Tényleg működik a zabkásadiéta? Kipróbáltuk, fogyaszt-e
A zabkásafogyasztást érdemes beiktatnod a mindennapokba. Segíti az emésztési folyamatokat.

Ez is érdekelhet

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Hip-hop sztárok és underground DJ-k a Soundon (x)

A Z-generáció leghűbb társa (x)

Napi 8 órában ülőmunkát végzel? 3 tipp, ami a segítségedre lehet! (x)

beauty and style

Szuperlenge, nőies nyári nadrágok farmer helyett: nem lesz bennük meleged »

Az 50 éves Jennifer Aniston egy percet sem öregszik: örökzöld stílusával is megállítja az időt »

Nőies kánikulaszettek a munkahelyre: szellősek, mégsem kihívóak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hagyományos parizeres-sajtos szendvics helyett egészségtudatosabb körökben már jó ideje terjed a müzli - amely egy jóval táplálóbb alternatívája a nap első étkezésének.

Az élelmiszerboltok müzlispolcai között bóklászva azonban érhetnek még meglepetések, ha vetsz egy pillantást a csomagoláson feltüntetett összetevők listájára. Amennyiben nem szeretnél ízletes színezőanyagokat, állományjavítókat, térfogatnövelőket és egyéb E-számokat bevinni a szervezetedbe, tedd le voksodat inkább a zabpehely mellett.

Zabkásadiéta

Szinte bármelyik élelmiszerboltban vásárolhatsz zabpelyhet, de érdemes bio megjelölésűt választanod - nem biztos, hogy drágább lesz, mint a sima. A zabpelyhet gőzöléssel és hengerek közötti lapítással állítják elő, legtöbbször teljes zabszemekből - így a gabonaszemekben lévő tápanyagok nagy részét tartalmazza.

A zabpehely önmagában nem túl izgalmas kinézetű és ízvilágú eledel, azonban nagy előnye, hogy ezerféleképpen felhasználható. Sokan egyszerűen natúr joghurthoz adják, ám egyre elterjedtebb a zabkása, mely vízbe áztatott vagy főzött zabpehelyből készül.

Magokkal, fahéjjal és gyümölcsökkel

A zabkását lényegében bárhogy ízesítheted, határt csak a kreativitásod szabhat. Miután egy kevés vízben - épphogy ellepje a zabpelyhet - felfőzve elkészült a zabkása, adhatsz hozzá reszelt almát vagy bogyós gyümölcsöket, de akár szilvát vagy körtét is. Én mindenképpen az idénygyümölcsökre szavazok.

Dúsíthatod a zabkását olajos magvakkal: sózatlan mandulával, dióval, lenmaggal, napraforgómaggal is. Amit pedig én sohasem hagyok ki, az az őrölt fahéj.

Egyrészt remekül passzol a zabkásához, másrészt segíti a vércukor szabályozását - mivel egyes természetes vegyületei javítják az inzulinfunkciót -, ennek köszönhetően pedig segíti a fogyást. Ha javíthatatlanul édesszájú vagy, egy csipet nyírfacukrot vagy egy kiskanál mézet javaslok még.

Tényleg fogyaszt!

Néhány napos zabkásafogyasztás után tapasztalni fogod az anyagcsere-folyamat felpörgését, megszűnnek az esetleges emésztési panaszok. Mindez a zabpehely magas rosttartalmának köszönhető, attól azonban nem kell tartanod, hogy túlságosan is felgyorsulnak az események, inkább csak kiegyensúlyozottá válik az anyagcsere.

A zabpehelyben lévő vízoldékony rostok megszívják magukat vízzel, és gélszerű anyagot képeznek. Egyfelől magukban szívják a zsírokat, másfelől megkönnyítik a szervezetbe bevitt élelmiszerek előrehaladását a bélrendszerben.

Mindennek köszönhetően egy kiegyensúlyozott - zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, finomított szénhidrátokban szegény - étrend mellett a zabkása megkönnyíti az emésztést, és valóban fogyaszt. Próbáld ki a diétát!

Ezt is szeretjük