A 4 leghatásosabb fiatalító étel
Fogyaszd őket mindennap!
A krémek nem segítenek a bőrödön, ha nem figyelsz oda a legfontosabb tápanyagok bevitelére.

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Christian Dior egyik kedvenc modellje volt Odile Kern: így néz ki ma, 88 évesen »

Imádnivalóan stílusos táskák tartják lázban a divatrajongókat: állatbarátok figyelem! »

A Dior újra divatba hozta a füstös szemet: modern és szexis külső percek alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár a különböző krémek tele vannak vitaminokkal és egyéb tápanyagokkal, használatuk semmit nem ér a kiegyensúlyozott táplálkozás nélkül. A belülről hasznosuló antioxidánsokkal egy kozmetikum se versenyezhet.

Az alábbi ételekben olyan fontos tápanyagok vannak, melyek nélkülözhetetlenek a fiatalság megőrzése szempontjából, ezért legyenek rendszeres vendégek a tányérodon.

Gránátalma

A lédús gránátalmát tartja ma a tudomány a leggazdagabb antioxidáns-forrásnak, ellágsavat tartalmaz, mely rendkívül hatékonyan veszi fel a harcot a szabadgyökökkel. A szabadgyökök a testben a dohányzás, a napsugárzás, a túlzott alkoholfogyasztás hatására szaporodnak el, és a sejteket rombolva gyorsítják az öregedést.

A gránátalma leve ezenkívül olyan anyagokat tartalmaz, melyek kollagéntermelésre késztetik szervezetedet, így lassítva az öregedési folyamatokat, illetve fiatalon tartva a bőrt.

Érdemes a gránátalmából hetente kétszer fogyasztani - bár macerás megpucolni a tévé előtt ülve, inkább ezzel foglalatoskodj, mint a chipsrágcsálással.

Áfonya

Már nálunk sem számít egzotikumnak az északi népek kedvence, az áfonya, mely igazi antioxidáns-bomba. A gyümölcsök közül kiemelkedik tápanyagtartalmával, elsősorban flavonoidtartalma - mely egyfajta antioxidáns - miatt remek fiatalító étel.

Az áfonya is hatásos a szabadgyökök káros hatásaival szemben. Egy svédországi kutatás szerint az áfonya fogyasztása stressz ellen is remek, és segít abban, hogy a bőr ellazuljon és megújuljon.

Bár nem tartozik a legolcsóbb gyümölcsök közé, heti egy dobozzal érdemes beszerezni, körülbelül egy doboz cigaretta árából fedezheted a költséget.

Halak

A tengeri halak - mint a szardínia, a lazac, a makréla - értékes omega-3 zsírsavakat tartalmaznak, melyek segítik a bőrsejtek anyagcsere-működését, ellenállóbbá teszik őket, valamint az olyan krónikus bőrproblémák leküzdésében is hatékonyak, mint az allergia, a pikkelysömör vagy az ekcéma, de zsíros bőr ellen is kiválóak, mert rendbe hozzák a szervezet faggyúháztartását.

Az zsíros halak a ráncok ellen is remek fegyvernek bizonyulnak, segítenek, hogy a bőr ne száradjon ki, és ne jelenjenek meg idő előtt a halvány ráncok.

Zöld tea

A zöld tea az egyik legjobb antioxidáns-tartalmú csodaszer: többek között katekint és polifenolokat tartalmaz, melyek hatékonyan tüntetik el a bőrről az öregedés látható jeleit, mindemellett megvédik a bőrt a káros környezeti hatásoktól.

Cseréld le a kávédat zöld teára, és nemcsak a bőrödnek teszel jót vele, de a koncentrálóképességed is javulni fog, a zöld tea ugyanis lassabban szívódik fel, és hosszabban fejti ki hatását.

Ezt is szeretjük