A legjobb agypörgető ételek a könnyű tanulásért
Készítsd el!
Nem mindegy, mit eszik a gyermek, mielőtt elindul a suliba vagy este vacsorára. Íme, néhány jótanács.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Nem tudod feltenni a műszempillát? A szépségszakértő megmutatja a trükköt »

A világ legszebb vékony ajkú női: nemcsak a telt száj lehet szexi »

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyerekek esetében különösen figyelni kell a táplálkozásra, fejlődő szervezetről lévén szó. A megfelelő tápanyagok testi és szellemi fejlődésükhöz is elengedhetetlenek, ezért fontos, hogy változatos étrendet biztosíts gyermekednek, hogy megkapjon mindent, amire szüksége van.

Természetesen, mint mindenben, a táplálkozásban is jelentőséggel bír a rendszeresség. Az az ideális, ha a csöppség naponta ötször eszik kis adagokat - így anyagcseréje egész nap folyamatosan pörög, és az elhízás valószínűségét is csökkented.

Mikor iskolába kerül a gyerkőc, az ovis évek után a tanórák bizony magasabb koncentrációt igényelnek, ezért könnyen előfordulhat, hogy eleinte könnyebben elfárad, lankad a figyelme. Bizonyos ételek és vitaminok különösen előnyösen hatnak a koncentrációra - ha ezeket beépíted étrendjébe, könnyebben megy majd az órán való odafigyelés, és biztosan lesz energiája a tanulásra is.

Teljes kiőrlésű termékek

A finomított liszttel készült péksütemények helyett válaszd inkább a teljes kiőrlésű pékárut és tésztát, de a hozzáadott cukrot nem tartalmazó müzli, zabpehely is kerüljön az asztalra.

Ezek a termékek magas rosttartalmuk miatt sokkal táplálóbbak, több energiát biztosítanak, nem hagyják ingadozni a gyerek vércukorszintjét. Ugyanakkor a teljes kiőrlésű gabonák gazdagok B3-vitaminban, melynek fontos szerepe van az idegrendszer megerősítésében, de az izomzat felépítéséhez is elengedhetetlen.

Mivel a reformétkezés egyre nagyobb teret hódít napjainkban, a pékségekben már az egészségesebb termékek választéka is igen gazdag, biztosan megtalálod majd, ami a leginkább ízlik neki. Akár te magad is süthetsz egészséges süteményeket, a bioboltokban, de már a nagyáruházak többségében is lehet kapni teljes kiőrlésű lisztet.

Fehérjék

A fehérjetartalmú ételek kifejezetten serkentik az agyműködést, ezért nagyon fontos, hogy beépítsd őket a gyerek mindennapi étrendjébe. Mivel a hús a fejlődő szervezet egyik legfontosabb fehérjeforrása, nem ajánlott a vegetáriánus étrend követése, ha mégis mellette döntesz, feltétlenül beszélj dietetikussal.

A sovány szárnyasok mellett ajánlott az omega-3 zsírsavakban gazdag tengeri halak fogyasztása, akár tonhalas szendvicset is csomagolhatsz neki tízóraira, és a lazac is sokféleképpen elkészíthető. A borjú pedig magas vastartalma mellett gazdag cinkben is, mely élénkíti a memóriát.

Arról ugyan megoszlanak a vélemények, hogy milyen gyakran érdemes tojást fogyasztani, azért hetente egyszer mindenképpen érdemes valamilyen tojásételt adni a lurkónak, hiszen a tojássárgája az emlékezőképességre jótékony hatású kolint tartalmaz.

A tejtermékek a csontokat erősítő kalcium mellett az idegrendszer fejlődéséhez szükséges, már említett B-vitamin mellett D-vitamint is tartalmaznak, melyből a gyerekeknek a felnőttek javasolt napi mennyiségének többszöröse ajánlott. A reggeli pohár tej mellett részesítsd előnyben a zsírszegény joghurtot, tejfölt, sajtot.

Zöldségek és gyümölcsök

A színes zöldségek rengeteg vitamint tartalmaznak, élénkítő hatással vannak az agysejtekre, ezért a legjobb, ha naponta több adaggal adsz gyerkőcödnek. Részesítsd előnyben a paradicsomot, a paprikát, a répát, a spenótot, de ne feledkezz meg a hüvelyesekről se. Törekedj a változatosságra, a szendvicsbe kerülő paradicsomkarikától kezdve a könnyed salátákon át készíthetsz ízletes főzelékeket, krémleveseket, tésztákat, csőben sült készételeket, zöldséges fasírtokat.

A gyümölcsök antioxidáns hatásuknál fogva fontos szerepet játszanak a szervezet méregtelenítésében - minél színesebb egy gyümölcs, annál több antioxidánst tartalmaz. A bogyós gyümölcsök az emlékezőtehetséget serkentik, fogyasszon ezért minél több epret, málnát, áfonyát.

Zöldségből és gyümölcsből nem adhatsz túl sokat a gyereknek, a legjobb, ha minden étkezésbe becsempészel valamit, ha a pici megszokja, később is igényelni fogja, és az elhízás veszélye sem fenyegeti majd.

Blog.hu ajánló