Így kellene kinéznie a napi rutinnak a kutatók szerint: hasonlít a tiédre?
Úgy kávézz, ahogy az a nagykönyvben meg van írva - íme, az ideális napi rutin!

óra a kézen rutin
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenkinek van egy sajátos napi rutinja, mely személyenként eltérhet. Van, aki kávézik reggelente, más inkább a kakaóra vagy a teára esküszik, egyesek reggel és este is zuhanyoznak, másoknak viszont elegendő, ha naponta csak egyszer fürdenek. 

Olykor előfordulhat, hogy elgondolkodunk azon: vajon a mi rutinunk ideálisnak számít? Egyáltalán létezik ilyen? Bizony, a tudósoknak erre is megvan a válaszuk, a Business Insider cikke alapján így kellene pontosan kinéznie egy napodnak - a tiédre vajon mennyire hasonlít?

A kevesebb zuhany néha több

Ha a sűrű hajmosás és fürdés híve vagy, van egy rossz hírünk. A túl gyakori zuhany ugyanis árt a bőrnek, és szárítja a hajat. Ennek az az oka, hogy fürdés közben a szennyeződések mellett a természetesen előforduló baktériumokat is lemosod magadról, melyeknek pont a bőröd és a hajad egészségének megőrzése lenne a feladatuk.

no zuhany

Lynne Goldberg bőrgyógyász a Business Insidernek ezt nyilatkozta a túl sűrű hajmosással kapcsolatban: "Paradox, de azok az emberek, akik a zsírosodás miatt sűrűbben mossák a hajukat, kiszárítják a fejbőrüket, és csak még több olajat termelnek." A szakértők szerint hetente egyszer vagy kétszer kellene hajat mosni, azonban göndör és vastag szálú a haj esetén még ritkábban tanácsos ezt megtenni.

Az ideális táplálkozás

Szakértők szerint, miután reggel felkelsz, ne az legyen az első dolgod, hogy megiszod a kávédat, mert befolyásolod vele a kortizol hormont, ami az ébrenlétért felelős, így koffeintolerancia alakul ki nálad egy idő után. Tehát, ha hosszútávon úgy érzed, nem hatásos már a reggeli kávé, ezért csinálsz még egy adagot, akkor a koffeintoleranciát okold ezért. A tudósok szerint reggel, ébredés után leghamarabb egy órával igyál kávét. A délelőtti órákban, a nagyjából 9 és 11 óra között elfogyasztott kávé sokkal hatásosabb, mint a reggeli. Az ajánlott koffeinadag pedig maximum 300 milligramm naponta.

reggeli

A tökéletes reggelinek fehérjében, rostban és egészséges zsírokban kell gazdagnak lennie. Így, ha kakaóscsigával vagy más, cukorban és szénhidrátban gazdag péksüteménnyel kezded a napot, ne tedd. Próbáld ki a főtt tojást, mellé fogyassz el pár szelet avokádót vagy natúr görög joghurtot, hidd el, sokkal több energiád lesz, illetve az emésztésed is beindul tőlük.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az ebédre is hasonló szabályok vonatkoznak: telítsen el, de ne lassítson le. Kerüld a magas szénhidráttartalmú ételeket, például a pizzát. Az olyan ételek, mint a tojás, a sovány hús vagy a barna rizs, kiváló választásnak bizonyulnak.

A reggeli testmozgás ereje

A kutatók szerint, ha reggel mozogsz üres gyomorral, az segít a fogyásban, és a testet egész napos zsírégetésre sarkallja. Persze bármilyen mozgásforma jóleshet a testnek, mégis, a kutatók úgy látják, hogy bizony az aerobik és a kardió edzések a leghatásosabbak. Érdemes legalább 45 percig mozogni.

Így viselkedj a munkahelyeden!

Ha egész nap csak ülsz, érdemes óránként felállnod, majd sétálnod kettő perc erejéig, ha ezt megteszed, 33%-kal csökkentheted az idő előtti elhalálozás kockázatát. Ha számítógép előtt ülsz, a szemeid védelme érdekében 20 percenként nézz el 20 másodperc erejéig a képernyő elől egy másik irányba.

Lefekvés előtt ezt kellene tenned

Mielőtt álomra hajtanád a fejed, lefekvés előtt 30 perccel már ne számítógépezz, de még a telefonodra se nézz rá, ugyanis az erős fény, melyet kibocsátanak az elektronikai eszközök, csökkenti a melatonin termelését, mely kulcsfontosságú szerepet játszik az elalvásban.

alvópóz

Arra is figyelj, hogy tiszta legyen az ágyneműd, mert rengeteg baktérium és oda nem illő dolog - például por - telepszik meg rajta az idők során, ez pedig hajlamosít az allergia kialakulására. Hetente legalább egyszer cserélj ágyneműt!

Ezt is szeretjük