Hány éves a tested? Hajolj le, és állapítsd meg egy villámgyors teszttel!
Egy egyszerű előrehajlásból kiderülhet, mennyi idősnek érzi magát a tested.

elore-hajlas-gyakorlat-cover
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Frissítő arc- és testpermet házilag - Előzd meg a ráncosodást! »

3 nő, akitől sokat tanulhatsz a szépségápolásról - Kövesd be őket az Instán! »

Nőies szettek esős nyári napokra: jobb kedvre derítenek, ha rossz az idő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészség olyan kincs, amit az életben csak egyszer kapunk meg, onnantól a mi felelősségünk, hogy megőrizzük-e. Az biztos, hogy megéri, hiszen minél egészségesebb az ember, annál boldogabb, hosszabb és aktívabb életet élhet. 

Egy igen egyszerű gyakorlattal bárki ellenőrizheti, hogy a teste épp milyen állapotban van. Egész egyszerűen csak le kell hajolni, hogy megtudd, milyen idősnek érzi magát a tested. Mutatjuk, hogyan!

Így hajolj előre!

Először végezz egy kis bemelegítést, hogy az izmok felkészüljenek, majd hajolj előre, és próbáld meg elérni a kezeddel a padlót. Jegyezd meg azt a pontot, amit sikerült elérni, majd újra egyenesedj fel. Ha képes vagy letenni a tenyeredet a földre, miközben a lábad egyenes marad, akkor az izmaid elég lazák, a tested egy 20-25 éves egészségi állapotában van. A lenti, bal oldali képen szemléltetjük.

Bal oldali kép: 20-25 éves állapot, Jobb oldali kép: 25-38 éves állapot.
Bal oldali kép: 20-25 éves állapot, Jobb oldali kép: 25-38 éves állapot.

Ha a padlót csak az ujjbegyekkel éred el, és a térdedet csak enyhén szükséges behajlítanod a gyakorlat közben, de nem kényelmetlen ez a pozíció, akkor a tested 25-38 évesnek érzi magát. Ezt a fenti kép jobb oldalán látod.

Ha az ujjakkal csak a lábfejed tetejét éred el, és a térded behajlik, miközben feszülnek az izmaid, és azt érzed, mielőbb fel szeretnél újra egyenesedni, mert kényelmetlen a pozíció, a tested állapota egy 38-50 éves nőével vetekszik. Az alábbi képen, bal oldalt mutatjuk.

Bal oldali kép: 38-50 éves állapot, jobb oldali kép: 50 feletti állapot.
Bal oldali kép: 38-50 éves állapot, jobb oldali kép: 50 feletti állapot.

Több mint ötvenévesnek érzi magát a tested akkor, ha csak annyira tudsz lehajolni, hogy a lábfejedet már nem éred el, és, ha lejjebb akarnál hajolni, a térdeidet muszáj lenne behajlítanod.

A rugalmasság fejleszthető

Pánikra semmi ok, ha nem vagy elégedett az eredménnyel, mert a hajlékonyság bármely korban fejleszthető. A BrightSide szerint, ha napi harmincszor lehajolsz, és megpróbálod elérni a padlót, harminc nap alatt meglepő eredménre lehet jutni. A tibeti bölcsek szerint a test kora függ a máj állapotától, ami kapcsolatban van a hajlékonysággal. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A mozgásszegény életmód nemcsak az izomzatra, de a szervekre is negatív hatással van. Ha napi harmincszor előrehajolsz a gyakorlat szerint, az ízületek és inak megerősödnek, csak arra figyelj, hogy ne végezd túl gyorsan a gyakorlatot, nehogy megszédülj, vagy meghúzd az izmokat. 

Ezt is szeretjük