Pataki Ági a véletlennek köszönheti, hogy felfedezték: így lett belőle Fabulon-lány
Pataki Ági sorsa gimnazistaként pecsételődött meg.
A ’70-es években a divatszakma hazánkban korántsem úgy működött, mint manapság. Modellügynökségek híján egy nagy adag szerencse kellett ahhoz, hogy valakire felfigyeljenek.
Ez a mázli megadatott Pataki Áginak, akinek neve mára egybeforrt a divatszakmával Magyarországon.
Pataki Ági felfedezése
A manöken karrierjének beindulásakor együtt álltak a csillagok, hiszen a puszta véletlennek köszönhető, hogy gimnazistaként felfedezték.
- A legeslegelső munkám tulajdonképpen egy filmezés volt. Sándor Pál végigjárta az összes gimnáziumot Budapesten, ugyan akkor még ezt a szót nem ismertük, hogy castingolni, de ő végigcastingolta a gimnáziumokat, és kiválasztott az akkor készülő filmjéhez. Úgyhogy nem is modellként, hanem amatőr színészként debütáltam - mesélte a Tények Plusz riportjában.
Szereplésével a Szeressétek Odor Emiliát! című filmben sikerült felkeltenie a kozmetikai cégek, többek között a Kőbányai Gyógyszergyár figyelmét, akik a Fabulon nevű termékcsalád reklámarcává tették. A Fabulon Ágiként is emlegetett szépség rövid időn belül hazánk első számú szupermodelljévé vált, óriásplakátokon és magazinok címlapján láthattuk viszont, azonban nemzetközi karrierről abban az időben nem is álmodhatott.

Boomerek és Zoomerek - Miért nehéz a generációk közötti kommunikáció?
Steigervald Krisztián generációkutató a Femina Klub áprilisi előadásán arra keresi a választ, hogyan érthetjük meg egymás világát, hogy a különbözőségek helyett a kapcsolódási pontokra koncentráljunk. Hogyan lehet megtalálni a közös nyelvet a digitális bennszülöttek és az analóg világban felnőttek között? Milyen eszközökkel segíthetjük elő az együttműködést, és hogyan tanulhatnak a generációk egymástól, ahelyett hogy egymás ellen dolgoznának?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. április 9. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
- Akkoriban annyiból sokkal nehezebb volt, hogy zárt körülmények között dolgoztunk. Hiába volt valaki nemzetközi színvonalú modell, nagyon nehezen jutott csak ki. Illetve ahhoz, hogy kint munkát vállaljon, a ’70-es években disszidálnia kellett. Egy kozmetikai cégnek akartak eladni egy évre, megpróbáltam hivatalos úton elintézni, hogy kikerülhessek, de nemhogy nem kerültem ki, még az útlevelemet is bevonták.

Bár a vasfüggöny mögül akkor nem sikerült kitörnie, közel a hetvenhez is modellkedik: 2019-ben ismét egy kozmetikai márka, a Helia-D ránctalanító termékcsaládjának arca lett.
- Ma már sokkal specifikusabban készülnek a reklámok, azokat a tömegeket, amiket el akarnak érni, olyanokkal próbálják meg elérni, akik valahogy onnan valók.
A '80-as évek modelljei anno és most
Képes összeállításunkban csokorba szedtük hazánk legnépszerűbb modelljeit a ’80-as évekből, megnézheted, mennyit változtak napjainkra. Íme Pataki Ági, Sütő Enikő és Liener Márta friss fotói.
A Sugár gyönyörű reklámarca volt a 80-as években: a 64 éves Liener Márta ma is elbűvölő
Nézegess képeket!
Elolvasom