Így változott az IKEA-katalógus 1951 óta - Nosztalgikus képek!

Ugyanazok a bútorok, más dizájnnal. Bizonyára bevált, és imádjuk is!

IKEA-katalógusok
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az IKEA-ról valószínűleg mindenkinek ugyanazok a fogalmak jutnak eszébe: dizájn, színvonal, pénztárcabarát, kék táska, tömeg, labirintus. Nos, igen, aki járt már IKEA-ban, az tudja, hogy a bemutatóterekben igazi, lassan hömpölygő tömeg szokott lenni bármely nap bármely szakában. Nem is véletlen, hiszen az áruház akkora népszerűségnek örvend, amivel nehéz versenyezni.

Sok, jól bevált bútordizájnt őrzött meg az IKEA az elmúlt évtizedekben. Úgy tűnik, stratégiájuk része, hogy ami jól bevált, azon csak egy kicsit szabad változtatni. Így a legújabb lakberendezési trendekkel, az emberek újabb és újabb igényeivel lépést tartva, sok olyan bútor és lakberkiegészítő van náluk forgalomban, ami szinte teljes eredeti formáját megőrizte az elmúlt 40-50 évben, csupán minimális újításokon esett át.

Minden a régi, mégis új

Szeptembertől van lehetőség hozzájutni a legújabb, 2018-as IKEA katalógushoz. Ennek örömére összeszedtük az IKEA legjobb katalóguscímlapjait az elmúlt 67 évből.  A nyugati - és északi - világ már 1951 óta imádja az IKEA-t. 

Igaz, Magyarországon 1990-ben jelent meg a márka, de azóta biztos te is beújítottál már onnan egy-két tagadhatatlanul IKEA-s darabot. Galériánkból látható, hogyan változott évről évre, évtizedről évtizedre a kínálat, és mik azok, amiket egyszerűen nem lehet elfelejteni, vagy kiszortírozni az árukészletből. Nektek hány IKEA-bútorotok van otthon? A nosztalgikus képösszeállításban biztos találsz legalább egyet, amit már beszereztél otthonra!

Az első katalógus 1951-ből. Ismerős ez a fotel? A mai napig árulják, csupán egy kicsit megváltoztatott dizájnnal.
A háromlábú LÖVBACKEN dohányzóasztal már '54-ben is nagy siker volt, és a mai napig az. Ez is azt mutatja, hogy az IKEA nem mond le arról, ami egyszer már jól sikerült neki.
Az '50-60-as évek pop art stílusára hajaz az 1958-as IKEA-katalógus címlapja.
1962-ben jelent meg először címlapon egy teljesen berendezett szoba, mégpedig a nappali. Nem véletlenül, hiszen ez minden otthon legközpontibb része.
És 1967-ben érkeztek meg a futurisztikus, színes forgószékek. Még ma is árulják, igaz, már csak fehér színben, így a retró lakberhatás elmarad.
A '70-es évek a helytakarékosság jegyében teltek. A '71-es és '73-as címlapon is az összecsukható foteleket helyezték előtérbe.
A PÖANG fotel, ami épp idén 40 éves, nemcsak '77-ben, de '81-ben is kivívta magának a címlapi helyet. Dizájnja folyamatosan megújul, de még ma is ugyanannyira népszerű, mint születésekor.
Nektek van ilyen LACK dohányzóasztalotok? Az egyszerűsége és az ára miatt nagyon sokan kedvelik még ma is. Itt az 1984-es címlapon látható.
1983-93 között egy egész évtized a kanapéké volt: tíz éven keresztül a címlapon ők voltak fókuszban.
1999-2002 között az IKEA a családi életre fókuszált. Címlapon a családok, a gyerekek és élettereik.
A 2010-es IKEA-szlogen Mindannyian ugyanazt éljük lett. Meg kell hagyni, a katalógus címlap szépen visszatükrözi.
2012-ben ismét felütötte fejét a helytakarékosság és praktikusság, bár ezeket az igényeket az IKEA régóta is szolgálta. Szlogenjük: Nem kell, hogy az otthon nagy legyen, ha praktikus.
A 2018-as IKEA-szlogen: Teremts otthont mindannak, ami te vagy! Elve, hogy olyan életteret kell kialakítani, ami téged híven tükröz. A katalógusba itt bele is lapozhatsz.

Fotók: Home-designing.com

 

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük