Hogyan neveljünk olyan gyereket, aki a könyvet választja a képernyő helyett? 5 lépés
A gyerekeket sajnos könnyen beszippanthatja a könnyű szórakozást nyújtó képernyő a könyvvel szemben.

Nemes, de nem könnyű feladat vár a szülőkre, akik megszerettetnék a gyerekkel az olvasást. Bár olvasni jó, és százával fellelhetők érdekes, tartalmas, színes mesekönyvek, a szülő mintha szélmalomharcot vívna a képernyő vonzereje ellen.
A képernyő, azaz a tévé vagy a mobil, mint szórakozási lehetőség, erőfeszítést nem igényel, hiszen olvasásra nincs szükség, de tulajdonképpen fantáziára sem, hiszen a gyerek készen kapja a mozgóképet, mesefilmet, mobil esetében videót vagy játékokat. Sajnos az érdekes, mégis könnyed szórakozást kereső gyerekeknél így nem egy orrhosszal győzhet a képernyő a könyvvel szemben. Mit lehet tenni?
A könyv megszerettetése a képernyővel szemben
Öt dolog segíthet abban, hogy a gyerek a könyvet válassza a képernyővel szemben, de legalábbis esélyt adjon neki, illetve mindkét kikapcsolódási lehetőség szóba jöhessen nála.
Minél korábban könyvet adni a kezébe
Minden korosztálynak megvan a maga irodalma. Babakortól a felnőttkorig, puha könyvektől a széthajtóson át a mesekönyvekig, ifjúsági regényektől a felnőtt könyvekig. Minél hamarabb könyv kerül a gyerek kezébe, annál inkább megszeretheti, és nagyobb eséllyel fogja később is igényelni a könyvek közelségét.

Az olvasó szülő olvasásra sarkallhat
A szülő akkor lehet hiteles az olvasás megszerettetésében, ha ő maga is szívesen olvas. Ha ez nincs így, akkor sincs minden veszve. Biztosan van valami, ha más nem is, a sportrovat, amit ő is örömmel átnéz. Ha a gyerek látja olvasni a szülőt, magának a folyamatnak a szórakoztató volta bizonyosodik be számára. A könyvek felé segíthet más családtag is orientálni a gyereket. Ha neki voltak régi kedvencei, melyeket gyerekként szeretett, akkor azokról érdemes mesélni neki. A lelkendező visszaemlékezés kíváncsivá teheti a gyereket.
Közös olvasás
A meséskönyvek közös lapozgatása, olvasása a kisgyerekek számára az egyik legkedveltebb tevékenység. Ezek az értékes alkalmak emellett a gyerek-szülő viszonyt is mélyíthetik, illetve az összetartozás érzését is. Igaz, nem mindig lesz túl szórakoztató a szülő számára, sőt, hiszen a gyerekek szeretik sokszor ugyanazt a sztorit elővenni, talán többször egy nap. Ez biztonságérzetüket, állandóságérzetüket növeli. Érdemes azonban bevállalni az érzelmi többlet, az értékes szórakozás és az olvasás megszerettetése érdekében.

Segítünk megtalálni a legjobbat!
A Vitaminkalkulátorunk 9 egyszerű kérdéssel több mint negyven vitaminunk közül ajánl két olyan terméket, amik céljaidnak leginkább megfelelnek. Figyelembe vesszük a fizikai aktivitást, étkezési szokásokat és érzékenységeket, hogy a legjobb döntést hozhasd. Tudjuk, hogy könnyű elveszni a részletek közt, de mi itt vagyunk, hogy segítsünk!

Promóció
Eljátszani a történetet
Az olvasásból játékba is hajolhat a program, ami ugyancsak segít megkedvelni ezt a tevékenységet, és hátrahagyni a képernyőt: a történet elolvasása után a plüssállatokkal, legófigurákkal el lehet játszani, mi volt a mesében. Ez az értő olvasást is fejleszti, a figyelmet, a koncentrációt, de a fantáziát és a memóriát is.
Olvasóidő, mesefilmidő
Vannak gyerekek, akik eltántoríthatatlanok a mesenézéstől. Épp ezért jó, ha minél később tudják meg, mi is az a rajzfilm vagy mobiltelefon. Így az olvasás nyerhet teret már az elején. Idővel, ha mégis megszerette a rajzfilmeket, legyen egy elkülönített képernyőidő, és a délután többi részét töltse el mással a gyerek. Ha a tévénézés keretek közé van szorítva, alapvetően több idő marad a hasznos, fejlesztő kikapcsolódásra, így az olvasásra is.
Az egész világ rajong az anyukáért, aki tündérmeseként fotózza a család életét
Nézegess képeket!
ElolvasomOLVASD EL EZT IS!

- kreativitás
- vicces