Te figyeled ezt a logót a termékek csomagolásán? Sokat nyerhetsz vele, ha ezt veszed
A Penny Magyarország kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a vásárlók számos Magyar Termék védjeggyel ellátott áruhoz hozzájussanak.
Vásárláskor több szempont alapján pakoljuk kosarunkba a termékeket. Az utóbbi években az ár mellett egyre többen figyelnek arra, hogy az élelmiszer hazai termelőktől származzon. Ezt az újfajta szemléletet támogatja a PENNY Magyarország, akiknek szívügye, hogy minél több hazai partnerrel dolgozzanak együtt, így minőségi magyar élelmiszert juttatva a polcokra.
Benedek Esztert, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetőjét és Kazatsay Esztert, a PENNY Magyarország kommunikációs igazgatóját kérdeztük a fogyasztói szokások változásáról, a hazai termékekről és a hazai termelők helyzetéről.
Magyar termékek a Penny polcain
A modern társadalom és a városiasodás következtében háttérbe szorult a zöldségtermesztés, állattartás. Az élet kényelmesebbé vált, a lakosság a szántóföldek helyett boltok polcairól szerzi be a szükséges élelmiszereket. Ennek ellenére az utóbbi pár évben megfigyelhető egy enyhe változás, és egyre többen térnek vissza a hagyományos élelmiszer-termeléshez.
- Napjainkban reneszánszukat élik a házias termékek, a közösségi kertek és a hagyományos praktikák. Ennek a trendnek a részeként a Penny vásárlói is egyre inkább keresik a megbízható, hazai forrásból származó élelmiszereket - mondta Kazatsay Eszter, a Penny kommunikációs igazgatója.
Egyre fontosabb, honnan érkezik egy termék
Természetesen egy átlagos magyar vásárló még mindig boltokban intézi a nagybevásárlást, viszont egyre többen vannak azok, akiknél most már az ár mellett a származási hely döntő fontossággal bír. - Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a vásárlóknál, a hazai eredet pedig a legtöbb élelmiszer esetében hozzáadott értéket képvisel. Korábban a származási hely kevésbé volt meghatározó a vásárlási döntésben, ugyanakkor napjainkban az ár és a minőség mellett a harmadik legfontosabb tényezővé vált - magyarázta Kazatsay.
Ezeket a hazai termékeket találhatod meg a Penny polcain
A Penny törekszik arra, hogy az itthon termeszthető friss élelmiszereket mind magyar beszállítóktól szerezzék be. - Friss élelmiszereink többsége magyar termék, ilyenek például a Vilmos körte, a Hazai kékszilva, a fejes saláta, a zeller, a csemegekukorica, a főzőhagyma és számos különböző tökfajta. Vásárlóink különösen kedvelik az “Itthonról válogatva” címkével ellátott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint a Magyar Termék Védjeggyel rendelkező, hazai forrásból származó Kedvenc Hentese húsokat és a Sissy termékcsalád tejipari készítményeit - válaszolta kérdésünkre Kazatsay, majd hozzátette, a friss termékeknél csak az egzotikus zöldségekhez és gyümölcsökhöz használnak más importőröket.
Az áruházlánc első és egyben legnépszerűbb termékcsaládja a Sissy, ami kizárólag Magyar Termék védjegyes termékekből áll. - A termékcsalád legkedveltebb tagja a tej, de a tejföl is nagy népszerűségnek örvend, az elmúlt egy évben pedig mennyiségben és értékben is tovább növekedett a hagyományos és laktózmentes Sissy termékek forgalma - tette hozzá.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Mi is az a Magyar Termék védjegy?
Bizonyára te is megfigyelted már a termékeken fellelhető piros-fehér-zöld motívumot. Ha ilyet látsz, biztosan hazai forrásból érkezett az élelmiszered. - Évente több mint 30 új partnerrel és 500 termékkel bővül a védjegyes áruk száma. Azt lehet mondani, hogy ma már egy átlagos bevásárlás során biztos, hogy kerül védjegyes termék a kosárba - mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Védjegyért bármely szektor pályázhat, alapfeltétel a hazai értékteremtő gyártás és szolgáltatásnyújtás. Nem kaphatnak védjegyet viszont azok a termékek, amik veszélyt jelenthetnek a vásárló egészségére, vagy ahol a csomagolás megtévesztő állítást tartalmaz. Jelenleg a legtöbb védjegyes termék az élelmiszerek közül kerül ki, de egyre gyakoribbak a háztartási-vegyi termékek, illetve van egy új feltörekvő ágazat is: a kozmetikai ipar.
Így vásárol a magyar
A hazai termékek vásárlásakor az érzelem kerül előtérbe, derül ki a Magyar Termék felméréseiből. - 45% szerint a Magyar Termék a biztonságot jelenti: azokat a termékeket és ételeket, amelyeket megszoktunk, amiben nyugodt szívvel bízhatunk, hiszen megbízható magyar gyártóktól érkeznek - derül ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. által 2023 decemberében végzett online kérdőíves felméréséből.
A Z generáció felnőtté válásával a bizalom mellett egy új szempont is középpontba került, ami pedig a környezettudatosság, fenntarthatóság. - Egyértelmű tendencia ez a körükben, az ő esetükben a magyar termék választásának fontossága abban rejlik, hogy kisebb az ökológiai lábnyoma, hiszen hazai alapanyagból készül, kevesebbet utazik, így kisebb a hozzá kapcsolódó környezeti terhelés - indokolta Benedek Eszter, majd hozzátette, a nyári fesztiválokon rendszeresen kutatják a fiatalok vásárlási szokásait.
Beleszámít a krumpli a napi 400 gramm zöldségfogyasztásba? Így szoktasd rá az egész családot a gyümölcsökre, zöldségekre
A zöldségek és gyümölcsök az egészséges táplálkozás alappillérei, mégis sok embernek esik nehezére beépíteni a hétköznapokba.
ElolvasomKépek forrása: Szollár Zsófi / Index