5 szokás, amit felejts el, ha mentálisan erős akarsz lenni: nem lehetsz nagylelkű az energiavámpírokkal
A pszichoterapeuta szerint ezektől a mérgező szokásoktól meg kell szabadulnod ahhoz, hogy mentálisan erős légy.

no irodaban
Ez is érdekelhet

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

A legropogósabb héjú, legpuhább kifli - A gyerekkorba repít vissza

beauty and style

Dúsabbá és selymesebbé varázsolja a hajat a cassiapor: újjászületnek tőle a tincsek »

Halványítják a makacs foltokat, segítik a bőrmegújulást: hatékony krémek pigmentfoltok ellen »

A 71 éves Twiggy ma is bomba formában van: egyszerű szépségtitkait bárki követheti »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mentális erő nagyban hozzájárul a lelki egészséghez, de a karrierben és a magánéletben is előnyödre válik. Szintje mindenkinél különbözik egy kicsit, de tudatos munkával, odafigyeléssel könnyedén fejleszthető.

Ha szeretnél boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá, produktívabbá és motiváltabbá válni, fogadd meg a szakértő tanácsait, és felejtsd el a következő destruktív szokásokat.

Nagylelkűség az energiavámpírokkal

Amy Morin pszichoterapeuta szerint sokan nem bírnak ellenállni a negatív hozzáállású, állandóan kritizáló vagy épp a másikat lelki szemetesnek használó energiavámpíroknak. A saját érdekedben azonban fontos meghúzni a határt: ha mentálisan erős akarsz lenni, nem lehetsz velük nagylelkű, mert különben leszívják az erődet. Bár előfordul, hogy nem iktathatod ki őket teljesen az életedből, limitáld a velük való kommunikációt. Mondj nyugodtan nemet egy-egy kérésükre, és bátran húzd ki magad a fárasztó beszélgetésekből udvarias indokokkal. Idővel észreveszed majd, mennyivel jobban érzed magad, ha erre figyelsz. 

Aggódni azon, hogy mások mit gondolnak

A szakértő elárulta: rengetegen tagadják, hogy érdekelné őket mások véleménye, pedig valójában nagyon is foglalkoznak azzal, hogy környezetük mit mond vagy mit gondol róluk. Ez egy minimális szinten normális, de nem szabad túlzásba vinni. A mentálisan erős személyek bátran kimondják, ami megfordul a fejükben, és teszik, amit akarnak anélkül, hogy az emberek véleményén aggódnának. Ahhoz, hogy a saját érdekeid, értékeid alapján élj és cselekedj, néha szükség van nem túl népszerű döntések meghozatalára is.

Ne kerülj mindent, amitől félsz

Amy Morin szerint a félelem hiánya nem azt jelzi, hogy valaki igen erős, hanem arra utal, hogy nem állítja magát elég nagy kihívások elé. Ha az ember olyan dolgokat csinál, amik bár vonzzák, vagy vágyik rájuk, egyben meg is ijesztik, hatékonyan fejlesztheti önmagát. Ki kell lépni néha a komfortzónából és kockázatot vállalni. Nem szabad hagyni, hogy a negatív érzelmek visszatartsanak a célok megvalósításában! Nemcsak a karrierben érhetők el így nagyobb sikerek, de az önbizalom is gyorsan növelhető.

A cikk az ajánló után folytatódik

Rágódás a múlton

Teljesen normális, ha valaki nem képes azonnal túltenni magát a múltban történt rossz dolgokon, de az nem egészséges, ha folyamatosan ezeken rágódik. Az elmúlt történések teljesen magukkal ránthatják az embert, ez pedig azt eredményezi, hogy nem tud fejlődni, a jövőre koncentrálni. A legjobb elfogadni őket, megbékélni velük, tanulni belőlük, és igazán a jelenben élni. Ha ez sikerül, sokat fejlődik a mentális erő.

Önsajnálat

Mindenki küzd kisebb-nagyobb problémákkal az élete során, és érthető, ha ezek miatt szomorú, szorong vagy aggódik. Azt viszont nem szabad hagyni, hogy ezek teljes önsajnálatba taszítsanak, hiszen ettől semmi sem lesz jobb, és megoldást sem ad a kialakult nehéz helyzetre. Ha ebben a cipőben jársz, próbáld átprogramozni az agyadat, a gondolataidat, és inkább arra fókuszálj, mit változtathatnál, vagy mire lenne szükség ahhoz, hogy jobb legyen. 

Ha odafigyelsz a fentiekre, és igyekszel kiiktatni ezeket a rossz szokásokat, rövid időn belül észreveszed majd, hogy több energiád van, és pozitívabban állsz a dolgokhoz.

Az érzelmileg intelligens emberek szokásai

Az érzelmi intelligencia az élet minden területére kihat. Fontos szerepe van a karrierben, az emberi kapcsolatokban és a személyes boldogság, illetve a magabiztosság terén is. Bizonyos tulajdonságok, szokások jellemzőek, ha valaki magas EQ-val rendelkezik, a következők például egyértelműen erre utalnak. És mivel az érzelmi intelligencia tanulható, fejleszthető, a tudatos elsajátításuk is igen hasznos lehet azoknak, akik nem ismertek magukra a lentiekben.

Ezt is szeretjük