pluszinformációt kérni az eladótól, pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék biztosan megfelel-e az igényeinknek. Mindez pedig abból a szempontból tanulságos, hogy a kitöltők egyharmadával már előfordult, hogy a megvett termék nem minden apró részletben egyezett a hirdetésben látottakkal.
A portál adatai szerint az eladók átlagosan 3-4 óra alatt szoktak reagálni a vásárlói érdeklődésekre - leggyorsabban műszaki cikkek - konzolok, videójátékok, okostelefonok - és babaruhák esetében. Házhozszállítási igény esetében pedig átlagosan csupán 21 percet kell várni az eladói jóváhagyásra.
Próba, szerencse?
Árazás tekintetében, eladói szemszögből érdekes tanulság, hogy a vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat ár-összehasonlító oldalakat, vagyis sokan vannak tisztában az újkori árakkal, így pedig az alkupozíciójuk is javulhat. A felhasználók leginkább műszaki cikkeket, autófelszerelést, okostelefont, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, kerékpárokat, videó- és gyerekjátékokat szoktak vásárolni, és leginkább okostelefonok, szerszámok és kerékpárok esetében szoktak kifejezetten körültekintőek lenni.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
- A válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne - árulta el Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
És hogy mi lehet az elsődleges motiváció a secondhand vásárlások mögött? A megkérdezettek 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, míg 40%-uk együttesen a tudatosságot és a környezetvédelmet. Vagyis szerencsére egyre többen vagyunk azzal tisztában, hogy a használt cikkek adásvételével jelentősen meghosszabbítható egy-egy termék életciklusa. Mindez pedig bizony tevékenyen hozzájárul ahhoz, hogy a bolygónkat megóvjuk a felesleges károsanyag-kibocsátástól.
Fotók: Getty Images
Csak egy csinos ruhát szerettek volna, nem azt kapták, amire vágytak
A legtöbb átverés a gyanúsan olcsó darabokkal kecsegtető, ellenőrizhetetlen tulajdonosú internetes oldalakhoz és hirdetésekhez köthető, így azoktól óvakodni érdemes. A vásárlók ugyanis sokszor valami egészen mást kapnak, mint ami a modellen megtetszett nekik.
Csak egy csinos ruhát szerettek volna, nem azt kapták, amire vágytak: csúnya netes árverések
Nézegess képeket!
ElolvasomOLVASD EL EZT IS!
- változás
- online vásárlás