Sokáig eltelítenek, segítik a fogyást, és isteni finomak: 8 zabpelyhes reggeli, amivel jól indul a nap
Az egészséges zabpehelyből remek reggeliket rittyenthetsz.

GettyImages-1213534582
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A gabonafélék közül a zabpehely megannyi alakbarát recepthez szolgál alapanyagul, készülhet belőle kása, turmix, kenyér, de akár muffin, palacsinta vagy isteni, rostban gazdag omlett is.

A zabpehely tökéletes diétás alapanyag, hiszen tele van rostokkal, amelyek sokáig eltelítenek, nem okoznak nagy kilengéseket a vércukorszintben, béta-glükán-tartalmuk miatt bizonyítottan koleszterincsökkentőek. Amennyiben fogyni szeretnél, ne hagyd ki a nap első étkezését, hiszen akkor hamar leeshet a vércukorszinted, ami farkaséhséggel és általában túlevéssel jár később, nem beszélve arról, hogy energiád sem lesz a teendőid elvégzéséhez.

Isteni reggelivariációk zabpehellyel

A zabpehely a fehérjével remek párost alkot, semleges íze miatt pedig jól variálható tejtermékekkel, gyümölcsökkel, zöldségekkel is. Mivel magas a kalóriatartalma - 100 grammban 390 kcal van - ajánlott mennyisége napi legalább 3 gramm, napi 2000 kalóriás étrenddel számolva 170 gramm is lehet az Egyesület Államok, 2020-ig érvényes Táplálkozási Ajánlása szerint.

A tápanyagok akkor lesznek a legjobb minőségűek, ha te magad készíted el az ételeket nyers hozzávalókból. Mutatjuk, milyen finomságokat készíthetsz zabpehelyből.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük