A 30 perces módszer szorongás ellen - Sokat segíthet a folyton aggódókon
A szorongás rengeteg ember életét nehezíti meg. Ez az egyszerű technika azonban segítséget nyújt mindenki számára.

aggodo no cover
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Rákot diagnosztizáltak a 23 éves modellnél: ennek ellenére továbbra is keményen dolgozik »

A legröhejesebb farmernadrágok, amiket senkinek nem lenne szabad viselnie, mégis elterjedtek »

Ez történik a bőröddel, ha rendszeres arcápolási rutinod van: megéri rá időt szánni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rohanó hétköznapok, a folytonos online jelenlét rengeteg stresszforrást tartogatnak az emberek számára - részben ezért is van az, hogy megnőtt a szorongással küzdők száma. De ez a probléma persze mélyebben is gyökerezhet: gyermekkori nehézségek, traumák vagy más negatív tapasztalatok is állhatnak a hátterében.

Bármi is a forrása, a mentális és lelki egészség érdekében fontos korlátok között tartani, és érdemes küzdeni ellene. A leghatékonyabb egy pszichológus segítsége lehet, de vannak olyan módszerek is, melyek megkönnyítik a helyzetet, és visszaszorítják, enyhítik az aggódást. A következő, napi fél órát igénylő technikát például kifejezetten hatásosnak tartják a szakértők.

A szorongás okai

Emberek milliói küzdenek a problémával, ami megnehezíti a hétköznapjaikat és azt is, hogy boldog, kiegyensúlyozott életet élhessenek. Az aggodalmak szinte mindig a legrosszabbkor ütik fel a fejüket: munka vagy kikapcsolódás közben, esetleg alvás előtt - ellehetetlenítve a relaxálást vagy az álomba merülést. Amy Green pszichológus szerint sokaknak ez egyfajta védekezési mechanizmus a fájdalmas emlékek vagy a beteljesületlen vágyak, igények ellen, de akár a kontroll érzését is adhatják az egyébként kontrollálhatatlan eseményekkel kapcsolatban. Sőt, a szakértő szerint egyes kliensei úgy vélik, ha elég sokat gondolkodnak valamin, akkor az nem fog megtörténni. 

Az igazság azonban az, hogy a túlzott aggodalmaskodás sosem vezet jóhoz, sőt hosszú távon igen káros. Bár teljesen megszüntetni egyik napról a másikra nem lehet, hiszen ez kitartó munkát igényel, az enyhítésre és a korlátok közé szorításra vannak hatékony módszerek. Ilyen a következő, harmincperces technika is.

A 30 perces módszer

Mivel azonnal nem lehet kiiktatni a szorongást, igyekezni kell a nap jó részében megszabadulni tőle, egy fél órán át azonban teret adni neki. A szakértő elárulta, milyen lépésekkel valósítható ez meg.

  • Először is fontos, hogy felismerd az aggasztó, szorongó gondolatokat, és megkülönböztesd, elválaszd őket a kellemes, hétköznapi gondolatoktól.
  • Válassz egy félórás periódust, és mindennap ugyanabban az időpontban engedj teret a felmerült aggodalmaknak. Ha lehet, a kiválasztott félóra ne lefekvés előttre essen, ebben az esetben ugyanis nehezebben tudsz majd elaludni. 

A cikk az ajánló után folytatódik

  • Bármilyen negatív gondolat is jut eszedbe napközben, tereld el róla a figyelmedet, és halaszd el az eltervezett félórás időszakra. Próbálj tudatosan ügyelni arra, hogy a jelenben élj, figyeld és élvezd a perceket, ne a problémákon agyalj. 
  • Ha eljött az a bizonyos harminc perc, engedj teret mindannak, amit problémának látsz, ami aggaszt, és ami miatt szorongsz. Azonban fontos, hogy alaposan gondold át ezeket, és ne a nehézségre koncentrálj, hanem arra, hogy hogyan oldhatnád meg a legjobban, a leghamarabb a dolgot, vagy hogy érdemes-e egyáltalán ezen agyalnod: előremozdít-e, ha mindig a fejedben jár, tudsz-e változtatni rajta. 

A pszichológus szerint kutatások is bizonyították a módszer hatékonyságát: azoknak, akik alkalmazták, nagymértékben csökkent a feszültség- és stressz-szintjük, valamint visszaszorult a szorongás is. Hozzátette, a technika segíti a jelenlétet, a mindfullness gyakorlását, az aggodalmaskodás kezelését, illetve hozzájárul a problémamegoldó szemlélet kialakításához. Mivel lecsendesíti az elmét, segít abban, hogy az emberek megélhessék a boldog pillanatokat, elfeledkezhessenek a kínzó gondolatokról. Ha viszont a helyzet nem javul, vagy így is komolyabb nehézségeket okoz, ajánlott pszichológushoz fordulni.

A depressziós lány különleges képei

Melankólia - A lány, akit depressziónak hívnak - ez a címe Cheeky Ingelosi képsorozatának, mely különleges, mégis rémálomszerű világba kalauzolja közönségét. A fotóin szereplő, fej és gyakorta végtagok nélküli lány a depresszióval küzdő ember megtestesítője, a felvételek célja pedig az, hogy kifejezésre juttassák a depressziósok érzelmeit, egyúttal pedig felhívják a figyelmet rájuk. 

Ezt is szeretjük