Így indítja be a reggelizés a fogyást: 4 éven át zajló kutatás eredményét tették közzé
A reggelizés beindíthatja a fogyást, ezt egy nemrégiben lezárult kutatás is bizonyítja.

GettyImages-1355681640
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Régóta vita tárgyát képezi, hogy a reggelizés - vagy éppen a kihagyása - mennyiben befolyásolja a fogyási folyamatokat, számos kutatásban vizsgálták a hatását.

2022 februárjában a The Obesity Society tudományos társaság egy olyan tanulmányt tett közzé, melyben a nap első étkezése és a súlyvesztést között találtak összefüggést.

A reggelizés hatása

A nagyszabású kutatást még 2001 és 2004 között végezték el, összesen 5145 résztvevővel, akiknek életmódját és testi változásait még tíz évig nyomot követték, utána részletesen elemezték az adathalmazokat. Az alanyok különböző előadásokon is részt vettek, ahol népszerű diétákat ismertettek velük, és a megfelelő testmozgásról is tájékoztatást kaptak. 

GettyImages-84629242

Összesen négy éven át tartott maga kutatás ennyi résztvevővel, akiknek a testtömegük változásait is figyelemmel kísérték. A kutatás fő nyomvonalát a reggelizési szokások adták, hogy milyen hatással bírhatnak a fogyásra.

Közülük 3915 esetében végeztek utánkövetést, azok körében, akik elhízástól vagy 2-es típusú diabétesztől szenvedtek. Rendszeresen kérdőíveket kellett kitölteniük, melyben a testtömegüket is jelölniük kellett. Az eredményük szerint azok, akik nagyobb rendszerességgel fogyasztottak reggelit, minden esetben 0,5%-al több súlyt vesztettek. Ez azok körében bizonyult szignifikánsnak, akik egyébként is kiegyensúlyozott életmódot követtek. 

Korábbi kutatások

Már korábban is pedzegették a reggelizés és a testsúly kapcsolatát, közülük is kiemelkedő a Harward Egyetem 2019-es vizsgálata, melyben több kutatás eredményét vetették össze. Dr. Monique Tello szerint az éjszakai böjtölés alatt, ami legalább 16 órán át tart - ami valójában nem olyan sok idő, tekintve, hogy abból jó esetben 8 órát átalszik az ember - lecsökken a vércukorszint és az inzulinszint, így a zsírt energiává tudja alakítani a szervezet. Logikusan hangzik az érvelés, hogy addig a szervezetünk nem tud zsírt égetni, amíg állandóan el van látva "üzemanyaggal".

A cikk az ajánló után folytatódik

A tudós hozzátette, hogy általánosságban elmondható, hogy azok, akik rendszeresen reggeliznek, megfelelőbb testsúllyal rendelkeznek, mégis szerinte a média 1917 óta hangoztatott álláspontja, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, egyáltalán nem helytálló.

Dr. Monique Tello úgy véli, hogy akik szeretnek reggelizni, és egyébként kiegyensúlyozott életmódot folytatnak, bátran egyenek, de akik anyagcserezavarral küzdenek, azok próbálják meg vagy a nap utolsó étkezését jó pár órával a lefekvés előtt befejezni, vagy reggelizés helyett kávét, teát inni, ezzel elnyújtva az étkezések közötti időt.

Azonban hozzá kell tenni, hogy a professzor a következeteséit az alapján vonta le, hogy egészen ideáig, a The Obesity Society által végzett kísérletig, nem létezett reprezentatív tanulmány a reggelizés és a fogyás kapcsolatáról. Elképzelhető, hogy ez alapján további vizsgálatokat fognak kezdeményezni.

GettyImages-1290463623

Mindemellett azt is érdemes megjegyezni, hogy egyes napindító étkezések egészségesebbek, mint a többiek, ilyenek azok, amik lassan felszívódó szénhidrátot, fehérjéket és rostokat tartalmaznak, ellenben a transzzsírokban vagy üres kalóriákban bővelkedő fogásokkal, mint például a péksütemények.

8 fehérjében gazdag reggeli, ami sokáig eltelít

Fehérjében gazdag reggelivel érdemes indítani a napot, amik laktatnak, az izmok működését támogatják, és elősegítik a fogyási folyamatokat is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük