Nem mersz külföldről rendelni a neten? Ha ezt elolvasod, megváltozik a véleményed
Egyre többen vásárolnak külföldről interneten.

- Úgy szexi, hogy nem mutat túl sokat: divatos szettek, amiket a pánt nélküli felső tesz igazán nőiessé »
- Ezen a testrészen hamarabb mutatkoznak meg az öregedés jelei, mint az arcon: minden, amit a kézbőr ápolásáról tudnod kell »
- Serkenti az emésztést és hosszan eltelít: friss, gyümölcsös smoothie, ami segít beindítani a fogyást »

- Soma lányának esküvői fotója: a 29 éves Hanna különleges menyasszony volt
- Kvíz! Emlékszel az általánosban tanult versekre? 8 idézet szerzőjére kérdezünk rá
- Kvíz! Átmennél most az elsősegélyvizsgán? 8 kérdés, amire nem csak a jogsi miatt kell tudni a választ
- Az 5 legrosszabb élelmiszer, ami rontja a vérkeringést: szűkítik az ereket, emelik a koleszterinszintet
- 22 évesen vesztették életüket a magyar sziámi ikrek: kegyetlenül kihasználták, vásárban mutogatták őket
Az Európai Bizottság friss felmérése szerint egyre több uniós fogyasztó intézi vásárlásait az interneten keresztül, és erősödik az elektronikus kereskedelembe vetett bizalmuk is, különösen a más uniós országokból történő internetes vásárlásnál.
A fogyasztói szokásokat bemutató uniós bizottsági jelentés 2017-es kiadása szerint az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalom ugrásszerűen megnőtt. Tíz év alatt csaknem megkettőződött az interneten vásárló európaiak aránya, a 2007-ben mért 29,7%-ról mára 55%-ra emelkedett. A legutóbbi beszámoló óta a fogyasztói bizalom mértéke a belföldi kiskereskedőktől való vásárlás esetén 12 százalékponttal, a más uniós tagállamból történő vásárlás esetén pedig 21 százalékponttal emelkedett.
Egyre nagyobb a bizalom
A jelentés szerint a kiskereskedők azonban továbbra sem szívesen bővítik internetes tevékenységeik körét, és változatlanul tartanak a más uniós országokba történő internetes értékesítéstől. A félelmük elsősorban abból fakad, hogy a határon átnyúló értékesítés során nagyobb a csalás és a nemfizetés kockázata, és a különböző tagállamokban egymástól eltérő az adószabályozás, a nemzeti szerződési jog és a fogyasztóvédelmi szabályozás.

A bizottság ezért javaslatot terjesztett elő a modern digitális szerződési szabályokra, amellyel az áruk internetes értékesítésére vonatkozó szerződéses szabályok uniós szintű harmonizálását támogatja, valamint a digitális tartalomhoz való hozzáférést és az internetes értékesítést mozdítja elő.
A jelentés kitért arra is, hogy a fogyasztók egyre kevesebb okot találnak a panaszra. Azok viszont, akik panaszt tesznek, elégedettebbek a panaszkezelés módjával. A fogyasztók csaknem egyharmada ugyanakkor nem kíván panaszt emelni, mivel 34,6%-uk megítélése szerint az összeg túl csekély, vagy 32,5%-uk szerint az eljárás túlságosan elhúzódna.
Kiderült az is, hogy a kiskereskedők fogyasztóvédelmi szabályokra vonatkozó ismeretei nem javultak tavaly óta. Az alapvető fogyasztói jogokról feltett kérdésekre csak 53,5%-uk adott helyes választ. A tájékoztatás szerint a bizottság a fogyasztói szabályokat korszerűsítő javaslaton dolgozik azért, hogy minden európai fogyasztó tisztában legyen a jogaival, és ezeket a jogokat az Európai Unió (EU) minden pontján megfelelően érvényesíthessék.
OLVASD EL EZT IS!

- büntetés
- internet
Jogtalanul emelt árat több szolgáltató: te is ráfizettél a változásra?

- internet
- vásárlás
Ezért vigyázz nagyon, ha a neten vásárolsz: a vevők fele járt már így

- magyarország
- magyar