4 dolog, ami nélkül csúnya lesz a bőröd
Pedig könnyen pótolhatók
Ne csak a vitaminokra figyelj, más anyagokra is szüksége van a bőrödnek.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Így nem lesz unalmas a fekete és fehér kombinációja: stílusos szetteket mutatunk »

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

Nem változtatott szabálytalan mosolyán, és milyen jól tette: a 36 éves modell pont így dögös »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szép bőrért sok mindent megtehetünk, és mi is sokszor írtunk arról, hogy mi az, amivel a leginkább árthatunk neki. Ugyanilyen fontos, hogy mi az, ami ha kimarad az életünkből, szó szerint a bőrünkre megy.

A bőr összképe elsősorban az egészségről árulkodik, így a felületi kezelések csak ideig-óráig hatnak, ráadásul nem a baj forrását orvosolják, csupán felületileg kezelik azt. Nézd meg, mi az, ami nélkül nem lesz szép a bőr.

Zsírok és olajok

A diétaőrületben hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy az olajok létfontosságúak a szervezetnek. A zsírszegény táplálkozás lehet, hogy jót tesz az alaknak, de a bőrnek biztosan nem. Az A- és E-vitamin is például zsírban oldódik, nélkülük a bőr katasztrofális állapotba kerülhet. Az A-vitamin nélkül a bőr hámlani kezd, érzékennyé válik, az E-vitamin erős antioxidáns - az A-vitamin is -, lassítja az öregedést és rendben tartja a bőrt.

Nemcsak a vitaminok felszívódását akadályozod, ha nem fogyasztasz megfelelő zsírokat, de felborul a faggyúháztartás is, a bőr kiszáradhat, a ráncok hamarabb megjelennek. Érdekes módon az alacsony zsírfogyasztás a pattanásos, zsíros bőrnek sem tesz jót.

Persze nem mindegy, hogy milyen zsírok jutnak a szervezetbe, az omega-3 telítetlen zsírsav jótékony hatású, ezt kapszulában is szedheted, de jó zsírforrás az olívaolaj, az olajos magvak és a zsíros halak is.

Nyomelemek

A vitaminokról sokat lehet olvasni, tudjuk, hogy semlegesítik a szabadgyököket, ezáltal lassítják az öregedést, hogy az A-, E- és C-vitamin a legfontosabb a bőrnek, de a nyomelemekről kevesebb szó esik, pedig ezek is lényegesek. A nyomelemek, más néven mikroelemek a szervezetben természetesen is jelen lévő ásványi anyagok. A bőr számára ezek közül különösen fontos a vas, a cink és a szelén.

A vas felelős az oxigén szállításáért a vérben, hiánya a vérszegénység, ami sápadt bőrrel, szem alatti karikákkal, általános gyengeséggel és hajhullással járhat. Ennek oka, hogy nem jutnak el a tápanyagok a rendeltetési helyükre. A vasat elsősorban állati eredetű táplálékból érdemes pótolni, például májból, ugyanis sokkal jobban hasznosul, mint a növényi forrás.

A cink részt vesz a zsír- és fehérje-anyagcserében, hiánya aknét, gyulladt bőrt és ekcémát okozhat. A cink jól pótolható a tökmagból, a szardíniából és a búzacsírából.

A szelén erős antioxidáns, semlegesíti a szabad oxigénatomokat, ezáltal lassítja az öregedést. Funkciója szorosan kapcsolódik az E-vitaminhoz. Májból, veséből, tengeri halakból juthatsz hozzá. 

Ezt is szeretjük