Mi történik a csomagoddal, mielőtt csenget a futár? Nehézségekkel teli úton ér célba

Itt a csomag, hol a csomag: minden, amit tudni érdemes az interneten vásárolt termékek kiszállításáról.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az online vásárlás legcsodásabb pillanata, amikor végre kezünkbe vehetjük a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdeniük a hazai webáruházaknak, hogy mi, vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassuk a csomagunkat.

A hazai e-kereskedelem forgalma idén már meghaladja az 500 milliárd forintot is. A több mint 30 millió magyarországi megrendelés döntő többségét futárszolgálatokkal vagy csomagpontos megoldásokkal juttatták el a webshopok a vevőkhöz. Az Olcsóbbat.hu az elmúlt hetekben azt kutatta a hazai webáruházak körében, hogy milyen tapasztalataik vannak, milyen kihívásokkal néznek szembe a megrendelt termékek kiszállítása során.

Alig emelkedtek az árak

Az elmúlt másfél évben az online kereskedők fele szerint szállítási költségeik 10%-nál is kisebb mértékben nőttek, ha nőttek. A logisztikai szolgáltató kiválasztásakor a legtöbben a jó árat jelölték be, kicsit kevesebben a megbízhatóságot, míg a kiszállítás gyorsaságát csak alig több mint felük. A webáruházak kétharmada egyetértett abban, hogy nem fizetnének többet a kiszállításokért akkor sem, ha küldeményeiket már aznap eljuttathatnák.

Úgy tűnik, a webes kereskedők még nem látnak komoly vásárlói igényt arra, hogy még aznap kiszállítsák a terméket. Ez egybecseng azzal is, hogy kétharmaduk inkább olcsóbb árat, de lassabb kiszállítást választana, csupán bő harmaduk választaná a gyors kiszállítást magasabb áron. Az online boltok vezetőinek több mint fele szerint a hazai vásárlók számára manapság is problémát jelenthet, ha nem tudnának a futárnál készpénzzel fizetni, csak kártyával.

Gyorsaság és kényelem

- A vásárlási élmény részeként tekintenek a vevők a kiszállításra, a csomag átvételére. Ezért minden kereskedőnek, márkának, vállalatnak elemi érdeke, hogy a lehető leggördülékenyebb, a vevő igényeinek figyelembevételével történjen meg a csomag eljuttatása. Az online vásárlás akkor fejeződik be, amikor kinyitják a csomagot, így egyértelmű, hogy az online kereskedelem márkáinak a fenntartható fejlődéshez mindent meg kell tenniük, hogy a vásárlás gomb megnyomásától minél gyorsabban és kényelmesebben a vevőhöz kerülhessen a csomag - mondta Jenei Péter, az ár-összehasonlító oldal vezetője.

A nemzetközi e-kereskedelmi trendeknek megfelelően itthon is egyre komolyabb vevői elvárás a gyorsaság. A webshopok több mint kétharmada szerint előnyt jelentene számukra, ha nem kellene a megrendelőnek a futárra várnia. Egy márka veszíthet lojális vásárlókat, ha nem tudják megfelelő áron és tempóban kiszállítani a termékeket.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Az első epizódban a konyhapszichológia kérdéskörével foglalkozunk. Vajon jót tesz az, ha saját magunkat analizáljuk önsegítő könyvek alapján? Van olyan, hogy túl sok terápia? Mikortól trauma a trauma? Tarts velünk, dilemmázzunk együtt!

Promóció

- A kiszállítás utolsó méterein is alkalmazkodnunk kell a vevők igényeihez. Ahogy hazánkban is egyre népszerűbbek a csomagpontos kiszállítási megoldások, a Foxpost is mindent elkövet, hogy a kereskedők számára is a lehető legkedvezőbb áron, precíz szolgáltatást tudjon nyújtani, és a vevők számára is gyors, útba eső, biztonságos csomagátvételi lehetőséget biztosítson - mondta Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója.

Nézd meg ezt is - Rendelt egy bögrét, nem hitt a szemének, amikor kibontotta

A webshop megkönnyíti az életet, ugyanakkor óriási lutri is egyben. A széles termékválaszték és a vonzó árak néha nem tudják kompenzálni azt a bizonytalanságot, hogy olykor abszolút más kerül ki a csomagból, mint amit vártunk. 

Rendelt egy bögrét az interneten: nem hitt a szemének, amikor kibontotta

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük