Meddig lehet hason aludni terhesen?
Most megtudhatod
Kismamakörökben gyakran felmerül a hason fekvés kérdése. Tényleg árt a babának? Most megtudhatod!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

3 baki, amivel nagyon el lehet rontani a csillogó sminket »

Ezt viseld a szűk ruha alatt, ha bevág a zsírpárnákba: alakformáló fehérneműk körképe »

Jónak hiszed, pedig ártasz vele: 4 dolog, amit ne csinálj, ha fogyni akarsz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A babavárás egyik nagy kérdése, hogy nagy pocakkal hogyan lehet, illetve egyáltalán lehet-e hason aludni.

Nem csupán a mellek és a pocak mérete lehet zavaró, hanem az aggályok is, nem sérül-e a baba, ha ráfekszel. Hogy ne legyenek kétségeid, beavatunk a testben lezajló folyamatok titkaiba.

Meddig lehet hason aludni?

A terhesség első trimesztere nagy terhet ró az újdonsült anyákra. A testi alakulásnak és a magas hormonszintnek köszönhetően az alvás felületessé és nyugtalanná válhat, ami fáradtabbá teszi az anyukákat. A mellméretet is megnő ekkor, ami akár erős fájdalommal is járhat, vagyis a hason alvás már ekkor is zavaró lehet.

A második trimeszterben megindul a has növekedése, ilyenkor kifejezetten azt szokták ajánlani, hogy a kismama az oldalán feküdjön magzatpózban, azaz térdfelhúzással, mert ez segít megszüntetni a hátra és a gerincre nehezedő nyomást.

Ez azonban nem jelenti az, hogy a második trimeszter lenne a vízválasztó. Az orvosok azt szokták mondani, hogy addig, amíg téged nem zavar a hasad az alvásban, és fájdalmat sem érzel, nyugodtan felveheted ezt a pozíciót.

A kétséges harmadik trimeszter

Bár a harmadik trimeszterben sem tilos a hason fekvés, a legtöbb anyuka ilyenkor már rendkívül kényelmetlennek érzi ezt a pozíciót - egyrészt a has térfogata miatt, másrészt pedig az olyan biológiai folyamatok is zavaróak lehetnek, mint az állandó vizelési inger, amit a hasalás még gyakoribbá tehet, hiszen a magzat a húgyhólyagodra nehezedik rá.

Ebben az időszakban ráadásul a baba már sokat mozog, ami szintén új kérdéseket vethet fel a kényelmi pozíciókkal kapcsolatban, hiszen a kicsi jelzi neked, ha számára egy adott testhelyzet kényelmetlen.

Veszélyes első trimeszter

Az első trimeszter akár a legszebb időszaka is lehetne a terhességnek, ha nem rejtene magában tucatnyi veszélyt. Ismerd meg ezeket, hogy többet tehess a megelőzésért!

Összenyomódik a baba?

Nemcsak a meddig kérdése merül fel a hason fekvéssel kapcsolatban, hanem az is, nem ártasz-e ezzel a babának, hiszen kvázi ráfekszel az anyaméhben növekvő csöppségre. A biológiának köszönhetően úgy lettünk kitalálva, hogy a folyadékkal teli méh nem tud összenyomódni - szimpla fizika -, még akkor sem, ha az újdonsült anyukák a különböző fórumokon szeretik ezzel rémisztgetni várandós társaikat.

Ellenben a nagy pocak miatt a méh nyomhat bizonyos hasi szerveket - ahogyan már korábban olvashattad - és ereket, amitől a hason fekvés kényelmetlenné válhat.

Ilyenkor szokták a kismamáknak az úgynevezett terhességi párnát ajánlani, mellyel a pocakodat megemelheted, még kényelmesebbé téve az oldalfekvést. De létezik egy másik alternatíva is, ha kizárólagosan hason tudsz aludni. Tegyél a mellkasod, illetve a térdeid alá néhány magasabb párnát, ezáltal a felsőtestedre, valamint a lábaidra nehezedik a súly, nem pedig a hasadra.

Blog.hu ajánló