5 jel, hogy az arckrémed nem a legjobb minőségű

Inkább cseréld le

Ne dőlj be a marketingnek, és légy tudatos vásárló, így nem tudnak átverni.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Az arckrém sarkalatos pontja az arcápolásnak, értelemszerűen, és az öregedésgátlásnak, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségű termék kerül a bőrre.

Egyik szavazásunk eredménye szerint a nők 2000 forint alatt költenek arckrémre egy hónapban, jó hír, hogy ez alatt is lehet kapni jó minőségű terméket.

De mi az, ami számít, honnan lehet felismerni, hogy egy krém nem jó, és kaphatnál jobbat is?

Bízz az orrodban!

Az orrod nagyon jó műszer, és rögtön kiszúrja, ha valahol bibi van, ami nem kellemes az orrnak, valószínűleg a bőrnek sem lesz. Ugyanakkor arra is figyelj, ha nagyon illatos, nagyon művi valami, akkor az valószínűleg tele van mesterséges illatanyagokkal, sőt, a természetes illóolajok sem jobbak ezen a téren, mert irritálják a bőrt, hiába természetesek. Úgy ne vásárolj krémet, hogy nem tudtad megszagolni, megnézni az állagát, ha nincs kint belőle teszter, kérj belőle mintát, ha az sincs, akkor inkább mondj le róla.

Bízz a bőrödben!

Sajnos már csak a megvétel után derül ki, ha a bőröd nem kompatibilis a krémmel. Ha két nap után azt érzed, hogy a bőröd húzódik, feszül, esetleg piros foltok jelennek meg rajta, akkor használd az addig bevált krémedet, ha a kellemetlen érzés megszűnik, az elég egyértelmű üzenet, hogy valami olyasmit csempésztek az adott termékbe, amit miatt a bőröd fellázad.

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Bőrkárosító anyagok az összetevőkben

A legjobb, amit a bőröddel tehetsz, ha megtanulod értelmezni az úgynevezett INCI-t, vagyis összetevőlistát, így könnyedén kikerülheted a rossz minőségű termékeket. Sajnos az ár és a márka egyáltalán nem garancia arra, hogy jó az arckrém. A sodium lauryl sulfate-nak, a kőolajszármazékoknak, az illatanyagoknak, parabéneknek, denaturált szesznek semmi keresnivalója nincs, mert ezek szárítják, irritálják a bőrt, tönkreteszik a védekezőképességét. Hogy miért teszik a krémekbe mégis? Hogy kívánatosabb legyen, illatos, hamar felszívódó, jobban habzó. És mert persze van, amelyik olcsóbb, mint más, nem káros anyag, amivel ki lehetne váltani. Sajnos ezek az összetevők a legdrágább krémekben is benne lehetnek, tehát mindenképpen tanulmányozd az INCI-t.

7 mindennapi dolog, ami csontszárazzá és ráncossá teszi a bőrt

Nézegess képeket!

Elolvasom

Értékes összetevők a lista végén

Shea vajas testápoló, aloe verás kézkrém, gránátalmás tusfürdő, mind remekül hangzik, de vajon mennyi van ezekből a termékekben? Itt is az INCI lesz a segítségedre, ugyanis ez a lista csökkenő sorrendben tartalmazza a termékben előforduló anyagokat, tehát, ha az aole vera - Aloe Barbadensis Leaf Juice - a sor végén kullog, akkor csak mutatóban tartalmaz belőle a krém vagy tusfürdő, és mégis ráírhatja a gyártó, hogy aloe verás.

Hazug marketing

Vajon mennyire hiteles az a gyártó, amelyik természetes hívószavakkal akarja eladni a portékáját? Nature's, organikus, natúr, herbal, spa, ezektől a szavaktól rögtön egy levendulaföldön érzi magát az ember, holott sokszor csak a silány minőséget hivatottak elfedni. A bio szón kívül bármit ráírhat az ember a termékre, nem ellenőrzi senki, és attól még nem lesz organikus vagy gyógynövényes valami, hogy belepottyantottak mondjuk egy mentalevelet az összetevők közé.

A túl szép ígéretek szintén gyanúra adhatnak okot, nem véletlen, hogy sok céget megbüntettek Angliában, mert valótlan képet használt a reklámokban. Egy arckrém sem tünteti el egy hónap alatt a ráncokat, és aki ezt állítja, azt nem a elégedett vásárló, hanem a bevétel motiválja.

Ezt is szeretjük