A tartós boldogtalanság egyik oka, sokan mégsem tartják fontosnak - Hogyan szeretheted meg magadat?
Önmagad szeretete a lelki egészség és a boldogság egyik alappillére. A pszichológusok módszerei segítenek az önelfogadásban.

no tukorben
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberek általában önmagukkal sokkal kritikusabbak, mint másokkal. Egyre kevesebben vannak azok, akik teljes mértékben szeretik, elfogadják magukat olyannak, amilyenek - ezt a helyzetet pedig a környezetből és a médiából érkező ingerek és irreális elvárások csak még tovább rontják.

A folyamatos önostorozás és az erőteljes önkritika azonban a tartós boldogtalanság és elégedetlenség egyik fő oka, ezért fontos tenni ellene. Bár valóban nem változik meg a helyzet egyik pillanatról a másikra, a pszichológusok módszerei lassan, de biztosan segítenek abban, hogy egészséges, szeretetteljes kapcsolatot alakíthass ki önmagaddal, aminek köszönhetően az egész életed jobbá válik majd.

Határozd el magad, és fedezd fel, ki vagy

A változás mindig egy erős elhatározással kell, hogy kezdődjön - ez ebben az esetben sincs másképp. Jeffrey Sumber pszichoterapeuta szerint mindenkinek el kell döntenie, hogy átalakítja önmagához való hozzáállását: elfelejti a kritizálást, a hibáztatást, és az elfogadást, a toleranciát helyezi előtérbe. Ez az első és legfontosabb lépés, mely azzal is jár, hogy ha azon veszed észre magad, hogy megint a külsődön vagy éppen a rossz tulajdonságaidon rágódsz, akkor elhessegeted ezeket a gondolatokat, és pozitívakkal helyettesíted őket.

Dylan Buckley motivációs szakértő szerint az is lényeges, hogy megismerd, felfedezd magadat, a vágyaidat, a céljaidat. Mi az, amit szenvedéllyel csinálsz? Mi az, ami annyira feltüzel, hogy minden másról elfeledkezel közben? Milyen a kapcsolatod a családoddal? Kivel állsz a legszorosabb kapcsolatban? - tegyél fel magadnak hasonló kérdéseket, amelyek segítenek abban, hogy megismerd, ki is vagy valójában, vagy mire vágysz. Ezek nem csupán az önelfogadásban, hanem az önismeretben és a jövődet illetően is nagy segítségedre lesznek.

Fogadd el, amin nem változtathatsz

Sokan rágódnak azokon a dolgokon, amin valójában nincs lehetőségük változtatni. Ez felesleges idő- és energiapazarlás, ráadásul erőteljes önbizalomromboló hatása is van. Bár lehet, hogy elsőre nem egyszerű, de el kell fogadnod önmagaddal kapcsolatban azt, amiben nincs más választásod. Tudatosítsd, hogy ezt kell szeretned, és akárhányszor csak eszedbe jutna az önostorozás, irányítsd a gondolataidat a pozitív tulajdonságaidra.

A cikk az ajánló után folytatódik

Egyszerű, de hatékony módszerek

A pszichológusok szerint vannak olyan módszerek, gyakorlatok, melyek, ha rendszeresen végzi őket az ember, segítenek az önelfogadásban. A következők a leghatásosabbak:

  • Gyakorold a pozitív hozzáállást! Állj a tükör elé, és mondd el, hogy szereted és elfogadod önmagadat olyannak, amilyen vagy. Hangsúlyozd, hogy elég jó vagy, értékes vagy, és igazán szerethető. Folytasd hasonló motiváló mondatokkal a sort, amelyek a legerősebb bizonytalanságaid ellen szólnak.
  • Tölts több időt önmagaddal. Végezz olyan tevékenységeket, amik örömmel töltenek el, kikapcsolnak, és segítenek abban, hogy jobb kapcsolatba vagy közelebb kerülj magadhoz. Lehet ez olvasás, sport, séta vagy bármi, ami boldogságot, elégedettséget vált ki belőled.
  • Tegyél jót másokkal. Ha olyan dolgot viszel véghez, amivel valakinek segítesz, vagy örömet okozol, azzal önmagadra is nagyon jó hatással leszel. Lehet szó egészen apró kedvességről, jótékonykodásról, mindegy mi az, de hidd el, hatalmasat fog dobni az önértékeléseden. 
  • Képzeld el magadat a lehető legjobb, legpozitívabb, leghatározottabb formádban. Azt az énedet, ami legbelül ott rejtőzik, általában mégsem engeded szabadjára. Játszd végig gondolatban, hogy kilép az utcára magabiztosan, boldogan, majd gondolkodj el azon, hogy mit tenne ő a helyzetedben, mit tanácsolna neked jelen pillanatban, a jelen körülmények között, és fogadd meg, amit mondana. A pszichológusok szerint ez a vizualizáció segít a felszínre hozni azt a bölcsességet, hozzáállást, önelfogadást, ami egyébként mélyen ott lapul az emberekben.
  • Írj listákat a pozitív tulajdonságaidról, illetve azokról a sikerekről, amiket sikerült elérned, megvalósítanod. Hetente legalább néhány alkalommal vedd ezeket elő, olvasd végig, és tudatosítsd magadban, mennyire értékes és sikeres vagy.

Változtass, amin tudsz

Régóta ostorozod magad, mert nem vagy elégedett a munkahelyeddel, mégsem mersz váltani? Vagy épp a viselkedéseddel, a hozzáállásoddal nem vagy elégedett? Tedd meg az első lépést! Az önelfogadáshoz az is nélkülözhetetlen, hogy változtass azokon a dolgokon, amiken tudsz, és amiken már régóta akarsz. Vidd véghez az elhatározásaidat, és hidd el, ha végre megléped azt, amin már hosszú ideje gondolkodsz, hihetetlen erőt, magabiztosságot fogsz érezni.

Fontos azonban tudnod, hogy a végcél eléréséhez türelemre, kitartásra és önkontrollra van szükség. A folyamat hosszú, és gyakran oda kell majd figyelned a gondolataidra, a hozzáállásodra, de mindenképpen megéri: önmagad szeretete nélkül ugyanis nem lehetsz igazán boldog. Ha viszont úgy érzed, egyedül nem megy, érdemes pszichológus segítségét kérni.

A depressziós lány különlegesen őszinte fotói

Melankólia - A lány, akit depressziónak hívnak - ez a címe Cheeky Ingelosi képsorozatának, mely különleges, mégis rémálomszerű világba kalauzolja közönségét. A fotóin szereplő, fej és gyakorta végtagok nélküli lány a depresszióval küzdő ember megtestesítője, a felvételek célja pedig az, hogy kifejezésre juttassák a depressziósok érzelmeit, egyúttal pedig felhívják a figyelmet rájuk. Nézz meg néhányat a művész fantasztikus képei közül a következő galériában.

Ezt is szeretjük