A legjobb diéta, amivel látványos és tartós eredményt érhetsz el
A túlsúly leadása különösen tinédzserkorban nehéz, mert nem mindegy, milyen diétát választasz.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A drasztikus fogyókúra egyrészt hatalmas kitartást igényel, másrészt egyáltalán nem egészséges, főleg tinikorban. 

Ha szeretnél tartósan lefogyni, annak két titka van: figyelj oda, mit eszel, és rendszeresen végezz testmozgást. Íme, egy mintaétrend, ami segít a pluszkilók leadásában.

A diéta kényes kérdés

A fejlődésben lévő szervezet számára különösen fontos a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitel, mert ha ez eltér a szükségestől, még maradandó károsodásokat is okozhat. Az, hogy megfelelően étkezz, a jó erőnlét és az iskolai koncentráció szempontjából is nagyon fontos, tehát semmiképp ne válassz olyan fogyókúrás étrendet, ami a koplaláson alapul. 

Ha szépen szeretnél fogyni, bőrproblémák nélkül, akkor testmozgást sem árt végezni, és ehhez is szükséged lesz az erődre, tehát még egy érv szól az éhezés ellen.

A fiatal lányoknál fokozott figyelmet igényel az egészséges táplálkozás, ezért, ha tinikorodra nagymértékű túlsúllyal rendelkezel, fontold meg, hogy felkeresel egy dietetikust. Ő személyre szabott segítséget tud majd neked nyújtani a felesleg leküzdéséhez és az egészséged megőrzéséhez.

Néhány alapszabály

Ahhoz, hogy a fogyás beinduljon, de a szervezeted számára is minden szükséges anyag biztosítva legyen, oda kell figyelned néhány dologra.

Az első ilyen, hogy naponta többször, lehetőleg ötször egyél kisebb mennyiséget, a három főétkezés - reggeli, ebéd, vacsora - ne maradjon el, és ha megéhezel, akkor nass helyett inkább gyümölcsöt csipegess. Így egész nap lesz valami a gyomrodban, és megtalálod az egyensúlyt. 

Alakjavító tippek a Retikülön

A második, hogy minden nap vigyél a szervezetedbe szénhidrátot, keményítőt és fehérjét is. A szénhidrátot reggel fogyaszd, a fehérjét pedig este. Az utolsó szabály pedig az, hogy végezz valami testmozgást, még ha minimálist is. Már az is haladás, ha mostantól busz helyett gyalog vagy biciklivel jársz iskolába.

Mintaétrend

Íme, egy napi mintaétrend arra, hogyan étkezz a téli időszakban, hogy leadd a felesleges kilókat. Fontos, hogy minden nap megigyál legalább két-három liter folyadékot, lehetőleg ásványvizet. Az ételeket egy kis ügyeskedéssel megpróbálhatod te is elkészíteni, de felnőtt segítségét is kérheted. A napi ötszöri étkezés - tápláléktípusok szerint elosztva - nagyjából így néz ki.

  • Reggeli: egy vajas zsemle trappista sajttal és felvágottal, egy pohár gyümölcslé vagy tej,
  • Tízórai: egy sajtos pogácsa,
  • Ebéd: egy tányér zöldborsóleves egy tányér serpenyőben sült zöldség párolt rizzsel, desszertnek egy kicsi müzliszelet
  • Uzsonna: egy pohár joghurt két evőkanál müzlivel, vagy egy banán
  • Vacsora: grillezett csirkemell párolt zöldséggel - például brokkolival -, egy nagy pohár tej
Ezt is szeretjük