Sok magyar nem figyel eléggé, ha használtan vásárol: te melyik tábort erősíted?

Sokan nem próbálják ki a használt termékeket vásárlás előtt: felmérés készült a vásárlói tudatosságról.

Vásárlás használtan
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mi mindent szoktunk a leggyakrabban használtan vásárolni? Tájékozódunk az újkori árakról? Ha lehet, ki szoktuk próbálni vásárlás előtt a használt termékeket? A Jófogás kiderítette, a piacvezető apróhirdetési oldal online felmérésében csaknem 6000 felhasználó vett részt.

A márciusban végzett online felmérés szerint a vásárlók 45%-a mindig, 45%-a pedig időnként szokott ráadásinformációt kérni a kiszemelt termékről. Vagyis az eladók hiába érzik azt, hogy elegendő lehet a szöveges tartalom, vásárlói oldalról mégis nagy igény van a minél több részletre kiterjedő leírásra, aminek különösen nagyobb értékű termékek - műszaki cikkek, bútorok - esetében lehet jelentősége.

Ám minden tizedik vásárló soha nem szokott pluszinformációt kérni az eladótól, pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék biztosan megfelel-e az igényeinknek. Mindez pedig abból a szempontból tanulságos, hogy a kitöltők egyharmadával már előfordult, hogy a megvett termék nem minden apró részletben egyezett a hirdetésben látottakkal.

A portál adatai szerint az eladók átlagosan 3-4 óra alatt szoktak reagálni a vásárlói érdeklődésekre - leggyorsabban műszaki cikkek - konzolok, videójátékok, okostelefonok - és babaruhák esetében. Házhozszállítási igény esetében pedig átlagosan csupán 21 percet kell várni az eladói jóváhagyásra.

Próba, szerencse?

Árazás tekintetében, eladói szemszögből érdekes tanulság, hogy a vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat ár-összehasonlító oldalakat, vagyis sokan vannak tisztában az újkori árakkal, így pedig az alkupozíciójuk is javulhat. A felhasználók leginkább műszaki cikkeket, autófelszerelést, okostelefont, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, kerékpárokat, videó- és gyerekjátékokat szoktak vásárolni, és leginkább okostelefonok, szerszámok és kerékpárok esetében szoktak kifejezetten körültekintőek lenni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban a nemi egyenlőtlenség és a toxikus maszkulinitás jelenségéről beszélgettünk. Mi a különbség a férfiség és a férfiasság között? Mi számít toxikus maszkulinitásnak, miért alakult ki, és vajon köze van-e a Metoo mozgalomhoz? Miért van annyira kevés női vezető, és miért csak férfias személyiségű nők kerülnek vezetői pozícióba? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat Szél Dávid pszichológus, Leszkovszki Máté újságíró, és Pintér Ada.

Promóció

- A válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne - árulta el Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője. 

És hogy mi lehet az elsődleges motiváció a secondhand vásárlások mögött? A megkérdezettek 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, míg 40%-uk együttesen a tudatosságot és a környezetvédelmet. Vagyis szerencsére egyre többen vagyunk azzal tisztában, hogy a használt cikkek adásvételével jelentősen meghosszabbítható egy-egy termék életciklusa. Mindez pedig bizony tevékenyen hozzájárul ahhoz, hogy a bolygónkat megóvjuk a felesleges károsanyag-kibocsátástól.

Fotók: Getty Images

Csak egy csinos ruhát szerettek volna, nem azt kapták, amire vágytak

A legtöbb átverés a gyanúsan olcsó darabokkal kecsegtető, ellenőrizhetetlen tulajdonosú internetes oldalakhoz és hirdetésekhez köthető, így azoktól óvakodni érdemes. A vásárlók ugyanis sokszor valami egészen mást kapnak, mint ami a modellen megtetszett nekik.

Csak egy csinos ruhát szerettek volna, nem azt kapták, amire vágytak: csúnya netes árverések

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük