Bármilyen meglepő, hízáshoz vezethet: 4 ártalmatlan esti szokás, ami szabotálja a fogyást
Nem csak az evésre kell figyelni, sok más szokás is szabotálhatja a fogyókúrát.

GettyImages-1124732864
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Nem kímélte a robbanás a divatházat: Elie Saab lélegzetelállító ruhákkal tért vissza »

6 sminkeszköz, amivel szépen formázható a ritka, kusza szemöldök: tökéletesítik a fazont és természetes hatást adnak »

72 éves nővel reklámoznak táskát: nem a kora miatt különleges, hogy modellnek állt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A táplálkozási szokások megváltozása a hízás elsődleges oka, de a mozgásszegény életmód, a túlzott stressz is pluszkilókat pakolhat a testre.

Igencsak lényeges, hogy milyen és mennyi ételt fogyaszt az ember az esti étkezések során. Nem véletlen, hogy a késő órákban kerülendőek a túl nehéz, túl zsíros, gyors felszívódású szénhidrátokkal és magas kalóriatartalommal bíró vacsorák. A pluszkilók gyarapodása kapcsán nem csak az evésre érdemes odafigyelni, sok más esti szokás van, ami villámgyors hízáshoz vezet.

4 esti szokás, ami szabotálja a fogyást

A hosszú nyári nappalok, a sokáig tartó világosság arra készteti az embert, hogy egyre később térjen nyugovóra. Pedig a tartós alváshiány több szempontból is akadályt gördít az álomalak elé.

GettyImages-526510473

Kutatások megállapították, hogy az alváshiány nemcsak az agyműködést, de a zsírsejtek működését, így a szervezet anyagcseréjét is negatívan befolyásolja. 276, 21 és 64 év közötti felnőtt alvási szokásait vizsgálták. Három csoportba osztották őket, az első csoport 5-6 órát, a második 7-8, a harmadik 9-10 órát aludt. A kutatás megállapította, hogy a testsúlynövekedésre a túl rövid, de a túl hosszú alvási időtartam is hatással volt. Előbbinél közel kétkilós, utóbbinál másfél kilós testsúlygyarapodást tapasztaltak.

Másik kutatás szerint már egy éjszakányi kimaradt alvás is hatással van a szervezet működésére. A kevés pihenés 33%-kal csökkenti az inzulinérzékenységet, a túl sok inzulin hatására egyre több és több zsírréteg halmozódik fel. Nem beszélve arról, hogy az alváshiány hatására nő a szervezetben a ghrelin, azaz az éhséghormon szintje, így másnap sokkal tartalmasabb, laktatóbb ételekhez nyúlhatsz, ami plusz kalóriákat eredményez.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hiába vagy jó, nem elég! Függőségeink fogságában

A Femina Klub új évadának első vendége Dr. Zacher Gábor addiktológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni függőségeinket és azok miértjét. Gyakorlati tanácsokat is kapunk, hogy tudatosabban figyeljünk saját magunkra és környezetünkre, és kiiktassuk életünkből ezeket a káros szokásokat és körülményeket.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. október 20. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Alvás előtt ne eddz!

Bár az álomalak eléréshez a helyes táplálkozáson túl a rendszeres mozgás is közrejátszik, de nem mindegy, mikor dolgozod le a kalóriákat. Alvás előtt két-három órával már nem ajánlott edzeni. A mozgás endorfint termel, ez pedig ébren tarthat, és így összezavarhatja az alvási ritmusodat. A nap utolsó pár óráját töltsd nyugalomban, ráhangolódva az esti pihenésre.

Sós ételek vacsorára

Ha túl sós volt a vacsora, másnap lehet, hogy többet mutat a mérleg. A sós ételekkel a szervezet hastájékon köti meg a vizet, ennek mennyisége egyes embereknél akár két-három liter is lehet, ez puffadásban, pluszkilókban jelentkezik. A feldolgozott élelmiszerekkel bánj csínján, ezekben ugyanis több só lehet, mint az ember gondolná.

GettyImages-102889499

A vacsora kihagyása sem megoldás

Ahogy a túl sok és túl késői étkezés, úgy a vacsora kihagyása sem vezet a pluszkilók eltüntetéséhez, pedig logikusnak tűnhet, hogy a napi kalóriák számát úgy csökkentsd, hogy kihagyod az esti étkezést. A vacsora kihagyásával este alacsony vércukorszinttel fekszel le, reggelre pedig farkaséhes leszel, és az édes, cukros ételeket kívánod majd. Amint visszatérsz a vacsorákhoz, a pluszkilók rögtön érzékelhetőek lesznek, és beindul a jojóeffektus. Ha napi szinten megfelelően osztod el a tápanyagmennyiségeket, zsírokat, szénhidrátokat, fehérjéket, a vacsora beiktatásával nem rakódik majd rád a felesleg.

Ez a lány 30 napig nem evett cukrot

A 31 éves nő rájött arra, hogy egészsége érdekében változtatnia kell. Egy harmincnapos kihíváson vett részt, amelyben nemcsak a cukorról, de a mesterséges édesítőszerekről és a cukorhelyettesítőkről is lemondott. Így változott meg.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük