A legrosszabb módszer, ha munkahelyi vitába keveredsz - Hogy jöhetsz ki a problémás helyzetből?
Ha két munkatárs között kirobbant a háború, akkor gyakran a többieket is belekeverik. Mit szabad, és mit tilos ilyenkor tenni?

munkahelyi vita
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Sok mindenre jó a teafaolaj, de nem mindegy, hogy használod »

5 nőies, könnyen elkészíthető frizura szemüvegeseknek »

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nemcsak a családban és a párkapcsolatokban, de a munkahelyeken is elkerülhetetlenek a konfliktusok. Gyakran előfordul, hogy az emberek véleménye eltér, mást szeretnének, máshogy képzelik el a megoldást, vagy esetleg az is, hogy néhányan nem jönnek ki jól egymással.

Nem könnyű akkor sem a helyzet, ha nem te és egy munkatársad között alakult ki nézeteltérés, hanem két kollégád között robban ki a háború. Ekkor ugyanis a legtöbbször másokat is igyekeznek belekeverni, ami igen kellemetlen és problémás helyzetekbe sodorhat. Hogy a lehető legjobban járj, és semmilyen negatív hatással ne legyen se rád, se a karrieredre a veszekedés, nagyon oda kell figyelned arra, hogy mit teszel. A legtöbben a legrosszabb módszert vetik be a szituáció kezelésére.

Munkahelyi konfliktusok: amit sose tegyél!

Az egymásra mérges munkatársak gyakran megpróbálják elérni, hogy a saját pártjukra állítsák a többieket, méghozzá úgy, hogy kibeszélik, szidják a másikat, és igyekeznek meggyőzni a kollégákat, hogy nekik van igazuk. Sokan belemennek ilyenkor a játékba, és oldalt választanak, azonban ez az, amit egyenesen tilos lenne tenni. Így ugyanis belekeveredhetsz az egészbe, része leszel a konfliktusnak, ez pedig további gondokat szülhet. Nem beszélve arról, hogy rossz színben tüntethet fel a munkatársak és a főnök szemében is. Pletykásnak, problémásnak titulálhatnak, ez pedig akár a karrieredre is rossz hatással lehet. Maradj inkább semleges, ne adj igazat senkinek, és légy diplomatikus.

Szintén nem ajánlott leülni velük hármasban, és megpróbálni megoldani a felmerülő gondokat, mert így egy hatalmas veszekedés közepén találhatod magad, amiből már nem kerülhetsz ki jól, és, amit neked kell majd megoldanod.

Hallgasd meg őket!

Anna Raineri karrier-tanácsadó szerint, bár hangsúlyoznod kell, hogy szeretnél kimaradni a konfliktusból, nem kell teljesen elutasítani a kollégákat. A legjobb, amit ilyenkor tehetsz, hogy meghallgatod őt. Az emberek gyakran csak arra vágynak, hogy elpanaszolhassák a gondjaikat, azt, ami bántja őket, kibeszéljék magukból a problémákat, és megnyugodhassanak, majd továbbléphessenek. Ha engeded, hogy hozzád forduljanak, az még közelebb vihet titeket egymáshoz, azonban fontos figyelned arra, hogy még véletlenül se állj senki pártjára.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogy reagálj?

De akkor mégis, mit szabad mondani, ha az egyik fél megosztja veled a veszekedés részleteit és a saját véleményét? A legjobb, ha csak az együttérzésedet fejezed ki, és azt, hogy számíthat rád, ha segítségre, beszélgetőpartnerre van szüksége. „Sajnálom, hogy így alakult a dolog”, „Megértem, valóban nehéz helyzet”, „Próbálj lehiggadni, és elfelejteni az egészet” - ezek, és az ezekhez hasonló, semleges tanácsok jó megoldásnak bizonyulnak, és megnyugtatják a másikat, valamint érzékeltetik vele az empátiát. Ha pedig mindenáron azt akarja elérni, hogy igazat adj neki, a következő reakció lesz a leghelyénvalóbb: „Sajnálom, tudom, hogy úgy érzed, megbántottak, de én nem foglalhatok állást, hiszen mindkettőtökkel együtt dolgozom. Ezt a helyzetet nektek kettőtöknek kell megoldanotok”.

Jó ötlet a közös problémamegoldás?

Tanácsokat adni csak nagyon óvatosan érdemes, és ajánlott megkérdezni előtte a másikat, hogy szeretné-e meghallgatni az ötleteidet a megoldásra. Ha rábólint, akkor is leginkább csak rávezető kérdésekkel javasolt kezdeni, melyek segítenek rámutatni a probléma gyökerére, arra, hogy fajult el ennyire a dolog, és arra is, hogy melyik fél mit csinált rosszul. A beszélgetés során lehet, hogy magától is rájön majd néhány dologra a kolléga, de, ha a javaslataidra lenne szükség, akkor is inkább csak óvatosan, feltételes módban próbálj ötletelni. A „Mi lenne, ha…” kezdetű kérdések tökéletesek erre az esetre.

Ha azonban egyre csak durvul a helyzet, és már mások munkáját is akadályozza, hátráltatja a konfliktusuk, akkor nincs más módszer, közölni kell velük, hogy, ha így folytatják tovább, és nem simítják el a dolgot, muszáj lesz szólni a felettesüknek. Ha pedig tényleg nem oldják meg így sem, vagy a HR-es, vagy a főnök segítségét kell kérni. Ekkor viszont jobb, ha több ember fordul hozzá egyszerre, és nem te viszed majd el egyedül a balhét.

Mit tehetsz, ha boldogtalan vagy a munkahelyen?

Nem érzed jól magad a munkahelyeden, felmondani azonban nem tudsz, vagy nem szeretnél? A kutatók és a pszichológusok szerint néhány apró, jelentéktelennek tűnő változtatás, tevékenység is képes egy kicsit feldobni a hangulatodat, új energiával feltölteni, motiváltabbá tenni, illetve a munkahelyi légkört is javítani. A következő apróságokat mindenképpen iktasd be a napi rutinodba az irodában, ha boldog akarsz lenni.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük