4 hatékony bőrszépítő
Nem is gondolnád
Ne gondolj semmi különösre. A szép bőr alapja ugyanis a táplálkozás, és a leghatékonyabb ránctalanítók a vitaminok. Ismerd meg a legjobbakat!

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Olcsó, házi gyanta 3 összetevőből, amitől nem lesz kiütéses az érzékeny arcbőr »

Fázós vagy? 10 megszívlelendő öltözködési trükk télre »

Fantasztikus házi hajpakolás egyetlen olajjal: ápol, és serkenti a növekedést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberiség történelme során a bőr szépségének megőrzésére a mézes szamártejben fürdő ókori uralkodónő - Kleopátra - óta számtalan praktikát lejegyeztek már. Az újabbnál újabb kozmetikumok, szépítő kezelések és beavatkozások alkalmazásának népszerűsége napjainkban is töretlen.

A bőr azonban nem csupán esztétikai, hanem védelmi szempontból is lényeges szerv, hiszen a külső és a belső környezet - a test - határát képezi.

Ahhoz, hogy a bőr összes feladatát elláthassa, a megfelelő ápolás mellett szüksége van több olyan létfontosságú összetevőre, amelyhez elsősorban a táplálkozás révén juthat hozzá. Tekintsük át a kiegyensúlyozott étrend leglényegesebb bőrvédő alkotóit.

Vitaminok, avagy a szép bőr ABC-je

A leghatékonyabb ránctalanító

A bőr sejtjeinek az osztódását és érését, a haj táplálását az A-vitamin, más néven retinol segíti. Hiányában a bőr pikkelyesen hámlóvá válhat. Mivel zsírban oldódó vitamin, megfelelő felszívódásához legalább 5 g zsiradék bevitele szükséges naponta. Ügyelni kell azonban arra, hogy feleslegesen nagy mennyiségben - például étrend-kiegészítők túlzott fogyasztása miatt - ne kerüljön a szervezetbe, mert az súlyos májkárosodással járhat, várandósoknál pedig a magzat fejlődési rendellenességéhez vezethet! A-vitaminban különösen gazdag a máj és egyéb belsőségek, a tojássárgája, a tengeri halak és a tejtermékek. Sok színes zöldségben - spenótban, kelkáposztában, sárgarépában - és gyümölcsben - sárgabarackban, sárgadinnyében - az A-vitaminnak csupán az előanyagai - például béta-karotin - lelhetők fel, amelyekből a test képes A-vitamint előállítani.

Regeneráló

A bőr épségének megőrzéséhez, regenerálódásához a B6-vitamin - piridoxin - jelenléte is elengedhetetlen. Vegyes táplálkozás során - húsok, szárazhüvelyesek, zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával - megfelelő mennyiség jut belőle a szervezetbe, így önálló hiánytünetet nem vált ki. Táplálkozási elégtelenségnél, idült alkoholizmus esetén, felszívódási zavaroknál azonban más vitaminokkal együtt kialakulhat pantoténsav-hiány is.

 

Öregedésgátló

Az E-vitamin, más néven tokoferol, zsírban oldódó, erős antioxidáns hatású vitamin. Elsősorban szabadgyök-közömbösítő hatása miatt fontos a bőr számára. A szabad oxigéngyökök lekötésével gátolja az öregedési folyamatokat, illetve lassítja azokat. Egyes szakértők véleménye szerint a nemi működéshez is szükséges. Az E-vitamint nagy mennyiségben a különböző zsiradékok tartalmazzák. A legtöbbet a növényi olajok, tehát a napraforgó- és olívaolaj. Ezenkívül megtalálható még a májban és a tojásban is, de könnyebben hasznosul növényi forrásból.

Feszesítő

A friss zöldségekben és gyümölcsökben fellelhető, vízoldékony és hőérzékeny C-vitaminnak - aszkorbinsavnak - a szervezet védekező rendszerében betöltött jelentősége közismert. Emellett azonban a bőr rugalmasságának és nedvességének megtartásában is döntő szerepe van, mert részt vesz a bőr elasztikus anyagának, a kollagénnek a képzésében.

Különösen akkor fontos, hogy sok C-vitamint fogyassz, ha dohányzol. Ugyanis a nikotin lebontásában is részt vesz, és a szervezet először mindig a vészhelyzetre ad választ, ezesetben a cigaretta mérgeit közömbösíti, és csak utána fordít figyelmet felépítő folyamatokra. Egy dohányzó ember C-vitamin igénye akár hatszorosa is lehet egy nemdohányzóénak, ez 360 mg naponta. Indokolatlanul nagy mennyiségű fogyasztása viszont nem ajánlott, mivel vesekő-képződéshez vezethet.
 

Ha szeretnél még több szépségápolásról szóló cikket olvasni, akkor kattints a Fittélet oldalára!

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük