Mit olvasnak el az önéletrajzodban a HR-esek? Erre hegyezd ki az egészet!

Ezekkel az információkkal lehet tökéletes az önéletrajzod.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Ezekkel az információkkal lehet tökéletes az önéletrajzod.

A jó önéletrajz titka nem csak a szép, átlátható elrendezésben és a képzettségedben, illetve szakmai tapasztalatodban rejlik.

Legalább ennyire fontos az is, hogy a megfelelő kulcsszavakkal formáld figyelemfelkeltővé az írást. Eláruljuk, hogyan csináld!

Fontosak az eredmények

Régi, rossz beidegződés, hogy az önéletrajzban a munkaköri feladatokat, illetve feladatköröket sorolják fel. Nyilván fontos, hogy milyen pozíciót töltöttél be az előző munkahelyeden, ám még fontosabb, hogy abban milyen eredményeket sikerült produkálnod.

Ez lehet bármi - hogyan növelted a cég bevételét, miként vetted ki a részed a termékfejlesztésből, milyen újításokat valósítottak meg a te ötleted nyomán, de akár az is, hogy javítottad a cég pozícióját az országos rangsorban.

Tényleg bármi, ami azt sugallja, hogy nélküled az adott projekt aligha valósulhatott volna meg. Ilyenkor nyugodtan lehet saját magadat fényezni, hiszen a cél az lenne, hogy egy papír alapján is úgy ítéljék meg, van benned potenciál.

Ezeket soha ne kövesd el! Képeken 7 vicces önéletrajzbaki

Nézegess képeket!

Elolvasom

Kulcsszavak

A legtöbb álláshirdetést röviden és célratörően fogalmazzák meg - ezt kellene a CV-nek visszatükröznie. Magyarul ugyanazokkal a kulcsszavakkal kell játszani az önéletrajzban, amelyek a hirdetésben is benne vannak, lehet ez azonos pozíció, illetve olyan készségek, amelyeket ott megneveznek - nyilván csak az igazságnak megfelelően.

A cél az lenne, hogy úgy alakítsd a CV-t, hogy az téged abszolút jellemezzen, de mindezen felül tartalmazza azokat a kiegészítéseket és pluszokat, amelyeket a HR-es kollégák az álláshirdetésben kritériumként megneveztek.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Rövid összefoglaló

Érdemes tömören kitérni a CV elején arra, miért te lennél a tökéletes választás erre a pozícióra. Ez nem motivációs levél, és nem is a célkitűzések összefoglalója, sokkal inkább egy ajánló, amely három mondatban meggyőzi a HR-es kollégát az erényeidről.

Ez nagy segítség lehet, hiszen így már száraz tények - korábbi munkahelyek és munkakörök, kompetenciák - is sokkal nagyobb eséllyel felkelthetik a felvételiztető érdeklődését, ugyanakkor veszélyes is, mert ha nem vagy elég meggyőző, lehet, hogy nem is olvassa tovább az önéletrajzodat. Pontosan ezért tényleg maximum három mondatban, sallangmentesen és magabiztosan fogalmazz.

Ezt is szeretjük