Bármilyen meglepő, hízáshoz vezethet: 4 ártalmatlan esti szokás, ami szabotálja a fogyást
Nem csak az evésre kell figyelni, sok más szokás is szabotálhatja a fogyókúrát.

GettyImages-1124732864
beauty and style
Top olvasott cikkek

A táplálkozási szokások megváltozása a hízás elsődleges oka, de a mozgásszegény életmód, a túlzott stressz is pluszkilókat pakolhat a testre.

Igencsak lényeges, hogy milyen és mennyi ételt fogyaszt az ember az esti étkezések során. Nem véletlen, hogy a késő órákban kerülendőek a túl nehéz, túl zsíros, gyors felszívódású szénhidrátokkal és magas kalóriatartalommal bíró vacsorák. A pluszkilók gyarapodása kapcsán nem csak az evésre érdemes odafigyelni, sok más esti szokás van, ami villámgyors hízáshoz vezet.

4 esti szokás, ami szabotálja a fogyást

A hosszú nyári nappalok, a sokáig tartó világosság arra készteti az embert, hogy egyre később térjen nyugovóra. Pedig a tartós alváshiány több szempontból is akadályt gördít az álomalak elé.

GettyImages-526510473

Kutatások megállapították, hogy az alváshiány nemcsak az agyműködést, de a zsírsejtek működését, így a szervezet anyagcseréjét is negatívan befolyásolja. 276, 21 és 64 év közötti felnőtt alvási szokásait vizsgálták. Három csoportba osztották őket, az első csoport 5-6 órát, a második 7-8, a harmadik 9-10 órát aludt. A kutatás megállapította, hogy a testsúlynövekedésre a túl rövid, de a túl hosszú alvási időtartam is hatással volt. Előbbinél közel kétkilós, utóbbinál másfél kilós testsúlygyarapodást tapasztaltak.

Másik kutatás szerint már egy éjszakányi kimaradt alvás is hatással van a szervezet működésére. A kevés pihenés 33%-kal csökkenti az inzulinérzékenységet, a túl sok inzulin hatására egyre több és több zsírréteg halmozódik fel. Nem beszélve arról, hogy az alváshiány hatására nő a szervezetben a ghrelin, azaz az éhséghormon szintje, így másnap sokkal tartalmasabb, laktatóbb ételekhez nyúlhatsz, ami plusz kalóriákat eredményez.

A cikk az ajánló után folytatódik

Alvás előtt ne eddz!

Bár az álomalak eléréshez a helyes táplálkozáson túl a rendszeres mozgás is közrejátszik, de nem mindegy, mikor dolgozod le a kalóriákat. Alvás előtt két-három órával már nem ajánlott edzeni. A mozgás endorfint termel, ez pedig ébren tarthat, és így összezavarhatja az alvási ritmusodat. A nap utolsó pár óráját töltsd nyugalomban, ráhangolódva az esti pihenésre.

Sós ételek vacsorára

Ha túl sós volt a vacsora, másnap lehet, hogy többet mutat a mérleg. A sós ételekkel a szervezet hastájékon köti meg a vizet, ennek mennyisége egyes embereknél akár két-három liter is lehet, ez puffadásban, pluszkilókban jelentkezik. A feldolgozott élelmiszerekkel bánj csínján, ezekben ugyanis több só lehet, mint az ember gondolná.

GettyImages-102889499

A vacsora kihagyása sem megoldás

Ahogy a túl sok és túl késői étkezés, úgy a vacsora kihagyása sem vezet a pluszkilók eltüntetéséhez, pedig logikusnak tűnhet, hogy a napi kalóriák számát úgy csökkentsd, hogy kihagyod az esti étkezést. A vacsora kihagyásával este alacsony vércukorszinttel fekszel le, reggelre pedig farkaséhes leszel, és az édes, cukros ételeket kívánod majd. Amint visszatérsz a vacsorákhoz, a pluszkilók rögtön érzékelhetőek lesznek, és beindul a jojóeffektus. Ha napi szinten megfelelően osztod el a tápanyagmennyiségeket, zsírokat, szénhidrátokat, fehérjéket, a vacsora beiktatásával nem rakódik majd rád a felesleg.

Ez a lány 30 napig nem evett cukrot

A 31 éves nő rájött arra, hogy egészsége érdekében változtatnia kell. Egy harmincnapos kihíváson vett részt, amelyben nemcsak a cukorról, de a mesterséges édesítőszerekről és a cukorhelyettesítőkről is lemondott. Így változott meg.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük