A gének döntik el, mikor adod fel az edzést? Különös kutatás készült
Sokan humbugnak gondolják, ám a kutatók most bebizonyították, milyen fontos a pozitív hozzáállás.

futas 2
    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

beauty and style

Tejszínes kényeztető pakolás kézre, arcra: megújítja a száraz bőrt »

Visszatér a ’80-as évek egyik kabátja: 5 tipp, hogy stílusosan viseld »

Észre sem veszed a lábprotézist, annyira gyönyörű ez a nő: a 40 éves paralimpikon lepipálja a modelleket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nincs két egyforma edzés, ugyanakkor talán már te is megtapasztaltad, mennyivel gördülékenyebben megy a folyamat, ha őszinte lelkesedéssel fogsz hozzá. A Stanford Egyetem kutatói érdekes kísérletben vizsgálták az edzés sikere és a pozitív gondolkodás kapcsolatát.

A felmérés során 116 személynél tanulmányozták a CREB1 géneket, melyek mennyisége meghatározza, milyen mértékig képes valaki eljutni teljesítőképességének határára. Vagyis, mikor jön el az a pontot, amikor az ember azt mondja, elég volt, feladom.

Pozitív gondolkodás = biztos siker?

Az alanyokat futópados edzésre küldték, előtte azonban mindenkivel megosztották saját CREB-eredményét. Persze csavart vittek a történetbe, ugyanis egyes futókkal hamis értéket közöltek. A kísérlet végén kiderült, hogy átlagosan fél perccel hamarabb váltottak sétára azok, akik az ismert adatok tükrében alábecsülték valós teljesítményüket.

Ehhez képest a pozitív eredményű önkéntesek több mint egy perccel tovább bírták az edzést. Még a kutatókat is meglepte, milyen erős hatással volt a résztvevők teljesítményére a kapott információ, hiszen egy szimpla adat hallatán megváltozott a teljesítőképességük. 

Brad Turnwald, a kutatás vezető szerzője szerint mindebből a tanulság: edzéstípustól függetlenül érdemes inkább a pozitív, motiváló dolgokra fókuszálni a testi hiányosságok helyett, elvégre csak így érheted el céljaidat.

Viselkedj úgy, ahogy érezni szeretnéd magad

Akár ez is lehetne a címe egy, a Health Psychology szaklapban megjelent kutatásnak, melyből kiderült: az optimista szemléletmód valóban pozitívan befolyásolja az edzés során nyújtott teljesítményt.

A cikk az ajánló után folytatódik

A tanulmányban 60 ezer, 16 év feletti fiatal felnőttet vizsgáltak egy éven keresztül, mialatt fizikai aktivitásuk szintjén kívül mentális egészségüket is folyamatosan figyelemmel kísérték. A kutatók szerint a végeredmények magukért beszélnek, ugyanis 71%-kal hamarabb feladták az edzést azok, akik inkább társaik teljesítményével voltak elfoglalva, és valahányszor másokhoz képest alulmaradtak egy feladat kapcsán, rögtön lehúzták saját teljesítményüket. 

Carmine Rotolo személyi edző, a kutatás szerzője kulcsfontosságúnak tartja a pozitív gondolkodást az edzés sikerének szempontjából.
- Pozitívan gondolkodni sokkal nehezebb, mint negatívan, ellenben utóbbi mindent lerombolhat, amit addig felépítettünk. Pozitív gondolkodással viszont olyasmit is elérhetünk, amit korábban álmodni sem mertünk - mondja az edző.

Látványos eredmény három hét alatt 

A napi edzéssel már pár hét alatt is látványos eredményeket lehet elérni, és ehhez ki sem kell mozdulni a lakásból, csak legalább heti öt napon napi 20 percet kell szánni arra, hogy végigcsináld az alábbi 11 gyakorlatot. A gyakorlatokhoz pedig semmi eszközre nincsen szükség, mert végtelenül egyszerűek, ugyanakkor a test minden izmát megmozgatják.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük