Alig bírod összevakarni magad?
5 tipp, hogy kibírd a sulit az őszi szünetig
Ha rosszul bírod az iskolai napokat, változtass egy-két dolgon.

Ez is érdekelhet

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

beauty and style

Könyvajánló divat- és szépségrajongóknak: ajándékba is tökéletesek »

Így tedd fel a műszempillát, hogy tökéletes legyen és természetesen hasson »

Ezek a legjobb hidratáló arckrémek télre: minden bőrtípusra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Senkinek sem könnyű visszaszokni a nyári szünet után a dolgos hétköznapokba. Ha még mostanra sem sikerült belerázódnod a suli mókuskerekébe, nem árt néhány trükköt bevetni, hogy egyszerűen átvészeld a napokat. Íme, néhány tipp a stresszmentes diáklétért.

Egyél rendesen!

A megfelelő étkezés a jó közérzet egyik alapkövetelménye. Minden reggel iktasd be a reggelit, bármilyen nehéz is eleinte! Idővel hozzászoksz, és sokkal jobban veszed majd az akadályokat. Naponta többször egyél keveset.

Ne hagyd ki a tízórait, ebédre pedig valami tápláló fogást válassz, de csak óvatosan, mert a zsíros ételektől elálmosodsz. Az uzsonna is fontos, és ha a tanulásra szánt órák környékére időzíted, legyen az étlapon a csoki vagy valamilyen gyümölcs, hogy serkentsd az agyműködést. Vacsorára inkább könnyű falatokat egyél, hogy éjszaka jól tudj majd aludni.

Pihend ki magad!

Fontos, hogy a tanulás után lazíts, és kapcsolódj ki. Ha mindennel megvagy, és tudod, hogy már nincs feladatod, jólesik majd a pihenés. Nézz filmet vagy sorozatot, olvass egy jó könyvet, a lényeg, hogy képzeletben utazz el egy időre. Fontos, hogy este éjfél előtt feküdj le aludni, mert ez az időszak a legpihentetőbb. Így a napi szükséges alvásmennyiség is meglesz, és másnap sokkal frissebb leszel a suliban.

Tanulj okosan!

Sok energiát elvesz, ha figyelnél az órán, de nem érted, miről van szó, mert már napokkal azelőtt lemaradtál. Ha délután elvégzed a házi feladatot, és meg is tanulod, amit kell, másnap sokkal könnyebb dolgod lesz, mert kevesebb lesz az új információ.

Amikor már nem vagy lemaradva, nem igényel olyan nagy koncentrációt az odafigyelés, hogy már első óra után úgy érzed, mára elég volt.
Időt spórolhatsz meg, ha már hazafelé a buszon fellapozod a leckét, így a fejedben vázlatot készíthetsz, hogy mivel kell foglalkoznod. Az olvasgatásnak különös jelentősége van, mert így ragadnak meg a fejedben a dolgok.

Fontos, hogy ne magolni próbálj, hanem értsd, amit olvasol: gondolj rá úgy, hogy egy érdekes történetet tartasz a kezedben, és próbáld elképzelni az olvasottakat. Ha hazaérsz, ragadj tollat és papírt, és írd le, amire emlékszel. A tanulás legjobb módja, ha papírra veted az információkat.

Ha nagyon sok a tanulnivaló, mindenképpen iktass be néhány percet, amikor leteszed a fejed az asztalra, becsukod a szemed és kiüríted az elméd. Ez a kis lopott idő hatalmas érték lehet, képes teljesen felfrissíteni az agyadat.
Ne feledd, ha hamar túl vagy a kötelező feladatokon, tiéd az egész délután és este!

Változtass a hozzáállásodon!

Ha úgy telik el egy nap az iskolában, hogy végig azon jár az eszed, mennyire rossz most neked, a következő még rosszabb lesz. Lásd meg a pozitív oldalát is a suliba járásnak: nap mint nap találkozhatsz a barátaiddal, és viszonylag hamar hazaérsz.

Készíts naptárt, számold vissza, hány hét van még hátra a tanításból a következő szünetig, és gondolj bele, milyen gyorsan eltelik majd ez az idő. Minden nap jusson eszedbe, hogy ez a nap nagyszerű, mert eggyel közelebb visz az áhított péntekhez és főleg a szünethez.  

Szakíts időt a testmozgásra!

A sok ülés nem tesz jót a testednek sem. Muszáj néha felfrissíteni magad, és erre a legalkalmasabb a sport. Nem kell túlerőltetni magad, elég, ha jólesően elfáradsz: az alvás is könnyebben megy majd utána. Válassz olyan mozgásformát, amit szívesen gyakorolsz, és hetente legalább egy alkalommal keríts is rá sort.

Szeretsz iskolába járni?

Ezt is szeretjük