Csökkenti a zsigeri zsírt, gátolja a hasi elhízást: a rukkola 4 fogyást segítő hatása
A rukkola számos fogyókúrás hatással bír, de nemcsak a kalóriaégetést segíti elő, hanem a zsigeri zsírt is csökkenti.

GettyImages-915334658
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A borsmustárt, vagy közismertebb nevén rukkolát, Eruca sativa, világszerte alkalmazzák fűszernövényként, olaját is felhasználják, fogyókúrás hatásai a benne lévő jótékony vegyületeknek köszönhetőek.

A rukkola jellegzetes, enyhén kesernyés ízű leveleit fogyasztjuk legtöbbször frissen, saláta formájában. Érdemes is szezonja idején minél gyakrabban enni belőle, hisz a rostokban, tápanyagokban és jótékony fitokemikáliákban gazdag zöldség nemcsak az egészséget támogatja, hanem a fogyást is elősegíti.

A rukkola fogyást segítő hatásai

Csökkenti a zsigeri zsírokat

A rukkola kiemelkedő szirtuinforrás, mely aktiválja a SIRT1 fehérjét, ami felgyorsítja a testzsír és zsigeri zsírszövetek csökkenését. A szirtuin fehérjéket befolyásoló ételek anyagcsere-serkentőek, elősegítik az izomnövekedést és a zsírégetést. 

GettyImages-533828286

Egy 2016-os kutatásban és egy korábbi, 2011-es vizsgálat során is bizonyították zsírégető hatását. A túlzó mennyiségű viszcerális zsírszövet növeli az olyan krónikus, gyakran hasi elhízással járó betegségek kialakulásának esélyét, mint a kettes típusú cukorbetegség.

Támogatja az izmok működését

Számos ásványi anyagot tartalmaznak ízletes levelei, köztük káliumot is, ami segíti az izmok működését. Emellett még szirtuinfehérje-tartalma miatt is támogatja az izomtömeg-növelést. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Stabilizálja a vércukorszintet

Kutatások szerint a borsmustár fogyasztása a vércukorszint szabályozását is segítheti, mindez magas rosttartalmának is köszönhető, ami lassítja a tápanyagok felszívódását, gátolva ezzel a vércukorszint hirtelen megemelkedését.

Ezenkívül alfa-liponsav-tartalma miatt javítja az inzulinérzékenységet, aminek hála a szervezet hatékonyabban dolgozza fel a glükózt, mely a sejteknek szolgál energia gyanánt. Ezáltal természetes módon csökkenti a vércukorszintet.

Májvédő hatású

Akár csak más zöld leveles zöldségek, a rukkola is tartalmaz klorofilt, ami védi a májat, szabályozza a zsírsav-oxidációt a kiválasztószervben, segít megelőzni a zsírmáj kialakulását.

GettyImages-1320719588

A nap bármely szakában, akár vacsora gyanánt, vagy edzés után is bátran elfogyaszthatsz egy tányér ízletes rukkolasalátát, ami fontos tápanyagokkal látja el a szervezetet, felgyorsítja a szervezet regenerálódását. 

8 könnyű salátaötlet 300 kalória alatt

Vacsorára a saláta mindig jó választás, sokoldalúan lehet variálni az egészséges fogást.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük