10 rizikófaktor terhesség alatt, ami fejlődési rendellenességet okoz
Ismerd meg a veszélyforrásokat, hogy időben megelőzhesd a bajt!

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

10 tipp a tiszta arcbőrért: egyszerű lépések az instant szépségért »

Az öt legjobb esküvős film, amiktől még jobban várod majd a lagzid »

10 évet leradíroz a bőrről ez a házi arcmaszk, ha hetente használod: a japán nők esküsznek rá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb nőben már akkor beindul ösztönösen az anyai féltés, amikor még épp csak megfogant méhében az új élet magja. Ám a magzat már addig is fontos fejlődési szakaszokon megy keresztül, míg világossá válik számodra, hogy terhes vagy.

Éppen ezért érdemes tudatosan felkészülnöd a várandósságra, mert akadnak olyan magzatkárosító hatású környezeti tényezők, melyeket a lehető legkorábban ki kell védened, hogy megelőzd a bajt.

Természetesen ahhoz, hogy egészséges babád szülessen, nem muszáj teljes mértékben megváltoztatnod az életed és túlzásokba esned, viszont a te felelősséged, hogy amennyire csak tudod, csökkentsd a fejlődési rendellenesség kialakulásának kockázatát.

Így védd ki a leggyakoribb rizikófaktorokat!

Ha előre tervezed a gyermekáldást, már a fogantatás előtt sokat tehetsz a kisbabád egészségéért. Az első lépés az életmódváltás, hiszen testileg-lelkileg is fel kell készülnöd az anyaságra.

Bár egyértelmű, nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy még a terhességet megelőzően érdemes megszabadulni a káros szokásoktól, vagyis szokj le időben a dohányzásról, esetleg a rendszeres vagy túlzott mértékű alkoholfogyasztásról.

Nem könnyű feladat, de ma már minden támogatás a rendelkezésedre áll, kérhetsz szakorvosi segítséget vagy alternatív gyógymódokkal úgyszintén próbálkozhatsz. Ugyan a semminél az is jobb, ha akkor hagysz fel az egészségromboló élvezetekkel, amikor megtudod, hogy gyermeket vársz, de azért jobb minél előbb, mert így kiürülhetnek a szervezetedből a felhalmozott méreganyagok.

Terhesség hétről hétre

Szeretnéd tudni, hogyan növekszik a pocaklakó? Kattints az adott hétre, és mindent megtudhatsz róla.

Ám a teljes kivizsgálást akkor se blicceld el, amennyiben nincs semmilyen függőségi problémád, és teljesen egészségesnek érzed magad. A vérvétel ugyanis képet adhat valamely vitamin vagy ásványi anyag hiányáról, mely nem tűnik vészesnek, a terhesség során azonban súlyosabbá válhat, és gondot okozhat.

Az étrendváltoztatás, a helyes táplálkozás mindenképp fontos, hiszen így megelőzheted a bajt. Először tehát magadat tedd rendbe: menj el fogorvoshoz ellenőrzésre, szabadulj meg a túlsúlyodtól, mozogj rendszeresen, illetve csökkentsd a stresszt az életedben. A többi óvintézkedés akkor válik szükségessé, amikor már babát vársz.

10 gyakori kockázati tényező, ami veszélyezteti a magzat fejlődését

Ezekre figyelj oda, a baba és a saját egészséged védelmében!

Ezt is szeretjük