5 szokás, ami hízáshoz vezethet, pedig nem gondolnád: így szabotálják a fogyást
A hasi zsírpárnák kialakulását számos rossz szokás elősegíti.

GettyImages-953897926
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hízás elsődleges oka a nem megfelelő minőségű és mennyiségű táplálkozási szokásokban rejlik, de a pluszkilók gyarapodásához a rutinná alakított rossz szokások is vezethetnek, mint például a mozgásszegény életmód vagy a kevés alvás.

Az életmódváltás során nemcsak fogyókúráról van szó, de egy olyan tudatos döntésről, ahol az egészséges táplálkozás mellett a rögzült szokásokon is mindenképp változtatni kell, hiszen csak így érhetsz el sikereket.

5 szokás, ami hízáshoz vezet

A napindító szokások közül a reggeli mennyisége és minősége meghatározza a nap további részét, annak hangulatát és ritmusát, így nem mindegy, mivel indítod a napod.

GettyImages-599768780

Ha kihagyod a reggelit

Azt már sokszor hallhattad, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, nem véletlenül. Amennyiben semmit nem eszel, nem csak leesik a vércukorszinted, ami rosszulléttel és szédüléssel társul, de a hirtelen és intenzíven rád törő farkaséhség miatt sokkal többet szeretnél enni, mint amennyire valójában szükséged van, így már reggel elfogyasztod a napi kalóriaadagod nagy részét. Az is megtörténhet, hogy kutyafuttában, a sarki pékségben kapsz be egy gyors felszívódású péksütit, ami után hirtelen leesik a vércukorszinted, és azonnal rád tör a sóvárgás, így ebédig minden bizonnyal az édesebb nasik után nyúlsz majd.

Érdemes olyan jó minőségű reggelikkel indítanod a napod, mint a teljes kiőrlésű kenyerek, friss zöldségek, jó minőségű fehérjék vagy élelmi rostokban gazdag gyümölcs- és zöldségturmixok. Érdemes az alacsony glikémiás indexű ételek között válogatni, amelyek nem dobják meg a vércukorszintet, és feldolgozásuk hosszabb időt vesz igénybe, ezáltal növelik a teltségérzetet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha kiéhezteted magad

Sokan úgy gondolják, ha kihagynak napi egy étkezést, azzal sokkal kevesebb kalóriát juttatnak a szervezetükbe, ezáltal fogyni fognak. Ez részben így is van, ugyanakkor, ha kihagyod a reggelit vagy a vacsorát, azzal csak kiéhezteted a szervezeted, így a következő étkezés során sokkal jobban kívánod majd az édes ízeket. A vacsora kihagyásával este alacsony vércukorszinttel fekszel le, reggelre pedig farkaséhes leszel, és szintúgy az édes, cukros ételeket kívánod majd. Amint visszatérsz a reggelikhez vagy vacsorákhoz, a pluszkilók rögtön érzékelhetőek lesznek, és beindul a jojóeffektus.

Ha kiiktatod a zsírokat

A zsírok mumusai a fogyókúrázóknak, hiszen ami zsíros, az sokak képzeletében egyet jelent az egészségtelennel. Pedig a zsírok fontos szerepet töltenek be az emberi szervezet felépítésében, az anyagcsere-folyamatokban, az idegrendszer, valamint az ízületek és izmok egészséges működésében, de elengedhetetlenek a hormonháztartás megfelelő működéséhez is, így érdemes jó minőségű zsírokat is fogyasztani.

GettyImages-1137396089

Az egészséges zsírok alatt az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokat kell érteni, ezek hozzájárulnak a vér HDL-szintjének emelkedéséhez az LDL-koleszterin csökkentése mellett. Javasolt az omega-3 és omega-6-ban gazdag zsírsavak forrásait fogyasztani, mint például az avokádót, olajos magvakat vagy a halakat, tengeri herkentyűket.

Ha kiiktatod a szénhidrátokat

A zsírok mellett sokan a szénhidrátokat is kiiktatják az étrendjükből. A gyors felszívódású szénhidrátokat, mint például a finomított cukrokat és sima lisztből készült pékárukat, tésztákat valóban érdemes kiiktatni, a lassú felszívódású szénhidrátokat pedig érdemes beépíteni a mindennapokba. Kapjon helyet a tányéron a zabpehely, a bulgur, a kuszkusz , a barna rizs vagy a teljes kiőrlésű tortilla.

GettyImages-670424728

Ha túl sokáig maradsz fenn éjjel

A nem megfelelő minőségű és mennyiségű alvás is rányomja a bélyeget a fogyókúrára. Ha túl sokáig maradsz fenn, és nem alszol eleget, az összezavarja a hormonháztartásod, nem beszélve arról, hogy másnap sokkal több ételt kívánsz, mint amennyire a szervezetednek valójában szüksége van, mivel az alvásmegvonás  megnöveli az éhségérzetért felelős ghrelin hormon szintjét, ami azt jelzi az agynak, hogy több zsírból származó kalóriára van szüksége a szervezetnek, ezáltal összefüggésbe hozható a fokozott étvággyal és hízással.

30 nap cukor nélkül

A fiatal nő egy harmincnapos kihíváson vett részt, amelyben nemcsak a cukorról, de a mesterséges édesítőszerekről és a cukorhelyettesítőkről is lemondott, még a mézről és az agaveszirupról is.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük