5 reggeli szokás, ami hízáshoz vezethet, pedig nem gondolnád: így szabotálják a fogyást

Ahhoz, hogy apadjanak a pluszkilók, változtass a reggeli rutinodon!

GettyImages-1143952151

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A hasi zsírpárnák kialakulása nem csak a mozgásszegény életmódnak vagy az egészségtelen ételeknek köszönhető: a pluszkilók gyarapodásához a rutinná alakított rossz szokások is vezethetnek, amelyek megnehezítik az életmódváltást.

A súlygyarapodás önmagában is igen bosszantó, hát még, amikor nem tudjuk, hogy pontosan mitől kúsznak fel a kilók. Hiába próbálsz odafigyelni az étkezésre és a testmozgásra, ahhoz, hogy valóban tartós legyen a siker, a napi rutinodon is változtatni kell.

Reggeli szokások, amelyek szabotálják a fogyást

Ahogy a reggel indul, az nagyban meghatározza a nap további részét, annak hangulatát, ritmusát és történéseit, így nem mindegy, hogyan vágsz neki. A napindító szokások közül is jócskán akadnak olyanok, amelyek szabotálják a fogyást.

GettyImages-1276512853

Reggeli hírek

Az életünket több mint egy éve a pandémia árnyékában éljük, és sokan tájékozódnak napi szinten akár többször is az éppen aktuális helyzetről. Ha még fel se kelsz, de már a reggeli híreket bújod, esetleg fel is húzod magad az olvasottakon, nem csak stresszesebb leszel, de a szervezeted állandó nyomás alatt lesz, amelynek hatására zsírt kezd tárolni a szervezet. Nem beszélve arról, hogy a stressz hatására megnövekszik a gyomorsav szintje, ami a reflux kialakulásában is szerepet játszik. Ha semmiképp sem szeretnél lemondani a hírek monitorozásáról, érdemes egy napindító jógával vagy testmozgással kezdened a napod, a boldogsághormonok termelődésével pedig kisebb az esélye annak, hogy felhúzod magad az olvasottakon.

Ha kimarad a reggeli

Reggelente csak kutyafuttában kapsz be valamit a sarki pékségnél és rohansz is a munkába? Nem véletlen, hogy a reggelit tartják a nap legfontosabb étkezésének, hiszen ez nagyban meghatározza azt, mit eszel a nap hátralevő részében. Amennyiben semmit nem reggelizel, nem csak leesik a vércukorszinted, ami rosszulléttel és szédüléssel társul, de a hirtelen és intenzíven rád törő farkaséhség miatt sokkal többet szeretnél enni, mint amennyire valójában szükséged van. Így azt gondolhatod, hogy a reggeli elhagyásával csökkented a kalóriák mennyiségét, de valójában a nap folyamán sokkal többet fogsz bevinni, hiszen hajlamosabb leszel a nassolásra, és olyan ételek után sóvárogsz majd, amelyek magas kalória-, szénhidrát- és zsírtartalommal bírnak, így a pluszkilók gyarapodását okozhatják.

A cikk az ajánló után folytatódik

Érzelmek logikája - Hogyan vannak jelen az érzelmek a logikus gondolkodásban?

A Femina Klub novemberi vendége Dr. Mérő László matematikus, pszichológus lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya az érzelmek és az elme bonyolult viszonyáról beszélget. Körbejárjuk, mit jelent valójában az érzelmi intelligencia, megismerjük az érzelmek szerkezetét, és hogyan alkalmazhatjuk a felismeréseinket mindennapi problémáink megoldásában is.

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2023. november 6. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Nem megfelelő minőségű alvás

A felnőttek körülbelül 30%-a kevesebb mint hat órát alszik éjszaka, ami a testtömegindexet és a súlygyarapodást is befolyásolja. A kevés alvás az étvágyat szabályozó hormonokra is hatással van, megnöveli az éhségérzetért felelős grelin hormon szintjét, miközben a jóllakottság érzését jelző leptin hormoné csökken. Az alváshiány a hízás kockázata mellett az egészségre is hatással van, többek között növelheti a cukorbetegség és a magas vérnyomás kialakulását, valamit a szív- és érrendszeri megbetegedések esélyét.

GettyImages-184347014

Kávé helyett latte

A fekete vagy zöld kávé áldásos hatásait a fogyókúra során is kihasználhatod, hiszen a bennük rejlő koffein nem csak a reggeli ébredésben segít, de felpörgeti az anyagcserét, valamint hatékonyan stimulálja a hasnyálmirigyben termelődő lipáz nevű enzimet, ami a zsírok bontásában játszik fontos szerepet. Amennyiben a kávét jó sok tejszínnel vagy habbal iszod, esetleg a zacskós, poros változatokat részesítetted eddig előnyben, válaszd inkább az őrölt, pörkölt változatokat a plusz cukrok és adalékanyagok elkerülése végett.  Ugyanúgy a reggeli péksütidet is cseréld teljes kiőrlésűre a sima helyett, így nem csak a vércukorszintet stabilizálhatod, de sokáig nem éhezel majd meg utána.

GettyImages-1253016599

Ha kimarad a reggeli edzés

Délután az ember nem mindig jut el odáig, hogy a munkából hazaérve felvegye a futócipőt, és tegyen pár kört a közeli parkban. Sokszor hosszúra nyúlik a nap, feltornyosulnak az otthoni teendők, vagy délutánra elfogy a lelkesedés. Amennyiben beiktatod a reggeli mozgást, azzal nem csak kalóriaégetéssel indíthatod a napod, de az anyagcseréd is felpörög, valamint sokkal kiegyensúlyozottabban állhatsz neki a teendőid elvégzésének. Amennyiben otthonról dolgozol, még az utazási időt is megspórolod, ezt pedig érdemes egy kis testmozgásra váltanod.

4 ártalmatlan esti szokás, ami hízáshoz vezet

A pluszkilók gyarapodása kapcsán nem csak az evésre érdemes odafigyelni, sok más esti szokás van, ami villámgyors hízáshoz vezet.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük