Vízhajtó, emésztésserkentő, laktató
Mi az?
A zöldségek jótékonyan hatnak a bélrendszer működésére, ezért elengedhetetlenek a fogyókúrához.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zöldségek már önmagukban is egészségesek, de ha kifejezetten azokat fogyasztod, amelyekre a szervezetednek szüksége van, akár még a fogyást is beindíthatod velük néhány nap alatt.

Padlizsán
Spárga
Brokkoli

A következő zöldségek igazán finomak, ugyanakkor vízhajtó és emésztésserkentő hatással is rendelkeznek. Ráadásul nem kell a koplalást választanod, mert a belőlük készült ételkülönlegességek igazán laktatóak, tehát több legyet üthetsz egy csapásra.

A spárga

A zöld vagy fehér színben pompázó spárga az egyik legjobb egészségvédő és fogyókúrás növény. A vitaminokban gazdag zöldség A-, B- és C-vitaminban rendkívül gazdag, ugyanakkor folsavban sem szűkölködik.

A spárga nagy százalékban tartalmaz vizet, miközben zsírtartalma szinte elhanyagolható, ebből következik, hogy kalóriatartalma igencsak csekély. Fruktooligoszacharid-tartalmának hála - az étrendi rostoknak egy speciális fajtája -, a bélflórára igazán jótékony hatással van, emiatt rákellenes zöldségként is fogyasztják.

A spárgának nagyon enyhe hashajtó hatása van, így serkenti az emésztési folyamatokat. A friss zöldséget készítheted párolva, faszénen grillezve vagy roston sütve olívaolajjal és fokhagymával.

A padlizsán

A padlizsán remek étel, ha szeretnél megszabadulni a felesleges kilóktól. Rost-, illetve kiemelkedően magas káliumtartalma miatt vízhajtó hatással bír, ennek köszönhetően könnyedén megtisztítja a bélrendszert a felhalmozódott méreganyagoktól, vagyis serkenti az emésztési folyamatokat. Laboratóriumi vizsgálatok eredményei szerint a padlizsán héjából kivont anyagok blokkolják a szabadgyökök képződését, ezzel pedig csökkentik a koleszterinszintet, és még az ereket is védik.

Ha éppen fogyókúrázol, akkor igyekezz beiktatni egy kis padlizsánt - ennél jobb salaktalanító zöldséget keresve sem találhatsz. Akár grillezve, akár sütőben is elkészítheted, a zsírban sütést azonban felejtsd el, mert nagyon hamar felszívja a sok zsiradékot.

A brokkoli

A brokkoli ténete egészen régre nyúlik vissza, már a rómaiak is ismerték és termesztették a gyerekek által egységesen megvetett zöldséget. Pedig a brokkoli, ha jól készítik el, igazán finom, ráadásul nem szűkölködik vitaminokban és ásványi anyagokban sem.

A rostok szerepe

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a rostoknak mennyire fontos szerepük - mondhatni főszerepük - van a fogyókúra terén. Ismerd meg a legfontosabb jellemzőiket!

A brokkoli rostokban is igen gazdag, így jótékonyan hat a bélrendszer működésére. Serkenti az emésztési folyamatokat és felgyorsítja az anyagcserét, vagyis könnyedén kiüríti szervezetedből a méreganyagokat, ezzel járulva hozzá fogyókúrád sikeréhez. Azonban a brokkoli csak akkor segít, ha párolva vagy kuktában megfőzve fogyasztod, mert csak így tartja meg a benne található vitaminforrásokat.

Ezenkívül tartalmaz egy úgynevezett szulforafán nevű anyagot is, amely a vizsgálati eredmények szerint csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, különösen a bélben, a gyomorban, az emlőn, a tüdőn és a vesében.

Cikkünk Lyndel Costain Szupertápanyagok című könyve alapján készült, amely a Mérték Kiadó gondozásában jelent meg.

Ezt is szeretjük