Így érheted el, hogy a főnököd teljesen megbízzon benned: a tanácsadók leghatásosabb módszerei

A szakértők elmondták, mit kell tenni ahhoz, hogy elnyerd a főnököd bizalmát. Nem bonyolult taktikákat javasolnak.

Főnök bizalmának elnyerése
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Több szempontból is fontos, hogy a főnök és a beosztott között kialakuljon egy alapvető bizalom. Egyrészt ez megalapozza a jó kapcsolatot, és megkönnyíti a közös munkát, másrészt pedig azért lényeges, mert a felelősségteljes feladatokkal való megbízáshoz és az előléptetéshez is hozzásegíti az alkalmazottat. Éppen ezért ahhoz, hogy ez kiépüljön, érdemes odafigyelni néhány apróságra. 

Persze, egyáltalán nem arról van szó, hogy túlzásba esve, folytonosan a felettes kedvére kell tenni, vagy erőltetni a barátságot. Csupán arról, hogy érdemes kiemelkedni a tömegből, felkelteni a figyelmét, és bebizonyítani, valóban megérdemled azt, hogy megbízzon benned. Ez ugyanis mindkettőtök számára előnyökkel fog járni. Szakértők árulták el leghasznosabb tippjeiket arra, hogyan is valósíthatod ezt meg.

Légy a csapat fontos része!

Hayes Drumwright cégvezető és tanácsadó szerint a felettesek jobban figyelnek azokra, jobban bíznak azokban, akikről látják, hogy jól kijönnek a csapattal, és a kollégák is támogatják őket. Ha valaki segítőkész, kedves másokkal, igyekszik összekovácsolni az embereket, és kiveszi a részét a közös munkákból, akkor előbb bíznak rá komolyabb feladatokat, és gyorsabban, könnyebben szimpatikusnak találják. A legtöbb cég ugyanis fontosnak tartja, hogy olyan alkalmazottaik legyenek, akik nem szétzilálják, hanem összetartják a csapatot.

Precizitás, pontosság, határidők

A bizalom kiépülésének legalapvetőbb, legfontosabb szelete az, hogy légy precíz, pontos, teljesítsd időben és jól a rád bízott feladatokat, és mutasd, hogy bármiben számíthat rád a felettesed. Ha valaki sosem késik a teendőkkel, mindig válaszol az e-mailekre, akkor hamar rányomják majd a megbízható munkavállaló bélyegét. Persze, előfordulhat, hogy valami mégsem úgy alakul, ahogy tervezted, vagy valamivel mégsem készülsz el. Ebben az esetben viszont lényeges, hogy amikor már látod, hogy így alakul, jelezd előre, és kérj másik határidőt, vagy beszéljetek a megoldásokról, lehetőségekről. Így elkerülheted a neheztelést, a kellemetlen magyarázkodást, valamint a bizalom sérülését is.

Ismerd be a hibáidat!

Egy egyenes, precíz ember is hibázhat, de a legfőbb ismérve, hogy nem köntörfalaz, nem magyarázkodik, pláne nem hárítja másra a problémát. Ehelyett elismeri azt, elnézést kér, és mindent megtesz, hogy helyrehozza, illetve hogy legközelebb ne forduljon ez elő. Ezt mindig fontos szem előtt tartani, ugyanis az őszinteség, a saját tévedések elismerése, és a változtatásra, javításra való hajlam a megbízhatóság alapja.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Kerüld a pletykát!

A légitársaságvezetőként és szerzőként, tanácsadóként tevékenykedő Joel Peterson szerint fontos, hogy kerüld a pletykálkodást. Ne panaszkodj a felettesed vagy a kollégáid háta mögött, és ne csak azért, mert kellemetlen helyzetbe kevered őket, hanem azért se, mert sosem tudhatod, kinek a fülébe jut vissza, amit mondasz. Ha pedig minderről a főnök tudomást szerez, sosem fog majd megbízni benned.

Gondolkodj előre!

Ha a vezető azt látja, hogy mindenre gondolsz, igyekszel megfontolni a lehetőségeket, a jövőbeli történéseket, akkor nemcsak megbízhatónak és precíznek fog tartani, hanem azt is tudni fogja, hogy alapos vagy, és számíthat rád bármiben. Hayes Drumwright szerint ezért egy feladat, egy cél során érdemes rákérdezni, rávilágítani az esetleges kimeneteli lehetőségekre, és a pozitív, negatív oldalát is feltérképezni a dolognak. Ha a felettes azt veszi észre, hogy minden oldalról megközelítetted a problémát, és rámutattál a buktatókra, valamint a pozitívumokra is, tudni fogja, hogy legközelebb nyugodtan bízhat rád komolyabb feladatot is.

Alapvető emberi kapcsolat

Paul Zak pszichológus és tanácsadó szerint az emberek általában azokban bíznak meg a legmélyebben, akikhez valamilyen formában érzelmileg is kötődnek. Ezért is érdemes megmutatnod az emberi oldaladat a főnöknek, de azért nem szabad túlzásba esni. Igyekezz nem panaszkodni, viszont próbálj nyitni felé: kezdeményezz beszélgetést ebédkor, vagy amikor szünetet tartotok, kérdezz a szabadságáról, a nyaralásáról, vagy ajánld fel a segítségedet, amikor látod, hogy el van úszva a feladatokban. Így nem tűnsz majd tolakodónak, mégis erősíted a kettőtök közti kapcsolatot.

Mindezek mellett pedig fontos az őszinteség, a szorgalom, a nyitottság, és az is, hogy alkalmanként kérj visszajelzést a főnöködtől a munkádról, ez ugyanis szintén építi a bizalmat, és érzékelteti az elhivatottságot, valamint a fejlődés iránti igényt.

Így kelthetsz gyorsan jó benyomást

A szemkontaktus, a testbeszéd, a mimika és az alapvető illemszabályok betartása is rendkívül lényeges, mivel tudat alatt kelthetsz velük jó benyomást, de persze csak akkor, ha helyesen alkalmazod őket. Ha a következő dolgokra odafigyelsz, garantáltan elnyered majd a másik szimpátiáját.

Az első percekben jó benyomást keltesz, ha ezt teszed – Tudományosan bizonyított

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük