Magyarok vallottak arról, hogyan vásároltak a korlátozások idején

A legtöbben alapvető cikkeket és élményeket vásárolnak online a felmérés szerint.

Online vásárlás: felmérés
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát az elmúlt hetekben a koronavírus-járvány hatására, nőtt a virtuális élmények iránti igény, ugyanakkor a magyarok mintegy 60%-a tart az online visszaélésektől - derült ki a Mastercard friss felméréséből.

A közlemény szerint a kutatást májusban készítették 15 európai országban - köztük Magyarországon -, és 7500 embert kérdeztek meg. A felmérésből kiderült, hogy a magyarok több mint egyharmada elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57%-a válaszolta ugyanezt.

Virtuális élményeket és alapvető cikkeket veszünk

Míg az európaiak 30%-a, addig a magyarok 17%-a a korábbinál több pénzt költ virtuális élményekre. A megkérdezett magyarok 40%-a használ streaming szolgáltatást, a fitneszedzések és az online múzeumlátogatás mellett a lakosság körében a stand-up-előadások és az online koncertek is nagyon népszerűek - írták.

A felmérés alapján Európában 36%-kal nőtt az alapvető cikkeket online vásárlók száma, emellett a legnépszerűbbek a könyvek - 32% -, a hajvágó eszközök - 19% - és a fitneszeszközök - 13%. A magyarok körében az első helyen a könyvek - 23% -, a konyhai eszközök - 21% -, a hajfestékek és az informatikai eszközök - 12-12% - állnak.

Az emberek Európa-szerte az otthonukban töltött plusz időt új, online készségek elsajátítására is használják: a magyar válaszadók 39%-a bankolt most először online, 25% ismerkedik a főzéssel, a harmadik legnépszerűbb új online tevékenység pedig a tanulás.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az európaiak 87%-a, a magyarok 91%-a figyel arra, hogy mit és hol vásárol online, vagyis a magyarok még óvatosabbak e téren. Míg az európaiak 65%-a aggódik amiatt, hogy online visszaélés áldozatává válik, addig a magyaroknak csak 59%-a fél ettől.

Az online fizetés biztonsága érdekében az európai megkérdezettek négyötöde lehetőség szerint ismerős kereskedőknél vásárol, ez az arány a magyaroknál 84%. Az európaiak 80%-a ellenőrzi a webhelyeket vagy vásárlók véleményét, a magyar arány 85% - közölte a Mastercard.

Fotók: Getty Image

Mivel helyettesíthető a tojás, a liszt vagy a sütőpor?

Ha elfogyott a tojás, a liszt vagy a sütőpor, esetleg valamilyen oknál fogva nem fogyaszthatod az adott alapanyagot, akkor sincs ok a pánikra: attól függően, hogy milyen ételt főzne vagy sütne az ember, más és más hozzávalóval helyettesíthető.

Mivel helyettesíthető a tojás, a liszt vagy a sütőpor, ha elfogyott? Mutatjuk, mit használhatsz

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük