Kórházba került, leterhelt tanárok: elképesztő dolgokról ír egy pedagógus

Ha ez igaz, akkor nagyobb bajban lesz az oktatás, mint eddig.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Kórházba került, kimerült pedagógusok, eddig ismeretlen minősítési rendszer, besúgásra kényszerített tanárok - ezekről írt a napokban egy debreceni pedagógus. Ha igaz, ami a levélben szerepel, akkor újabb gondok várhatóak a közoktatásban.

Többen kórházba kerültek?

"Debrecenben élő, közel 25 éve a pályán dolgozó pedagógus vagyok, és szeretném megosztani Önökkel és az olvasókkal a tanári életpályamodell legújabb fejleményeit" - így kezdődik a civishir.hu oldalon megjelent olvasói levél, amiben nagyon meredek dolgok szerepelnek.

A levélíró szerint már így is olyan plusz terhet jelentett a 2018-ig minden pedagógus számára kötelező minősítésben való részvétel, hogy több kollégája kórházba került a kimerültség miatt. Idén azonban tanévkezdéskor meglepetésként érte őket, hogy változik a minősítési rendszer, ami így újabb plusz munkát ró a tanárokra.

Belső ellenőrzésre kötelezhetik a tanárokat

A levél szerint egy belső ellenőrzésen kell átesnie minden pedagógusnak kétévente, az ellenőrzést pedig egy három-ötfős, szintén pedagógusokból álló csoportnak kell elvégeznie.

Órákat kell látogatniuk, megnézni, hogy az adott tanár megfelelően vezeti-e a naplót és az egyéb dokumentációkat, majd egy kérdőív alapján véleményezni a kolléga munkáját. Csak kérdés, hogy közben ki tanítja majd a nebulókat, hiszen ez mind időigényes munka.

Ez pedig komolyan leterheli a tanárokat - hívja fel rá a figyelmet a levél írója. "Heti 32 óra bent tartózkodás, ebből 24-26 tanórát kell tartani, a maradék 6 óra lehet ebédeltetés, ügyelet, dolgozatjavítás, tanórára felkészülés stb. Ez a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy akár 42 órát is bent töltünk, sőt, még haza is visszük a munkát. Mindemellett legyünk minőségi oktatók…" - írja.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Csak a gyerekekre nem jutna idő

"Egyszerűen kifárasztják adminisztratív munkákkal a tanárokat, hogy tereljék a figyelmet a magyar oktatás fő problémáiról. Például, hogy egyáltalán nincs már ifjúságvédelem - az osztályfőnök feladatköre… - , pedig egyértelmű, hogy több, és egyre több a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyerek. Vagy hogy egy pszichológus 4-5 iskolát lát el" - zárja a levelet írója.

Megkérdeztük a Klebelsberg Intézményfenntartót arról, hogy tényleg változtak-e az idei tanévtől a minősítés feltételei a pedagógusok számára, és valóban belső ellenőrzésen kell-e átesniük. Az Oktatási Hivatal a következő választ adta: 

"Az Ön által hivatkozott olvasói levélben sajnos több tárgyi tévedés szerepel, kezdve a fogalmi zavarokkal (szakfelügyelet vs tanfelügyelet, önértékelés vs belső ellenőrzés), a különböző információk keveredésén át (a pedagógiai-szakmai ellenőrzést intézményellenőrzés esetén a jogszabály szerint egy 3-5 fős szakértői csoport végzi, az önértékelési csoport létszámára az Oktatási Hivatal sehol nem tesz javaslatot) a kézikönyvekben közzétett információk figyelmen kívül hagyásáig. Ön tájékozódhat az Oktatási Hivatal honlapján a kapcsolódó kézikönyvekben az önértékelési feladatok megoszlásáról, vagy a kérdőíves felmérést támogató informatikai felületről szóló részekben. A hivatkozott kézikönyvekben közzétett önértékelési standardok alapján meggyőződhet arról, hogy az Ön levelében említettek nem az Oktatási Hivatal által közzétettek alapján szerveződnek, hanem feltehetően egy helyi sajátos intézményi megoldásról lehet szó."
Ezt is szeretjük