Napok alatt beindítják a zsírégetést! 4 erőteljes, természetes anyag
A zsírégetéshez szükséges vegyületek benned vannak, csak aktiválni kell őket.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ideális testsúly kialakításához és a zsírégető folyamatok beindításához szervezetednek hormonokra és aminosavakra van szüksége. Ha ezek termelése nem biztosított, jobban oda kell figyelned táplálkozásodra.

A következő négy zsírégető vegyület esetében ezt viszonylag egyszerűen megoldhatod.

Noradrenalin

Ha erős stresszhelyzetben 100%-os teljesítményt kell nyújtanod, rengeteg zsírt égetsz el. Ilyenkor a mellékvese noradrenalint - pozitív stresszhormont - bocsát a vérbe, mely - eljutva a zsírsejtekig - zsírt szív le az energiáért, amire a testnek és a léleknek abban a pillanatban szüksége van. Ahhoz, hogy elegendő zsírpárnaellenes noradrenalint tudjon termelni szervezeted, elsősorban fehérjére van szükséged.

Ezt biztosíthatod szárnyasokból vagy halfélékből, illetve zsírszegény tejtermékekből. Ha pedig úgy érzed, hogy nem ér annyi stresszhatás a hétköznapokban ahhoz, hogy elegendő noradrenalin termelődjön a szervezetedben, kipróbálhatsz valamilyen küzdősportot is.

Metionin

Gyakran érzed magad fáradtnak, emellett túlsúlyod is van? Könnyen lehet, hogy kevés metionin van a véredben. Ez az aminosav kulcsszerepet játszik a fehérjeépítésben, hiánya esetén gyengül az immunrendszer, emelkedik a rákos megbetegedések kialakulásának kockázata, és hízásnak indulsz.

A metionin az izomfehérjék építőköve, segít a zsírok elégetésében, és metionin nélkül nem képződik fogyasztó noradrenalin sem. A metionin megtalálható a tojássárgájában, a halfélékben, a sajtban, a joghurtban, a lencsében és a szójatermékekben.

Növekedési hormon

A legerősebb zsírégető az emberi szervezetben a növekedési hormon. Éjszaka válik aktívvá, tested mély álomban termeli. Ahhoz, hogy serkentsd a növekedési hormont, két aminosavra, argininre és lizinre van szükséged.

Ha eleget alszol, emellett gondoskodsz utóbbiak beviteléről, sokat tettél a karcsúságért. Arginint és lizint bőven találsz a zabpehelyben, a tejtermékekben, a tojásban, a szárnyasokban és a tengeri állatokban. Aktivizálhatod a hormont, ha lefekvés előtt megiszol egy pohár zsírszegény tejet, vagy eszel egy pohár joghurtot zabpehellyel.

Taurin

A taurin pozitív tulajdonságai közé tartozik, hogy segít az agyalapi mirigynek, hogy zsírolvasztó hormonokat küldjön, például növekedési hormont. Ezenkívül a taurin részt vesz az epesavak anyagcseréjében, ami a zsíremésztésben játszik fontos szerepet. Túlsúlyos embereknél ez az anyag gyakran hiányzik a szervezetből. Tested maga is képes taurint előállítani, ehhez azonban elegendő metionin nevű aminosavra van szüksége. Ha pótolni akarod, fogyassz húsféléket, májat, rákot és kagylót.

Ne feledkezz meg a mozgásról!

Természetesen a táplálkozás mellett figyelned kell a mozgásra is. Ahhoz, hogy a kilók leolvadjanak rólad, karcsú maradj, a sportot is be kell iktatnod életedbe - legalább heti három-négy alkalommal. Kattints korábbi cikkünkre és nézd meg, milyen zsírégető mozgásformákat ajánlanak a szakértők 2012-re!

Cikkünk megírásában Marion Grillparzer Zsírégetés, a tartós karcsúság titka című könyve segített.

Ezt is szeretjük