Nem indul be a fogyás? 2 hizlaló dolog, amit ne a tányéron keress
A táplálkozás mellett másra is figyelj, ha fogyni akarsz. És most nem a mozgásra gondoltunk.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Olcsó, házi gyanta 3 összetevőből, amitől nem lesz kiütéses az érzékeny arcbőr »

Fázós vagy? 10 megszívlelendő öltözködési trükk télre »

Fantasztikus házi hajpakolás egyetlen olajjal: ápol, és serkenti a növekedést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Fontos a kalóriaszámlálás, a rostban gazdag táplálkozás, a magas glikémiás indexű ételek kiiktatása az egészség, illetve súlyvesztés érdekében.

De mindezek mellett van még pár dolog, amikre érdemes jobban odafigyelned - és nincs közük az ételekhez.

A folyadék szerepe

Keveset iszol?

A fogyókúra szempontjából nemcsak az elfogyasztott ételek, hanem az italok is jelentőséggel bírnak. Hiába növeled a napi rostbeviteledet, ha nem iszol elegendő mennyiségű folyadékot hozzá, az oldhatatlan rostok elakadnak a bélrendszerben, és emésztésed nem gyorsul fel. A súlyvesztéshez szükséges napi folyadékmennyiség legalább két és fél liter - ezt lehetőleg szénsavmentes víz vagy emésztéskönnyítő gyógyteák - például borsmenta - formájában fogyaszd!

Magas kalóriatartalmú italok

Egyértelmű, hogy az alkoholtartalmú italok kalóriatartalma magas, és ha valóban fogyni szeretnél, lehetőleg ne fogyassz napi egy deci száraz bornál többet a diéta során. Ám a röviditalokon, a koktélok és likőrökön túl is vannak italok, amelyekben hiába nincs alkohol, veszélyeztethetik a fogyókúrád sikerét. Az alábbi galériában összegyűjtöttünk ezek körül néhányat.

Negatív gondolatok

Csakúgy, mint az élet sok más területére, a fogyókúra sikerére is kihatnak a negatív gondolatok. Elképzelhető, hogy számtalanszor belevágtál már a diétába, ám közben a rosszabbik éned folyamatosan azt duruzsolta, hogy "úgysem sikerülhet, nincs akaraterőm végigcsinálni a diétát".

Ilyen és ehhez hasonló gondolatok szinte mindenkinek eszébe jutnak, de nem szabad hagynod, hogy túl hangosan szólítsanak meg. Próbáld az étrendedet úgy alakítani, hogy a fogyókúra élvezetes legyen, ne a lemondáson legyen a hangsúly - így talán sikerül elfojtanod a negatív gondolatokat. Korábbi cikkünkben adunk néhány ötletet a kalóriaszegény vasárnapi menü színesítéséhez.

Ezt is szeretjük