A gyanús webáruházak 3 fő ismérve a fogyasztóvédelem szerint: ezekre fontos figyelni, hogy ne húzzanak csőbe
A netes rendelés népszerű, de nem szabad vaktában csinálni: bizonyos jelek előre figyelmeztetnek, hogy szélhámos a webáruház.

GettyImages-537013492
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

beauty and style

Gátolják a pattanások kialakulását és szűkítik a pórusokat: antioxidáns kencéket teszteltünk »

Ezek a legdivatosabb nadrágfazonok, ha hanyagolnád a farmert: extra nőiessé teszik a megjelenést »

Kate Moss 18 éves lánya már kész nő: Lila bájos arcáért odáig vannak a fotósok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nemhiába vált az elmúlt években egyre népszerűbbé a kényelmes, online vásárlás. Akár ruhát, akár gyerekjátékot, élelmiszert vagy műszaki cikket szeretne vásárolni az ember, a bolti sorban állás helyett jóval kellemesebb otthonról, a kanapén ülve válogatni.

A netes kereskedések ugyanakkor nemcsak pozitív élményeket adhatnak. Sajnos annak ellenére, hogy a jogsértőket akár 200 ezer és 2 millió forint közötti bírsággal is illethetik, még mindig vannak, akik fittyet hánynak a szabályokra, és megvezetik a gyanútlan vevőket. Nagyon fontos, hogy az ember mindig résen legyen vásárlóként, és felfigyeljen az esetleges gyanús jelekre, melyek arra utalnak, hogy szélhámos webáruházzal van dolga.

Gyanús jelek, hogy szélhámos a webáruház

Hasznos, ha az ember kicsit tájékozódik, mielőtt rányomna a fizetési szándékot jelölő gombra. Első körben érdemes megnézni azt az adatbázist, mely listázza a súlyos jogsértést elkövetett webáruházakat. Jó tudni, hogy súlyos jogsértésnek nemcsak az számít, ha egy üzlet anyagilag húzza csőbe a vevőit, hanem az is, ha nem, vagy hiányosan tünteti fel a céges adatait - a vállalkozás nevét, székhelyét, címét, és nem részletezi megfelelően a vásárlók jogait.

A fogyasztóvédelmi hatóság három intő jelre hívja fel a figyelmet, melyek arra utalnak, hogy a webáruház talán nem tisztességes.

A webáruház simlis lehet, ha:

- az elérhetőségek menüpontra kattintva csak egy mobilszám és egy olyan e-mail-cím jelenik meg, amelyet ingyenesen létre lehet hozni (például gmail.com, yahoo.com és egyéb végződésűek).

- másik gyakori jel, hogy keveset árulnak el a szállítás részleteiről, illetve

- ha az oldal feltűnően, vagyis lehetetlenül jó ajánlatokat, akciókat kínál.

További tanácsokat is érdemes megfogadni a hatóság szerint. Mindig jobb az utánvétes vásárlást választani, mint a netes fizetést, hiszen így nem szükséges megadni a bankkártyaadatokat. Ha megtörtént a rendelés, célszerű ellenőrizni, valóban levonták-e az esetlegesen kínált kedvezményt, illetve kinyomtatni vagy legalább elmenteni a vásárlási feltételeket és termékleírást tartalmazó leírást. Ezekkel az apróságokkal még hatékonyabban kivédhető, hogy egy szélhámos oldal csőbe húzza az embert.

Ha sántít a szerződés

Ha látszólag minden rendben volt, az ember akkor sem dőlhet hátra nyugodt lélekkel: a szerződést is ellenőrizni kell. A netes vásárlással ugyanis voltaképpen egy szerződés köttetik meg az eladó és a vevő között, melyre a vásárló a rendelés leadásával mond igent. A szerződés akkor jön létre, amikor a webáruház e-mailben visszajelez, és az elküldött dokumentum szabályos, azaz tartalmazza a vevő nevét, címét, a rendelés számát, a megrendelt termék díját, az egyéb költségeket és a rendelés minden lényeges adatát. Amennyiben a soroltak nincsenek, vagy hiányosan szerepelnek a szerződésben, a vásárló jogosan foghat gyanút, hogy talán tisztességtelen áruházba futott.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha a vásárló bárminemű hiányosságot észlel, esetleg problémája lesz a termékkel a megkéső vagy hibás szállítás miatt, akkor első körben a webáruházhoz kell fordulnia. Ha nem sikerül tisztázni a dolgot, a vevő a fogyasztóvédelmi békéltető testülethez fordulhat. Amennyiben a netes áruház nem válaszol, nem együttműködő, akkor fogyasztóvédelmi bírságra számíthat. Külföldi online üzlet esetén lehetőség van a folyamat internetes bonyolítására. Ilyenkor az egységes uniós online vitarendezési platformon rendezik az ügyet.

Nem minden gyanús webáruház simlis, sokan egyszerűen gondatlanul járnak el, és nem tartják be az előírt szabályokat. Az óvatosság viszont mindig jobb, mint az, ha az ember naivan hagyja magát átvágni: ha valaki aggasztó jeleket vesz észre, okosabb másik, megbízható webáruházban vásárolnia.

Nem azt kapta, amit remélt

Néhány csalódott vevő tudta humorral kezelni a helyzetét, és feltette a netre, mit kapott ahelyett, amit megrendelt. A következő fotókon a tündérszép menyasszonyi ruhák helyett kapott csúnyaságokat mutatták meg.

Ezt is szeretjük